org Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jeg velger å tro at det er p-sprøyta sin feil, men jeg har lagt på meg 9 kg på et halvår... P-sprøyta har jeg nå kuttet ut. Jeg er 148 cm, og veier 58 kg. De fleste vil vel si det er ca 9 - 10 kg for tungt. Og det føler jeg selv også. Mannen min sier heldigvis at det ikke gjør noen verdens ting for han. *S* Verdens snilleste mann! Men noe må gjøres. Jeg går vel ikke ned uten videre, tenker jeg. Hva med å ta et par avføringstabletter daglig i en kort (!) periode? Er dette farlig, tror dere? Og ja, jeg bør jo spise mindre, og drikke mindre brus - og trene mer... 0 Siter
tiliti Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Avføringstabletter i fast bruk er skadelig og gjør ufine ting med tarm-refleksene og næringsstoffene kroppen din trenger å ha. Trening + en normalt sunn diett er mye bedre. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 En gang for alle: avføringspiller vil ikke fjerne eksisterende fett! Det vil bare ødelegge fordøyelsen din. Kutt ut usunn mat, og begyn med litt mosjon. En gåtur noen ganger i uken hjelper mye. 0 Siter
org Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Avføringstabletter i fast bruk er skadelig og gjør ufine ting med tarm-refleksene og næringsstoffene kroppen din trenger å ha. Trening + en normalt sunn diett er mye bedre. Avføringstabletter i fast bruk er skadelig, skriver du. Hva vil du karakterisere som "fast bruk"? Jeg har aldri tatt en avføringstablett før, så jeg har ingen erfaring... Takker for så raskt svar! 0 Siter
tiliti Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Avføringstabletter i fast bruk er skadelig, skriver du. Hva vil du karakterisere som "fast bruk"? Jeg har aldri tatt en avføringstablett før, så jeg har ingen erfaring... Takker for så raskt svar! Dette med "fast bruk" og "langvarig bruk" har jeg aldri hørt noe anslag på, men det skal en del til før dette gjør noe med vekten din. Før den tid har du allerede fått kroppen din i ubalanse mht salter og mineraler - og du er på god vei til å få mageproblemer. Dersom man bruker mye over lengre tid kan man også skade hjertet. Det er ikke noen særlig effektiv slankemetode, og skadene er større enn effekten. Så jeg ville nok forsøkt en mer vettug måte først. Sunn slanking holder seg også - mens usunn gjerne får deg til å fly rett opp i vekt igjen så fort du slutter. 0 Siter
Anaïs Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jogging er tingen, du gaar GARANTERT ned i vekt.Spis sunt og normale mengder. Begynn med 20 min 3 ganger i uka. Etter 3 uker ca. kan du proeve 30 min.Loep i naturen, slik at treninga i tillegg blir en behagelig opplevelse som du har lyst til aa gjenta. 0 Siter
Gjest twisted83 Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jeg skulle også bare bruke avføringstabletter i en kort periode. I dag sitter jeg igjen med spiseforstyrrelser, og har hatt det de siste 6 årene. Men det hender vel kanskje ikke deg om du bare prøver? Bare for en liten, liten periode?? Tro meg, det skulle ikke hende meg heller. 0 Siter
Gjest me too! Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Jeg skulle også bare bruke avføringstabletter i en kort periode. I dag sitter jeg igjen med spiseforstyrrelser, og har hatt det de siste 6 årene. Men det hender vel kanskje ikke deg om du bare prøver? Bare for en liten, liten periode?? Tro meg, det skulle ikke hende meg heller. Har du også spiseforstyrrelse? Jeg ble konfrontert av en venninne igår som anbefalte meg å søke hjelp. Hver gang noen har spurt om jeg lider av en spiseforstyrrelse har jeg bare tullet det vekk, men fordi denne venninnen har lidd av det samme selv, ga hun seg ikke. På en måte er det litt skummelt å vite at en annen vet, men det er også befriende. Vet at dette ikke hjelper deg noe særlig org, men ville bare fortelle. Spis sunt og kos deg i helgene...! 0 Siter
Gjest twisted83 Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Har du også spiseforstyrrelse? Jeg ble konfrontert av en venninne igår som anbefalte meg å søke hjelp. Hver gang noen har spurt om jeg lider av en spiseforstyrrelse har jeg bare tullet det vekk, men fordi denne venninnen har lidd av det samme selv, ga hun seg ikke. På en måte er det litt skummelt å vite at en annen vet, men det er også befriende. Vet at dette ikke hjelper deg noe særlig org, men ville bare fortelle. Spis sunt og kos deg i helgene...! Oj, vet ikke hvordan jeg ville ha reagert om noen konfronterte meg, og stilte spørsmålet rett ut... Hvordan taklet du det? Jeg har derimot ofte fått komentarer av venninner om at 'hvis du ikke blir med å spise nå, så beskylder jeg deg for å ha anoreksi' eller 'det er ikke sunt å holde på slik du gjør' Har du hatt spiseforstyrrelser lenge? Har du anoreksi eller bulimi, eller en blanding? mvh 0 Siter
Gjest me too! Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Oj, vet ikke hvordan jeg ville ha reagert om noen konfronterte meg, og stilte spørsmålet rett ut... Hvordan taklet du det? Jeg har derimot ofte fått komentarer av venninner om at 'hvis du ikke blir med å spise nå, så beskylder jeg deg for å ha anoreksi' eller 'det er ikke sunt å holde på slik du gjør' Har du hatt spiseforstyrrelser lenge? Har du anoreksi eller bulimi, eller en blanding? mvh Ja, jeg har også hørt den der "hvis du ikke spiser mer enn det, beskylder meg deg snart for å ha anoreksi," men de har som regel ikke peiling på hva de snakker om! Da venninnen min konfronterte meg, kom det så bus på at jeg ikke hadde tid til å tenke meg om... så jeg nektet for det, noe som sikkert var veldig dumt. Nå er det jo slik at siden venninnen min har lidd av det selv, vet hun nøyaktig hva det går ut på. Jeg kan lyve og nekte så mye jeg vil, men hun "vet." Hun regnet også med at jeg ikke lenger har mensen, noe jeg heller ikke har. Dette er det aldri noen som har spurt meg om før. Dessverre løy jeg ang. dette også, selv om jeg mistet mensen for ca. 2 år siden. Det rare er at jeg er nesten normalvektig nå, men hun kan se at jeg har et problem for det. Det er egentlig deilig å vite at jeg har en jeg kan snakke med - jeg må bare tørre. Selv har jeg bare anoreksi, har aldri kastet opp. Jeg vet at sykdommen er dødelig, og det skremmer egentlig vettet av meg. Har du noen gang tenkt på det? Twisted83 - Jeg ønsker deg en riktig god 17 mai! Klemmer fra meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.