Gå til innhold

Danske soldater slår og sparker civile irakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Danske soldater i Irak har i vidt omfang både slået og sparket civile irakere. Det fortæller flere soldater til TV-avisen. De danske soldaters hårdhændede metoder var kendt af officererne, som stiltiende tillod, at det skete."

"- Det var desværre nødvendigt at slå irakerne for at få dem til at makke ret. Det var ofte det eneste sprog, de forstod, siger overkonstabel Kent Rasmussen."

Kilde: http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=169830

Det kommer mer og mer mark ut av trevirket!

Med vennlig hilsen

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• Grip

13

• nick

9

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"makke ret" ?

"oppføre seg som vi ville"

Med vennlig hilsen

Skrevet

For noe møl. Hvorfor trekker du ikke frem The Mirrors "SORRY!" i stedet for?

Skrevet

For noe møl. Hvorfor trekker du ikke frem The Mirrors "SORRY!" i stedet for?

Du mener med andre ord at tortur som ikke har funnet sted er har mer krav på oppmerksomhet enn den som faktisk finner sted. Noen ganger må jeg bare forundre meg over folk.

Skrevet

Du mener med andre ord at tortur som ikke har funnet sted er har mer krav på oppmerksomhet enn den som faktisk finner sted. Noen ganger må jeg bare forundre meg over folk.

Det står ikke ett ord om tortur i den artikkelen Sør henviser til.

Skrevet

Fra artikkelen: "De irakiske mænd blev til gengæld slået i ansigtet og på kroppen med både flad hånd, knyttet næve eller enden af en geværkolbe."

Litt utover Genève-konvensjonens behandling av sivile...

Skrevet

Det har du rett i, jeg leste den ikke før jeg svarte.

Men jeg opprettholder at hvis man ser samla på det som kommer fram om tilstandene i Irak nå, så er ikke det mest bekymringsverdige at noen har klart å lure The Mirror.

Skrevet

Mens at britiske sodater siktes for tortur og drap (påstås det) av militære kilder, beviser hva?

At siden de sikter noen for drap, så er det noen som har myrdet dem... Så er bare spørsmålet hvilke britiske soldater det er.

Skrevet

At siden de sikter noen for drap, så er det noen som har myrdet dem... Så er bare spørsmålet hvilke britiske soldater det er.

Du er da ellers rask nok med å påpeke at man er uskyldig til det motsatte er bevist (vanligvis når de tauer inn en eller annen utlending for voldtekt, etc). Da heter det ikke: Så er spørsmålet hvilken utlending det er.

Skrevet

«-Det kommer mer og mer mark ut av trevirket!-»

Oppdrettet av intrigemakere og falsknere. Hvor er den moralske anfektelsen din når irakere skjærer hodet av sivile, flår dem levende og tauer dem etter (de stjålne) bilene sine i Falluja?

Det er utrolig hvor politisk bedervet det går an å bli. Forøvrig hadde signaturen nick et godt poeng her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2122698

Føler du for å kommentere den?

Skrevet

Du er da ellers rask nok med å påpeke at man er uskyldig til det motsatte er bevist (vanligvis når de tauer inn en eller annen utlending for voldtekt, etc). Da heter det ikke: Så er spørsmålet hvilken utlending det er.

Et særdeles godt poeng. Jeg regner med at sør velger å overse det.

Skrevet

«-Det kommer mer og mer mark ut av trevirket!-»

Oppdrettet av intrigemakere og falsknere. Hvor er den moralske anfektelsen din når irakere skjærer hodet av sivile, flår dem levende og tauer dem etter (de stjålne) bilene sine i Falluja?

Det er utrolig hvor politisk bedervet det går an å bli. Forøvrig hadde signaturen nick et godt poeng her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2122698

Føler du for å kommentere den?

Det skyldes vel at han ikke forventer mer av muslimer.

Vi setter oss ikke ned og skriver avsky-skriv mot katta som plager musa en halvtimes tid, før måltidet inntas.

På samme vis er det liten vits i å kritisere muslimer for å flå sine medborgere, og slepe dem gatelangs til massenes jubel. Det faller tydeligvis naturlig.

Så sør er nok inne på noe, skjønner du.

Skrevet

Fra artikkelen: "De irakiske mænd blev til gengæld slået i ansigtet og på kroppen med både flad hånd, knyttet næve eller enden af en geværkolbe."

Litt utover Genève-konvensjonens behandling av sivile...

Det hadde han sikkert godt av, tror du ikke?

Det er neppe formålstjenlig å sette fanskapet i "norsk" celle, men kanapeer og fine drikker og vente på resultater.

Dette er folk som har drept og lemlestet både sine egne og koalisjonens soldater, så gi dem som fortjent.

For folk som bruker geneve-konvensjonen til å tørke seg i ræva, må det skarp lut til.

Jeg tror vi bestemmer oss for å trekke på skuldrene av det hele.

Skrevet

Det skyldes vel at han ikke forventer mer av muslimer.

Vi setter oss ikke ned og skriver avsky-skriv mot katta som plager musa en halvtimes tid, før måltidet inntas.

På samme vis er det liten vits i å kritisere muslimer for å flå sine medborgere, og slepe dem gatelangs til massenes jubel. Det faller tydeligvis naturlig.

Så sør er nok inne på noe, skjønner du.

Ja, det er jo noe i det. Vi forventer jo mer av demokratier, de bør jo helst vende det annet kinn til.

Jo før får vi den totalitære familien og deres nepotistiske system opp på tronene igjen.

Skrevet

Ja, det er jo noe i det. Vi forventer jo mer av demokratier, de bør jo helst vende det annet kinn til.

Jo før får vi den totalitære familien og deres nepotistiske system opp på tronene igjen.

Og siden det siste scenario ikke er noen opsjon for de fleste av oss, får vi stilltiende finne oss i at de som må gjøre drittjobben (USA) bruker de midler som er nødvendig.

Med kun adekvat bruk av makt selvsagt, og med kameraene avslått.

Så kan vi kanskje feire 17.mai en stund til.

Skrevet

Det hadde han sikkert godt av, tror du ikke?

Det er neppe formålstjenlig å sette fanskapet i "norsk" celle, men kanapeer og fine drikker og vente på resultater.

Dette er folk som har drept og lemlestet både sine egne og koalisjonens soldater, så gi dem som fortjent.

For folk som bruker geneve-konvensjonen til å tørke seg i ræva, må det skarp lut til.

Jeg tror vi bestemmer oss for å trekke på skuldrene av det hele.

Du skriver: "Jeg tror vi bestemmer oss for å trekke på skuldrene av det hele."

Jeg ser at du og Saddam har samme holdninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...