Gå til innhold

Til dere røykere!

Gjest Jeg støtter ikke barnearbeid

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg er slett ikke enig, kjenner mange som ikke faller inn i den kategorien.

Selvsagt finnes det grader av egoisme. Men jeg vil påstå at de fleste er det i større eller mindre grad. Men det er jo faktisk viktig å være litt egoistisk en gang i blant...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

5

• favn

5

• Grip

4

• MsSophie

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest malun
Skrevet

Jeg støtter barnearbeid helhjertet! Det er faktisk eneste grunnen til at jeg fremdeles røyker.

*LOL*

Gjest Daisy
Skrevet

Ja, eller: "Kjøper du ikke denne, kan det være at du støtter barneprostitusjon."

He, he.. den var bra.

Gjest Tullepolitiet
Skrevet

Hvor kjøper du klærne dine?

Hvor kjøper du teppene dine?

Hvor kjøper du lekene til barna dine/niese/nevø/andrebarn?

Står det MAde in Taiwan/China/India eller lignende så er du jammen med på det samme du og:)

NEI jeg støtter ikke barnearbeid, men jeg røyker!

Visste du at Barbie dukker blir laget av barn? har du neon gang eiet et barnearbeid?

Det blir det samme med røyken!Let gjennom skuffer og skap, så vedder jeg på at du finner barnearbeid blandt MANGE av gjenstandene dine!

Skrevet

Jeg er slett ikke enig, kjenner mange som ikke faller inn i den kategorien.

Mener du at om du røyker så er du egoist?

Hva når du kjører bil?

Da er du UTROLIG egoistisk ovenfor allergikere... jeg må hver en eneste dag ta piller til masse penger fordi dere kjører bil.... det gjør ikke jeg... jeg kjører kollektivtransport... Min lille blås, påvirker ikke deg, om du bor i oslo eller eller om du sitter en km fra meg...

Men det gjør eksosen, den er faktisk med på å ødelegge, natur, luft og det som værre er DRIVHUSEFFEKTEN!!!

Tenkt på det?

Gjest Zombiebob
Skrevet

Mener du at om du røyker så er du egoist?

Hva når du kjører bil?

Da er du UTROLIG egoistisk ovenfor allergikere... jeg må hver en eneste dag ta piller til masse penger fordi dere kjører bil.... det gjør ikke jeg... jeg kjører kollektivtransport... Min lille blås, påvirker ikke deg, om du bor i oslo eller eller om du sitter en km fra meg...

Men det gjør eksosen, den er faktisk med på å ødelegge, natur, luft og det som værre er DRIVHUSEFFEKTEN!!!

Tenkt på det?

Hva er det du prøver å si?

Fordi andre er egoistiske på andre måter så er det helt greit å røyke?

Skrevet

Hva er det du prøver å si?

Fordi andre er egoistiske på andre måter så er det helt greit å røyke?

Ja, hvorfor er røykere de eneste som er egoister?

Om du ikke tenker mere "vidt" på verdensbasis, så har ikke røykere så mye å si på hva som hender på resten av jorden!

Ser at du tenker først på deg selv og hvor "lite" egoistisk du er! Men om du kjører bil, og kjøper klær som er laget av barnearbeidere, eller tepper, eller dippedutter som mobiltelefon, datamaskiner osv osv osv osv... det er MANGE produkter i produktene som blir laget av barnearbeidere som blir solgt i norge idag! Kansje du skulle opne diverse maskiner du har i huset og se på ALLE detaljer og se om det noen plass står MADE IN TAIWNA O.L på en pitte liten dippe dutt, så er dem jammen laget av barnearbeidere de også!!!

Gjest Zombiebob
Skrevet

Ja, hvorfor er røykere de eneste som er egoister?

Om du ikke tenker mere "vidt" på verdensbasis, så har ikke røykere så mye å si på hva som hender på resten av jorden!

Ser at du tenker først på deg selv og hvor "lite" egoistisk du er! Men om du kjører bil, og kjøper klær som er laget av barnearbeidere, eller tepper, eller dippedutter som mobiltelefon, datamaskiner osv osv osv osv... det er MANGE produkter i produktene som blir laget av barnearbeidere som blir solgt i norge idag! Kansje du skulle opne diverse maskiner du har i huset og se på ALLE detaljer og se om det noen plass står MADE IN TAIWNA O.L på en pitte liten dippe dutt, så er dem jammen laget av barnearbeidere de også!!!

Jeg har da ikke sagt jeg er bedre enn andre. Kanskje jeg spiser små barn til frokost hver morgen. Det er ikke særlig pent.

Men det fritar ikke deg fra noe som helst.

Skrevet

Jeg har da ikke sagt jeg er bedre enn andre. Kanskje jeg spiser små barn til frokost hver morgen. Det er ikke særlig pent.

Men det fritar ikke deg fra noe som helst.

Hvor skrev jeg at det fritar deg for noe?

Er det ikke sånn da at hver enkelt passer på seg selv og hva de gjør FØR de begynner å dømme andre?

Det handler om å se litt lenger enn sin egen nese, at man passer på at man ikke har noe lagat av barnearbeidere i skapet FØR man begynner å gyve løs og fortelle andre om hvor egoistiske de er pga at de røyker!

