Gå til innhold

Sorry, we were hoaxed...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hallo???

Ovenfor!

Okay, med te-skje: TROVERDIGE KILDER!

Skrevet

Okay, med te-skje: TROVERDIGE KILDER!

The Independent er en meget troverdig kilde, og DR skriver:

"Ifølge The Independents kilder vil den britiske forsvarsminister, Geoff Hoon, bekræfte sigtelserne inden for få dage."

Skrevet

«-Systemet, som du påkaller for å få satt dem bak lås og slå, er desverre det selvsamme systemet som har gjort denne torturen mulig i utgangspunktet ...»

Med den analysemodellen stikker du nesten ut dine egne øyne med de berømte tre fingrene som peker tilbake på deg selv. Å dømme flere demokratiske nasjoner for hva en håndfull mennesker har gjort er jo nettopp det blant annet jeg blir kritisert for når jeg påpeker islamistenes overgrep.

Hvis USA og koalisjonen skal stilles til ansvar for disse individenes misbruk av sine posisjoner, så må vi også stille den arabiske verden til ansvar for islamistenes groteske brudd på menneskerettighetene.

Eller forfekter du en lov for Loke og en annen lov for Tor?

Bare for å oppklare misforståelsen: med "systemet" mener jeg ikke den vestlige verden, USA som land e.l., men det amerikanske militærsystemet spesifikt.

Skrevet

The Independent er en meget troverdig kilde, og DR skriver:

"Ifølge The Independents kilder vil den britiske forsvarsminister, Geoff Hoon, bekræfte sigtelserne inden for få dage."

Hva skal de sikte soldatene for da? For å ha forfalsket bilder? Den siktelsen ville jeg i så fall støttet fullt ut.

*ler*

Skrevet

Selvsagt er USAs administrasjon (Rumsfeld, osv) ansvarlig for hva deres undersåtter bedriver, akkurat som Sharon er ansvarlig for den terrorismen den israelske hæren bedriver i de ulovlig okkuperte områdene.

En konsekvensanalyse av ditt resonnement ville få alvorlige følger for svært mange ledere i verden. Her er jo Arafat særdeles utsatt.

Hvorfor er du så oppsatt på å anklage og kritisere ledere for demokratiene, og så fullstendig indifferent når det blir snakk om diktaturene og den totalitære familien?

Benekter du at dette skyldes din politiske overbevisning og barnetro?

Annonse

Skrevet

En konsekvensanalyse av ditt resonnement ville få alvorlige følger for svært mange ledere i verden. Her er jo Arafat særdeles utsatt.

Hvorfor er du så oppsatt på å anklage og kritisere ledere for demokratiene, og så fullstendig indifferent når det blir snakk om diktaturene og den totalitære familien?

Benekter du at dette skyldes din politiske overbevisning og barnetro?

Selvsagt ville det få konsekvenser.

Jeg har kritisert folk som Sharon, så det er ikke bare ledere i demokratier jeg kritiserer.

Skrevet

Hva skal de sikte soldatene for da? For å ha forfalsket bilder? Den siktelsen ville jeg i så fall støttet fullt ut.

*ler*

Nei, for mord.

Du blander to forskjellige saker, og beviser derved at du heller ikke denne gangen aner hva du snakker om.

Skrevet

Selvsagt ville det få konsekvenser.

Jeg har kritisert folk som Sharon, så det er ikke bare ledere i demokratier jeg kritiserer.

«-Jeg har kritisert folk som Sharon, så det er ikke bare ledere i demokratier jeg kritiserer. -»

Nah, jødehatet ditt er forbi det stadiet. I dine kretser het jo engang Øst-Tyskland DDR, eller Deutsche Demokratische Republik, hvilket var en terminologisk selvmotsigelse.

Med dine politiske villfarelser for øyet, så legger vi ikke så mye vekt på din definisjon av demokratier.

Skrevet

Nei, for mord.

Du blander to forskjellige saker, og beviser derved at du heller ikke denne gangen aner hva du snakker om.

«Som vanlig» insisterer du på å prosedere ikke-saker, forhåndsdømme den enkelte soldat såvel som nasjonen han representerer, mens øst-europeiske, arabiske og asiatiske «paradiser» settes på pidestall.

(psssst, har ingen fortalt deg at Berlinmuren er revet?)

Du opererer ut fra prinsippet «min hund, naboens bikkje» når du hakker løs på koalisjonens militære personell i Irak, uten engang å ha en eneste synlig moralsk anfektelse når irakere begår de mest groteske myrderier.

Denne staheten har hittil kostet redaktøren for Daily Mirror og sjefen for BBC jobben. Deg vil det koste en tur i skammekroken når tiden kommer.

Hvis du eier skam i livet, vel å merke.

Skrevet

«-Jeg har kritisert folk som Sharon, så det er ikke bare ledere i demokratier jeg kritiserer. -»

Nah, jødehatet ditt er forbi det stadiet. I dine kretser het jo engang Øst-Tyskland DDR, eller Deutsche Demokratische Republik, hvilket var en terminologisk selvmotsigelse.

