Gå til innhold

Irland og røykeloven

Anbefalte innlegg

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

"Og kom ikke her og fortell meg at roeykelukt paa utesteder er plagsomt,man kjenner jo den knapt med ventilasjonssystemer o.l"

Er du gal menneske? Har du aldri merket hvordan man stinker etter en natt ute på byen?? Når man står i dusjen kan man kjenne røyklukten ose ut av porene..

Alternativt har du veldig dårlig luktesans..

enig med papirtiger:"Er du gal menneske? Har du aldri merket hvordan man stinker etter en natt ute på byen??" OSV...

Fortsetter under...

Skrevet

Er ikke norsk og bor heller ikke i Norge, og ut i fra den verden jeg lever i saa virker denne nye loven helt haareisende paa meg. Det faar vel vaere grenser paa hvor mye staten skal gripe inn beskytte sine borgere (beundrer ellers Norge for sin veldferdstat,og for veldig mye annet ogsaa), ikke bra naar folks frihet blir innskrenket til den grad. Og kom ikke her og fortell meg at roeykelukt paa utesteder er plagsomt,man kjenner jo den knapt med ventilasjonssystemer o.l .Jeg har forresten aldri roeykt selv, saa jeg burde vel vaere ganske var paa dette omraadet.

*stønn*

Skrevet

"Og kom ikke her og fortell meg at roeykelukt paa utesteder er plagsomt,man kjenner jo den knapt med ventilasjonssystemer o.l"

Er du gal menneske? Har du aldri merket hvordan man stinker etter en natt ute på byen?? Når man står i dusjen kan man kjenne røyklukten ose ut av porene..

Alternativt har du veldig dårlig luktesans..

Sant nok, man stinker litt etter en utekveld, men man merker det vel ikke nevneverdig der og da - med mindre man virkelig henger seg opp i det! Er det ikke litt overdrevet aa forby all roeyking paa steder hvor folk skal hygge seg? Et spoersmaal fra en naiv utlending.

Gjest minaria
Skrevet

Sant nok, man stinker litt etter en utekveld, men man merker det vel ikke nevneverdig der og da - med mindre man virkelig henger seg opp i det! Er det ikke litt overdrevet aa forby all roeyking paa steder hvor folk skal hygge seg? Et spoersmaal fra en naiv utlending.

Jeg kjenner astmatikere som bare kan være på utesteder i 30 minutter av gangen før de må ut og lufte seg. Jeg kjenner en allergiker som ikke kan gå på utesteder i det hele tatt. Selv går jeg, og er der hele kvelden, men dagen etter har jeg skikkelig dyp, rallende røykhoste hele dag. Jeg har aldri røkt selv.

Gleder meg til 1. juni!! : )

Gjest Naturbarn
Skrevet

jaja....hvor skal norge få penger fra når alle vi sjuke syndere må gi opp vår hovedlast........

Pengene kommer av seg selv fra sykehusenes overskudd når de få mange ledige sykehusplasser som tidligere var okkupert av røykere og de stakkarene som var utsatt for passiv røuking...

Gjest Naturbarn
Skrevet

Er ikke norsk og bor heller ikke i Norge, og ut i fra den verden jeg lever i saa virker denne nye loven helt haareisende paa meg. Det faar vel vaere grenser paa hvor mye staten skal gripe inn beskytte sine borgere (beundrer ellers Norge for sin veldferdstat,og for veldig mye annet ogsaa), ikke bra naar folks frihet blir innskrenket til den grad. Og kom ikke her og fortell meg at roeykelukt paa utesteder er plagsomt,man kjenner jo den knapt med ventilasjonssystemer o.l .Jeg har forresten aldri roeykt selv, saa jeg burde vel vaere ganske var paa dette omraadet.

Røyklukta på utesteder ER plagsomt til de grader!Ventilasjonen er nesten ikke-eksisterende, det kjenner man iallefall når man kommer hjem og STINKER røyk!

Hvis ventilasjonen er så bra som du påstår,hvorfor får jeg da pusteproblemer samt at det renner av øynene mine???Jeg bare spør!