Er røykeindustrien de som bruker barnearbeidere mest? Nei de er ikke det, da leketøyindustrien bruker de like mye, samme med kles industrien...

Først må man feie for egen dør, SÅ kan begynne å feie og dømme andre, men ikke før man har skapet tomt!

Gjest Zombiebob
Skrevet

Hvor skrev jeg at det fritar deg for noe?

Er det ikke sånn da at hver enkelt passer på seg selv og hva de gjør FØR de begynner å dømme andre?

Det handler om å se litt lenger enn sin egen nese, at man passer på at man ikke har noe lagat av barnearbeidere i skapet FØR man begynner å gyve løs og fortelle andre om hvor egoistiske de er pga at de røyker!

Er røykeindustrien de som bruker barnearbeidere mest? Nei de er ikke det, da leketøyindustrien bruker de like mye, samme med kles industrien...

Først må man feie for egen dør, SÅ kan begynne å feie og dømme andre, men ikke før man har skapet tomt!

Om jeg har skjønt deg riktig, så synes du at jeg ikke har noe med å kritisere deg for at du røyker, da jeg sannsynligvis gjør noe værre selv.

Det er jeg uenig i. Jeg kan kritisere deg fordi du røyker, så lenge jeg ikke røyker selv. Med tanke på røyking er du en større egoist enn meg.

Så får du heller kritisere meg fordi jeg spiser små barn til frokost.

Skrevet

Om jeg har skjønt deg riktig, så synes du at jeg ikke har noe med å kritisere deg for at du røyker, da jeg sannsynligvis gjør noe værre selv.

Det er jeg uenig i. Jeg kan kritisere deg fordi du røyker, så lenge jeg ikke røyker selv. Med tanke på røyking er du en større egoist enn meg.

Så får du heller kritisere meg fordi jeg spiser små barn til frokost.

Kan ikke kritisere deg fordi du spiser små barn til frokost som du sier!

Fordi jeg ikke tror at du gjør det!

Prøv å vær sakelig i de diskusjoner du deltar i, du har ingentign å referer til, å si du spiser små barn til frokost ser jeg på som at du ikke har andre ting å komme med, alt du skriver er usakelig...

Gjest Zombiebob
Skrevet

Kan ikke kritisere deg fordi du spiser små barn til frokost som du sier!

Fordi jeg ikke tror at du gjør det!

Prøv å vær sakelig i de diskusjoner du deltar i, du har ingentign å referer til, å si du spiser små barn til frokost ser jeg på som at du ikke har andre ting å komme med, alt du skriver er usakelig...

Tror ikke du skjønte poenget:

Det at andre gjør mer egoistiske ting, er ikke noe forsvar for å røyke.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Hvis du først skal begynne å sutre over disse tingene så burde det bekymre deg mer at tobakksindustrien faktisk reklamerer med at røyken er bra for gravide i en del u-land. Fordelingen her i verden stinker og det fører til barnearbeid i en del land. Det er ikke bra, men å tro at det hjelper å stumpe røyken blir for dumt.

Ja, sant nok det, men det er visst kvinner i dette landet og som tror at det er bedre for barnet at de røyker enn at fosteret påvirkes av at mor er stresset...

Røykere har de rareste unnskyldninger,men det har vel de fleste som absolutt vil gjøre noe de innerst inne vet er "galt"

Skrevet

Ja, sant nok det, men det er visst kvinner i dette landet og som tror at det er bedre for barnet at de røyker enn at fosteret påvirkes av at mor er stresset...

Røykere har de rareste unnskyldninger,men det har vel de fleste som absolutt vil gjøre noe de innerst inne vet er "galt"

Heldigvis er det nok av dem som ALDRI gjør noe de innerst inne vet er galt, og en god del av disse er mer enn behjelpelige med å belære oss neandertalere som ennå ikke har skjønt det.

;-)

Skrevet

Jeg støtter barnearbeid helhjertet! Det er faktisk eneste grunnen til at jeg fremdeles røyker.

Tiltredes:)

Skrevet

Gode, konstruktive forslag. Jeg drister meg til å støtte forslaget om at begge satser på å utvide repertoaret med to språk. Tenk deg de trivelige kveldene med pluppetiplupp og learning-by-doing.

"pluppetiplupp "

?

Skrevet

Tror ikke du skjønte poenget:

Det at andre gjør mer egoistiske ting, er ikke noe forsvar for å røyke.

Nei, men like hardnakket påstår du at røykere er mest egoistisk?

Ikke må jeg forsvare ovenfor deg at jeg røyker heller.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Heldigvis er det nok av dem som ALDRI gjør noe de innerst inne vet er galt, og en god del av disse er mer enn behjelpelige med å belære oss neandertalere som ennå ikke har skjønt det.

;-)

Forskjellen ligger i at det ikke skader andre...

Skrevet

"pluppetiplupp "

?

Ja, høres det ikke sånn ut når man åpner noen flasker...? ;-)

Skrevet

Ja, høres det ikke sånn ut når man åpner noen flasker...? ;-)

Sikkert.....det var bare meg som et øyeblikk trodde du hadde funnet opp et nytt ord for noe helt annet....;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...