Gå til innhold

Danske soldater slår og sparker civile irakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er da ellers rask nok med å påpeke at man er uskyldig til det motsatte er bevist (vanligvis når de tauer inn en eller annen utlending for voldtekt, etc). Da heter det ikke: Så er spørsmålet hvilken utlending det er.

..eh... nei, fordi da kan det ha vært mange andre som gjorde det. Her vet man at det var soldater.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• Grip

13

• nick

9

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Et særdeles godt poeng. Jeg regner med at sør velger å overse det.

Da tar du like feil som vanlig.

Skrevet

«-Det kommer mer og mer mark ut av trevirket!-»

Oppdrettet av intrigemakere og falsknere. Hvor er den moralske anfektelsen din når irakere skjærer hodet av sivile, flår dem levende og tauer dem etter (de stjålne) bilene sine i Falluja?

Det er utrolig hvor politisk bedervet det går an å bli. Forøvrig hadde signaturen nick et godt poeng her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2122698

Føler du for å kommentere den?

Den er kommentert allerede.

Skrevet

Og siden det siste scenario ikke er noen opsjon for de fleste av oss, får vi stilltiende finne oss i at de som må gjøre drittjobben (USA) bruker de midler som er nødvendig.

Med kun adekvat bruk av makt selvsagt, og med kameraene avslått.

Så kan vi kanskje feire 17.mai en stund til.

Jeg ser at du har en venn i Saddam - metodene deres er jo helt like.

Skrevet

Jeg ser at du har en venn i Saddam - metodene deres er jo helt like.

Man må se hen til målet når man vurderer midlene.

Det finnes bad guys og good guys. Saddam er bad, demokrati og frihet er good.

Legger man seg flat for fanskapet, er de over oss umiddelbart.

Hvis du føler slik for å klø massemorderne på ryggen, får du ta deg en tur nedover. Det er flust opp at muslimske land å velge mellom.

Skrevet

Man må se hen til målet når man vurderer midlene.

Det finnes bad guys og good guys. Saddam er bad, demokrati og frihet er good.

Legger man seg flat for fanskapet, er de over oss umiddelbart.

Hvis du føler slik for å klø massemorderne på ryggen, får du ta deg en tur nedover. Det er flust opp at muslimske land å velge mellom.

Du skriver: "demokrati og frihet er good."

Jo, men det er tydeligvis ikke det USA bedriver i Irak, og derfor går det der akkurat som det gikk i Vietnam.

Skrevet

Du skriver: "demokrati og frihet er good."

Jo, men det er tydeligvis ikke det USA bedriver i Irak, og derfor går det der akkurat som det gikk i Vietnam.

Du har i årevis uoppstoppelig sprunget ærender for alt som finnes av totalitære regimer og fascistisk tankespinn. Alle som undertrykker finner støtte hos sør.

Av og til må det skarp lut til for å få bukt med fanskapet. Det irriterer nok sør noe fryktelig, men du er ikke troverdig når du hevder at du er opptatt av fred og frihet. Det virker som du er mer opptatt av å beholde disse svinske regimene som påfører folk lidelse og fanskap.

Skrevet

Du har i årevis uoppstoppelig sprunget ærender for alt som finnes av totalitære regimer og fascistisk tankespinn. Alle som undertrykker finner støtte hos sør.

Av og til må det skarp lut til for å få bukt med fanskapet. Det irriterer nok sør noe fryktelig, men du er ikke troverdig når du hevder at du er opptatt av fred og frihet. Det virker som du er mer opptatt av å beholde disse svinske regimene som påfører folk lidelse og fanskap.

*ler*

Du finner selvsagt ikke ETT innlegg fra meg som støtter brudd på Menneskerettighetene og/eller Genève-konvensjonen.

Derimot er det nettopp DEG som forfekter at konvensjonen kan tilsidesettes, akkurat som Saddam, Osama, Sharon og andre internasjonale terrorister som du har på din side.

Du er ikke bedre selv, Grip.

Skrevet

..eh... nei, fordi da kan det ha vært mange andre som gjorde det. Her vet man at det var soldater.

Soldater er INDIVIDER. 95% av all kriminalitet begås av menn. Skal vi da behandle alle menn som kriminelle? Det er bare ca 1% av soldatene som står for alle overgrep. Resten er lovlydige borgere som resten av oss. Du stigmatiserer en stor gruppe basert på det noen få (muligens) har gjort!

Skrevet

*ler*

Du finner selvsagt ikke ETT innlegg fra meg som støtter brudd på Menneskerettighetene og/eller Genève-konvensjonen.

Derimot er det nettopp DEG som forfekter at konvensjonen kan tilsidesettes, akkurat som Saddam, Osama, Sharon og andre internasjonale terrorister som du har på din side.

Du er ikke bedre selv, Grip.

Du har jo vitterlig "argumentert" i mot alle operasjoner som kunne fjerne Saddam fra makten. Det kan vanskelig tolkes som annet enn støtte til regimet.

Skrevet

Soldater er INDIVIDER. 95% av all kriminalitet begås av menn. Skal vi da behandle alle menn som kriminelle? Det er bare ca 1% av soldatene som står for alle overgrep. Resten er lovlydige borgere som resten av oss. Du stigmatiserer en stor gruppe basert på det noen få (muligens) har gjort!

