Gjest ChiengMai Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 My brain gets tired sometimes, ragged and worn. I have to surrender, to be born. Fra "Sanas" - Luka Bloom 0 Siter
cathlin Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 midt på vinteren oppdaget jeg endelig at jeg hadde en uovervinnelig sommer inni meg Albert Camus 0 Siter
favn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hei favn. Interessant at du nevner Adorno, for jeg har lenge tenkt at jeg måtte få lest ham, og nå har jeg akkurat begynt på et essay han har skrevet om fritid som jeg fikk anbefalt og tilsendt av en venn. "Estetisk teori" kjenner jeg bare gjennom omtale, men den virker definitivt interessant og står på lista mi over bøker jeg må få lest. Slik jeg (tror jeg) forstår det inntar Adorno en veldig spennende posisjon ved å hevde at kunsten får et radikalt potensiale nettopp i egenskap av å være autonom. Hva er tittel på essayet? Ellers er jo Opplysningens dialektikk et must for innføring av Adorno (han har skrevet den sammen med M Horkheimer). Her finner du essensen i alt Adorno senere skriver mer utførlig om. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hvis det overhode finnes noen gud, har han forlengst sluttet å bry seg om menneskene Albert Camus 0 Siter
Gjest tod Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hva er tittel på essayet? Ellers er jo Opplysningens dialektikk et must for innføring av Adorno (han har skrevet den sammen med M Horkheimer). Her finner du essensen i alt Adorno senere skriver mer utførlig om. Jeg har det på engelsk - Free Time, fra boka The Culture Industry. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Enda et: veni, vidi, vici (var det riktig?) Veni, vidi, visa. I came, i saw, i dit a little shopping 0 Siter
monass Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 et intellekt av mitt kaliber kan ikke ernæres av kuer 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Veni, vidi, visa. I came, i saw, i dit a little shopping *s* enda bedre.... 0 Siter
favn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jeg har det på engelsk - Free Time, fra boka The Culture Industry. Jeg greier ikke å ta essayet på stående fot, men i Opplysningens dialektikk er jo Kulturindustri-delen, fornøyelig lesing :-) 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 " Du skal ikke hoppe over bekken etter ugler i mosen, for når enden er god har alle andre gått likevel." 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hasta La Victoria Siempe.. Ernesto Che Guevara If you tremble of indignation at every injustice then you are a comrade of mine. - Ernesto Che Guevara Han er blind som er boklaus. Ivar Aasen. "Hasta la Vespa." Hells Angels 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 "Hasta la Vespa." Hells Angels hahaha 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Noe Edmund Burke sa engang; «the only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing». Ellers er det bedre med et tak i glasset enn ti glass på taket. Bedre med en gjest uten barter enn en bar uten gjester. osv... 0 Siter
Gjest Big Mac Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 et intellekt av mitt kaliber kan ikke ernæres av kuer Moral: Drikk melk? 0 Siter
amber sun Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 " Du skal ikke hoppe over bekken etter ugler i mosen, for når enden er god har alle andre gått likevel." *LOL* Den var fin 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Syntes dette var morsomt, men husk å oppgi hvem som har sitatet. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Nothing is as unequal as an equal treatment of unequals. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Bl.a. noe Eddie Chai sa under et personlighetsutviklings seminar: Det er umulig å utvikle seg uten å endre seg... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Det er ingen skam å snu (eller å få snue var det kanskje...). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.