Med dine politiske villfarelser for øyet, så legger vi ikke så mye vekt på din definisjon av demokratier.

Det er flott at du igjen drar inn kommunisme og/eller marxisme, og blander det med det rabiate jødehatet ditt - slik at vi kan se hvem du er - en rabiat jødehater.

Skrevet

«Som vanlig» insisterer du på å prosedere ikke-saker, forhåndsdømme den enkelte soldat såvel som nasjonen han representerer, mens øst-europeiske, arabiske og asiatiske «paradiser» settes på pidestall.

(psssst, har ingen fortalt deg at Berlinmuren er revet?)

Du opererer ut fra prinsippet «min hund, naboens bikkje» når du hakker løs på koalisjonens militære personell i Irak, uten engang å ha en eneste synlig moralsk anfektelse når irakere begår de mest groteske myrderier.

Denne staheten har hittil kostet redaktøren for Daily Mirror og sjefen for BBC jobben. Deg vil det koste en tur i skammekroken når tiden kommer.

Hvis du eier skam i livet, vel å merke.

Hvem og når er det jeg har satt på en pidestall?

Som vanlig lyver du så det renner av deg.

===

Jeg kritiserer og fordømmer toturen i Irak og på Guantanamo.

Skrevet

Det er flott at du igjen drar inn kommunisme og/eller marxisme, og blander det med det rabiate jødehatet ditt - slik at vi kan se hvem du er - en rabiat jødehater.

...til at jeg bare rister på hodet og ler av deg:

«-Som vanlig lyver du så det renner av deg.-»

«-Det er flott at du igjen drar inn kommunisme og/eller marxisme, og blander det med det rabiate jødehatet ditt - slik at vi kan se hvem du er - en rabiat jødehater.-»

«- Du har ikke skrevet noe som fortjener respekt. Tvertimot...-»

«-Du blander to forskjellige saker, og beviser derved at du heller ikke denne gangen aner hva du snakker om. .-»

«-Enda mer marxist-vås fra deg - igjen et bevis på at du ikke evner å skrive annet enn vrøvl. .-»

«-Da tar du like feil som vanlig. .-»

«-Så var du sleng i veggen så hardt at du babler om marxister igjen. .-»

«-Ikke noe vås om marxisme? Føler du deg vel? .-»

Et knippe sitater fra dine ynkelige forsøk på å parrere upper-cut'ene du får hver gang du stikker glasshaka di fram. Men som jeg sa, aldri så galt at det ikke er godt for noe; du hjelper meg å få frem poengene på en uortodoks, men effektiv måte.

Annonse

Skrevet

Selvsagt er USAs administrasjon (Rumsfeld, osv) ansvarlig for hva deres undersåtter bedriver, akkurat som Sharon er ansvarlig for den terrorismen den israelske hæren bedriver i de ulovlig okkuperte områdene.

Da er vel Arafat personlig ansvarlig for alle selvmordsbomberne da?

Skrevet

Da er vel Arafat personlig ansvarlig for alle selvmordsbomberne da?

Nei, fordi han har gjentatte ganger tatt avstand fra det, og de tilhører ikke hans organisasjon, men Hamas.

Hamas er populær nettopp fordi Sharon ikke vil forhandle/trekke seg ut. Når Israel ikke viser noen vilje til å trekke seg ut, så har Arafat (som vil forhandle) ingen reell makt. Da støtter folk Hamas, som vil tvinge Israel ut, akkurat som de ble tvunget ut av Libanon.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, fordi han har gjentatte ganger tatt avstand fra det, og de tilhører ikke hans organisasjon, men Hamas.

Hamas er populær nettopp fordi Sharon ikke vil forhandle/trekke seg ut. Når Israel ikke viser noen vilje til å trekke seg ut, så har Arafat (som vil forhandle) ingen reell makt. Da støtter folk Hamas, som vil tvinge Israel ut, akkurat som de ble tvunget ut av Libanon.

Med vennlig hilsen

Syns så tydelig jeg hørte at USA også tok avstand fra det de gærningene gjorde mot iraksiske fanger også jeg.....

Skrevet

Syns så tydelig jeg hørte at USA også tok avstand fra det de gærningene gjorde mot iraksiske fanger også jeg.....

Nei, tvertimot har både Bush og Rumsfeld tilsidesatt Genève-konvensjonen og Menneskerettighetene "i kampen mot terrorisme". At GK og MR så blir brutt er en helt forutsigbar konsekvens.

Les også her:

"USA-generaler: Tortur har stået på i årevis

Siden 2002 har det amerikanske militær efterforsket 75 anklager om tortur mod fanger i Irak og Afghanistan, sagde den ansvarlige for USA's styrker i de to lande, general John Abizaid, i dag i Senatet."

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=319894

Og uansett om Arafat var skyldig ville det på ingen som helst måte berettige Israel å skyte sivile. Eller?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...