1gutt19 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 hei jeg er en gutt på 19 med et mildt acne-problem. Har vært hos lege og fått utskrevet både tetracyklin og differin gel. Ble fortalt at jeg skulle bruke dette i 3 mnd og være konsekvent med bruken av tetracyklin. Har hørt mye om bivirkningene ved tetracyklin og kvier meg for å bruke det. Har lest om lysømfintlighet, utslett og antibiotika resistens. Er det mulig å bruke tetracyklin over en kortere periode istedet? Har jeg grunnlag for å være redd for bivirkningene? Har ikke et stort problem med acne, men det er en belastning for meg sosialt og psykisk. Setter veldig pris på svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bjelke Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Når det gjelder resistens og antibiotika så er det nettopp derfor du har fått beskjed om å være konsekvent med bruken. Hvis det anses at du må bruke det i 3 mnd for å bli kvitt problemet, må du vel enten følge det eller droppe hele kuren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2gutt20 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Medikamentet må brukes over såpass lang tid, dersom det skal virke. Det er ikke stort av bivirkninger, litt urolig mage og lysømfiendtlighet. Drikk Biola naturell, bruk solbriller og solkrem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Dividend Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei! Jeg ber deg følge nøye med om tilstanden forverres. Jeg gikk i 2 mnd på disse tetracyklin (skulle gå 4), og ble mye værre. Dette gjorde at jeg måtte slutte med dem, og dette har bokstavlig talt satt spor, men arr etter kvisene og flere pigmentflekker. Det betyr ikke at det ikke kan fungere for deg, så lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rosapåball Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Når det gjelder resistens og antibiotika så er det nettopp derfor du har fått beskjed om å være konsekvent med bruken. Hvis det anses at du må bruke det i 3 mnd for å bli kvitt problemet, må du vel enten følge det eller droppe hele kuren. Du må bruke det konsekvent (ikke stopp noen dager!) og ihvertfall i 4mnd. egentlig skal man vel bruke det i 4-6 mnd for acne. ellers kommer det bare tilbake. du vil ikke se noen bedring før etter 1-2 mnd derfor må det brukes en stund. Man trenger ikke ha store kviseproblemer for å gå på antibiotika. det er hvor stort du føler problemet er som gjelder. jeg gikk på tetracyklin i 9mnd. og har hatt en kur til på 4mnd. man kan bli lysømfindtlig, men bare husk å smør med solkrem. ellers ingen bivirkninger. litt vondt i magen, og for jenter og meg; soppinfeksjon. det er ikke farlig medisin. men hvis du ikke er konsekvent på bruken blir du fort resistent, og da hjelper det jo ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.