Gå til innhold

Overvektig, men grier ikke å gå bed i vekt!

Gjest fiona'_15

Anbefalte innlegg

Gjest fiona'_15

jeg er overvektig, men greier ikke å gå ned!

Jeg er en 15 snart 16 år gammel jente. Jeg er 169 høy og veier 95 kg. Jeg vet det er ALTFOR mye, men jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg spiser ikke mye godteri og jeg spiser forhåndsvis sunt.

Jeg spiller også fotball, der jeg trener 2-3 ganger i uka + at jeg spiller kamp 1 gang i uken. Jeg er i bra form osv. Jeg spiller også innebandy der jeg trener 1 gang i uken.. Som dere ser, trener jeg mye, og i tilegg spiser jeg normalt, ikke for mye og ikke for lite. Drikker også mye vann.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke greier å gå ned i vekt?

Kan noen være så snill å hjelpe meg? Kanskje gi meg noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at du fortviler.

En gang veide jeg 15 kg for mye.

Jeg begynte på kurs- det må til, tror jeg. Jeg greide ikke å gjøre noe med dette alene.

På kurset traff jeg noen som hadde mer å ta av. Fattig trøst, men likevel. Det var Grete Roede kurs. Nå finnes det mange flere å velge mellom.

Felles for kursene er at du må få kontroll over maten.

Jeg trodde også at jeg spiste bra sunt - og i for seg var det noe riktig i det- til måltidene. Hadde noe kveldarbeid og måtte ha noe ekstra.

Du får mange fine oppskrifter på kalorifattigkost - og så dette "presset" du føler når du skal møte de andre en gang pr uke og "må" vise til resultat. Det føles slik at du "må" og det redder deg fra mange turer til kjøleskapet !

Ta et slikt kurs !

hilsen ova

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår en tur til legen for å utelukke eventuelle hormonsyksommer, eller andre årsker til overvekt...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...