Sørs motstand mot generalisering gjelder kun muslimer, og ikke vestlige soldater.

Skrevet

Du har jo vitterlig "argumentert" i mot alle operasjoner som kunne fjerne Saddam fra makten. Det kan vanskelig tolkes som annet enn støtte til regimet.

Det viser jo bare hvor lite du forstår, Grip.

At jeg, som George Bush Sr., forstår at denne krigen i Irak er idioti (noe som blir bevist på nyhetene hver dag) betyr selvsagt ikke at verken George Bush Sr. eller jeg støtter Saddam.

Det er bare at vi ikke ønsker et nytt Vietnam.

Skrevet

Som vanlig rører du.

Det blir påstått at "bildene var falske". Det er mulig, men mitt poeng er at tortur og drap åpenbart forekommer, hvis ikke ville ikke soldater bli stilt for retten.

Jeg forstår du føler en trang til å tillegge meg ditt eget vås, nick. Men det er patetisk lett å gjennomskue.

Skrevet

Det viser jo bare hvor lite du forstår, Grip.

At jeg, som George Bush Sr., forstår at denne krigen i Irak er idioti (noe som blir bevist på nyhetene hver dag) betyr selvsagt ikke at verken George Bush Sr. eller jeg støtter Saddam.

Det er bare at vi ikke ønsker et nytt Vietnam.

Så du hevder deg altså mest opptatt av amerikanernes ve og vel, og vil at de skal unngå en nytt Vietnam? Præhæ...den var drøy, sør.

Du er ganske flink med vikarierende motiver i din "argumentasjon", men av og til går du litt for langt.

Skrevet

Så du hevder deg altså mest opptatt av amerikanernes ve og vel, og vil at de skal unngå en nytt Vietnam? Præhæ...den var drøy, sør.

Du er ganske flink med vikarierende motiver i din "argumentasjon", men av og til går du litt for langt.

Nei, jeg er mest opptatt av Menneskerettighetene, og å unngå drap på sivile.

Det eneste USA har oppnådd i Irak er å gi MR og demokrati et dårlig rykte.

Det er faktisk vanskelig å forestille seg en "bedre gavepakke" til Osama og fundamentalister, enn akkurat det Bush har gjort.

Skrevet

Nei, jeg er mest opptatt av Menneskerettighetene, og å unngå drap på sivile.

Det eneste USA har oppnådd i Irak er å gi MR og demokrati et dårlig rykte.

Det er faktisk vanskelig å forestille seg en "bedre gavepakke" til Osama og fundamentalister, enn akkurat det Bush har gjort.

Din metode er knefall for islamistene, slik at de skal slutte med bombingen av sivile. Det er patetisk og trist med tanke på frihetens kår her i verden.

Heldigvis vurderer noen dette på en annen måte, og er villig til å gjøre drittjobben.

...mens sør bjeffer og gneldrer...

Skrevet

Din metode er knefall for islamistene, slik at de skal slutte med bombingen av sivile. Det er patetisk og trist med tanke på frihetens kår her i verden.

Heldigvis vurderer noen dette på en annen måte, og er villig til å gjøre drittjobben.

Du skriver: "Din metode er knefall for islamistene"

Det er nettopp DU som har gjort et TOTALT knefall for islamistene, ved din totale enighet med dem i å overse MR.

Dere er prikk like!

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor amerikanske, og andre soldater skal fortsette å bøte med livet.

Kan de ikke bare avbryte hele greiene og sende dem hjem. Så kan irakerne holde på med sitt i fred, og rydde opp i sin egen dritt - andre klarer det ikke ser det ut som.

Den største jobben er vel gjort nå - eller er det oljen som lokker mon tro.

Skrevet

Du skriver: "Din metode er knefall for islamistene"

Det er nettopp DU som har gjort et TOTALT knefall for islamistene, ved din totale enighet med dem i å overse MR.

Dere er prikk like!

Det er mulig. Men så er det slik at noen slåss for frihet og demokrati, mens andre slåss for det motsatte.

Jeg støtter de førstnevnte, i motsetning til deg.

Om frihetens krigere benytter seg av utradisjonelle metoder i kampen mot al-qaida og lignende grupper, så driter jeg ærlig talt i det.

Jeg lukker øynene og forutsetter at de gjør den jobben som må gjøres, for at vi alle fortsatt skal kunne leve i fred, demokrati og frihet.

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor amerikanske, og andre soldater skal fortsette å bøte med livet.

Kan de ikke bare avbryte hele greiene og sende dem hjem. Så kan irakerne holde på med sitt i fred, og rydde opp i sin egen dritt - andre klarer det ikke ser det ut som.

Den største jobben er vel gjort nå - eller er det oljen som lokker mon tro.

Joda, det er trolig det beste. Men hvis Irak skulle begynne å eksportere terror igjen, får vi håpe noen er raske med å ta affære.

De må endelig holde på.

Nå står de foran eget styre og muligheter til demokrati og økt velstand, massiv støtte og goodwill fra hele verden. Man hva skjer? Det går selvsagt til helvete.

Demokrati og muslimer er som ild og vann, slik det er dokumentert over hele verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...