Annonse

Skrevet

Gleder meg på en måte til den nye loven, og det selv om at jeg er røyker.

Får håpe det går bra her i landet og, undersøkelsene viser at flertaller er for den og.

Neste steg blir å forby røyken, men tviler på at det skjer det første årene.

Nei, forby å kjøpe røyk vil de nok ikke.

Tenk alle avgiftene staten da går glipp av.

Skrevet

Nei, forby å kjøpe røyk vil de nok ikke.

Tenk alle avgiftene staten da går glipp av.

de vil nok ikke forby det før utgiftene blir større enn inntektene.

Dobbeltmoral på høyt nivå ;-)

Gjest mor i juni
Skrevet

Mener du at friheten til å påføre andre skader bør være uinnskrenket?

Gjest mor i juni
Skrevet

Se her da vel:

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visNyhet?vp_id=4862

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Da må dere holde dere unna oss som røyker da.. Det er tross alt et lovlig produkt det er snakk om her. Har faktisk tenkt å slutte å røyke, men nekter å la det bli Høybråten sin avgjørelse. Makan til overformynderi.. Det er en grei ordning med egne røykerom på kafeene, slik som det er mange steder i dag.

Skrevet

Da må dere holde dere unna oss som røyker da.. Det er tross alt et lovlig produkt det er snakk om her. Har faktisk tenkt å slutte å røyke, men nekter å la det bli Høybråten sin avgjørelse. Makan til overformynderi.. Det er en grei ordning med egne røykerom på kafeene, slik som det er mange steder i dag.

Å holde oss unna de som røyker??!?!?!?! Hvem søren er flertallet? - En som stinker ned en plass som det er plass til 10 andre?!?!?!?!

Annonse

Skrevet

Å holde oss unna de som røyker??!?!?!?! Hvem søren er flertallet? - En som stinker ned en plass som det er plass til 10 andre?!?!?!?!

Ja, det synes jeg er helt fair. Vi er avhengige. Det er dikriminering å si at dere får ikke røyke her. Skel ikke funksjonehemmede få plass på utesteder fordi der er trangt? Skal vi stue bort narkomane fordi de er avhengige? (Noe vi forsåvidt gjør..) Hvorfor skal ikke vi få plass fordi vi er et mindrtall. Ny samepolitikk dette..

Skrevet

Ja, det synes jeg er helt fair. Vi er avhengige. Det er dikriminering å si at dere får ikke røyke her. Skel ikke funksjonehemmede få plass på utesteder fordi der er trangt? Skal vi stue bort narkomane fordi de er avhengige? (Noe vi forsåvidt gjør..) Hvorfor skal ikke vi få plass fordi vi er et mindrtall. Ny samepolitikk dette..

En handicapet eller en som er narkoman "gjør det ikke" på andre. DET er den store forskjellen.

Gjest mor i juni
Skrevet

Det er soo not the point her da.

Skrevet

Enig med deg, og sliten med all dette hysteriet rundt litt roeyklukt. Det meste kan jo medfoere "en viss høyere dødelighet" eller kreft,orker ikke aa bry meg med enda en hypotetisk fare i hverdagen.

Synes det er viktigere aa kunne vaere sosial med mine roeykende venner, jeg; ikke lyst til at de skal vaere ekskludert. Kjedelig aa maatte avbryte en samtale fordi den du hadde det hyggelig sammen med er er noedt til aa gaa ut for aa ta seg en liten roeyk.

Skrevet

Enig med deg, og sliten med all dette hysteriet rundt litt roeyklukt. Det meste kan jo medfoere "en viss høyere dødelighet" eller kreft,orker ikke aa bry meg med enda en hypotetisk fare i hverdagen.

Synes det er viktigere aa kunne vaere sosial med mine roeykende venner, jeg; ikke lyst til at de skal vaere ekskludert. Kjedelig aa maatte avbryte en samtale fordi den du hadde det hyggelig sammen med er er noedt til aa gaa ut for aa ta seg en liten roeyk.

Helt enig. Det er ikke bare røykerne som får problemer med at det ikke blir lov å røyke på utestedene. De fleste ikke-røykere har røykende venner som de går ut sammen med..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...