Gjest et tips Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 FU:Hva er ditt favoritt sitat/ordtak? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "Religion er opium for folket" "Hakuna Matata" De jeg kommer på i farten... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Den frykt, der røver manges ro problemet om hva folk må tro der er kun ett at svare til: at folk må tro hva fanden de vil. - Piet Hein - 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "Alt du sier vil og kan bli brukt i mot deg". Tenker da på barna;o) 0 Siter
Gjest tod Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "All art is quite useless." Oscar Wilde. Hans siste ord: "Either those curtains go or I do." 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Triste personar er alltid dei med mest humør. Det må det ha for at dei skal klara seg her i livet. Forfatter Rønnaug Kleiva 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "Alt du sier vil og kan bli brukt i mot deg". Tenker da på barna;o) Hasta La Victoria Siempe.. Ernesto Che Guevara If you tremble of indignation at every injustice then you are a comrade of mine. - Ernesto Che Guevara Han er blind som er boklaus. Ivar Aasen. 0 Siter
Gjest trrrish Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Och even rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Kom på et til morsomt et fra OJ: Hundebæsj blir ikke konfekt selv om du pakker det inn i silkepapir... he he 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "All art is quite useless." Oscar Wilde. Hans siste ord: "Either those curtains go or I do." Sa han det? Ganske spesielt å si av en "kunstner"? For forfattere er vel også kunstnere i og for seg. 0 Siter
Nikki Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "Religion er opium for folket" "Hakuna Matata" De jeg kommer på i farten... "Courage is not the absence of fear, but the triumph over it" - Nelson Mandela "I wanna have my kicks before the whole shithouse goes up in flames" - Jim Morrison 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Enda et: veni, vidi, vici (var det riktig?) 0 Siter
Gjest tod Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Sa han det? Ganske spesielt å si av en "kunstner"? For forfattere er vel også kunstnere i og for seg. Ja, Oscar Wilde var definitivt både forfatter og kunstner. Poenget hans er at kunst ikke har noen funksjon utover seg selv. Art pour l'art. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Ja, Oscar Wilde var definitivt både forfatter og kunstner. Poenget hans er at kunst ikke har noen funksjon utover seg selv. Art pour l'art. Der er jeg uenig med den godeste Mr. Wilde. Kanskje dekker ikke kunst noen primærbehov, men har likevel en funksjon på et høyere plan. 0 Siter
Gjest tod Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Der er jeg uenig med den godeste Mr. Wilde. Kanskje dekker ikke kunst noen primærbehov, men har likevel en funksjon på et høyere plan. Wilde avviste ikke kunsten, men snarere livet: "Life imitates art far more than art imitates Life." 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Wilde avviste ikke kunsten, men snarere livet: "Life imitates art far more than art imitates Life." Livet er vel det du gjør det til selv. 0 Siter
muriel Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "Den som synger, skremmer bort plagene." -Miguel DeCervantes 0 Siter
favn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Ja, Oscar Wilde var definitivt både forfatter og kunstner. Poenget hans er at kunst ikke har noen funksjon utover seg selv. Art pour l'art. Har du lest Th W Adorno (modernist) og hans estetikk? I Estetisk teori snakker han om det han kaller 'kunstens dobbeltrolle'. Kunsten er i et evig dilemma med seg selv fordi (som Wilde og mange andre sier), kunsten er autonom (kunst for kunstens egen skyld) - men kunst er også kritikk og derfor del av samfunnet. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Den som intet våger, intet vinner! En feiging som sniker seg gjennom livet i bue om alle ufordringer forblir utilfreds, tror jeg! 0 Siter
Gjest tod Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Har du lest Th W Adorno (modernist) og hans estetikk? I Estetisk teori snakker han om det han kaller 'kunstens dobbeltrolle'. Kunsten er i et evig dilemma med seg selv fordi (som Wilde og mange andre sier), kunsten er autonom (kunst for kunstens egen skyld) - men kunst er også kritikk og derfor del av samfunnet. Hei favn. Interessant at du nevner Adorno, for jeg har lenge tenkt at jeg måtte få lest ham, og nå har jeg akkurat begynt på et essay han har skrevet om fritid som jeg fikk anbefalt og tilsendt av en venn. "Estetisk teori" kjenner jeg bare gjennom omtale, men den virker definitivt interessant og står på lista mi over bøker jeg må få lest. Slik jeg (tror jeg) forstår det inntar Adorno en veldig spennende posisjon ved å hevde at kunsten får et radikalt potensiale nettopp i egenskap av å være autonom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.