Gå til innhold

Danske soldater slår og sparker civile irakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det er trolig det beste. Men hvis Irak skulle begynne å eksportere terror igjen, får vi håpe noen er raske med å ta affære.

De må endelig holde på.

Nå står de foran eget styre og muligheter til demokrati og økt velstand, massiv støtte og goodwill fra hele verden. Man hva skjer? Det går selvsagt til helvete.

Demokrati og muslimer er som ild og vann, slik det er dokumentert over hele verden.

Ja, det er merkelig at irakerene ikke ville bli okkupert og torturert. De er sannelig et merkelig folkeferd.

Du, derimot, elsker jo å svike "norske verdier" som Menneskerettighetene osv.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• Grip

13

• nick

9

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er mulig. Men så er det slik at noen slåss for frihet og demokrati, mens andre slåss for det motsatte.

Jeg støtter de førstnevnte, i motsetning til deg.

Om frihetens krigere benytter seg av utradisjonelle metoder i kampen mot al-qaida og lignende grupper, så driter jeg ærlig talt i det.

Jeg lukker øynene og forutsetter at de gjør den jobben som må gjøres, for at vi alle fortsatt skal kunne leve i fred, demokrati og frihet.

Og det du skriver der kunne selvsagt like gjerne vært skrevet av Osama bin Laden. Den perverterte logikken deres er IDENTISK.

Han driter også i om noen tusen blir drept. Akkurat som deg.

Skrevet

Og det du skriver der kunne selvsagt like gjerne vært skrevet av Osama bin Laden. Den perverterte logikken deres er IDENTISK.

Han driter også i om noen tusen blir drept. Akkurat som deg.

Når vi blir angrepet av terrorister, må det harde midler til.

Det er beklagelig, men det ene følger av det andre.

Det er kanskje også perverst som du sier, men jobben må like fullt gjøres.

Logisk og greit.

Husk bare på at det finnes gode krefter og vonde krefter, og være nøye med hvilken side du støtter.

Skrevet

Når vi blir angrepet av terrorister, må det harde midler til.

Det er beklagelig, men det ene følger av det andre.

Det er kanskje også perverst som du sier, men jobben må like fullt gjøres.

Logisk og greit.

Husk bare på at det finnes gode krefter og vonde krefter, og være nøye med hvilken side du støtter.

Du støtter åpenbart "den onde siden", siden du støtter de som torturerer.

===

Du skriver: "Når vi blir angrepet av terrorister, må det harde midler til."

Hvem er "vi"? Det irakiske folket?

Skrevet

Du har i årevis uoppstoppelig sprunget ærender for alt som finnes av totalitære regimer og fascistisk tankespinn. Alle som undertrykker finner støtte hos sør.

Av og til må det skarp lut til for å få bukt med fanskapet. Det irriterer nok sør noe fryktelig, men du er ikke troverdig når du hevder at du er opptatt av fred og frihet. Det virker som du er mer opptatt av å beholde disse svinske regimene som påfører folk lidelse og fanskap.

Grip til Sør: "Det virker som du er mer opptatt av å beholde disse svinske regimene som påfører folk lidelse og fanskap. "

:-) Da Sovjet eksisterte, forsvarte ytre venstre all dritten derfra og rakket ned på amerikanere og deres allierte.

Nå lever venstresidens anti-demokratiske tankegang videre i hyllest av muslimske terrorister for deres plage av amerikanere og deres allierte.

"Lukter" noe amerikansk eller støtte til amerikanere er det som rød klut foran en okse. Ikke en gang danske soldater håndheving av offentlig orden kan de tåle.

Danske soldaters har vært mild mot uro skapt av rabiate irakere. De kan være glad soldatene ikke var mer hardhendte. Det høres ikke ut til at de var mer hardhendt enn vårt eget politi når de møter gale blitzere. Folk på ytre venstre tror jo det går an å nøye seg med henstillinger til terrorister, snikskyttere, brannstiftere og urostiftere bare fordi de ikke har uniform. Toskeskapen og naiviteten på ytre venstre har ikke grenser.

Skrevet

Joda, det er trolig det beste. Men hvis Irak skulle begynne å eksportere terror igjen, får vi håpe noen er raske med å ta affære.

De må endelig holde på.

Nå står de foran eget styre og muligheter til demokrati og økt velstand, massiv støtte og goodwill fra hele verden. Man hva skjer? Det går selvsagt til helvete.

Demokrati og muslimer er som ild og vann, slik det er dokumentert over hele verden.

"Demokrati og muslimer er som ild og vann, slik det er dokumentert over hele verden. "

Hadde amerikanerne skjønt det, hadde de valgt andre metoder enn stor militær invasjon.

Nå håper amerikanerne på opprettelsen av demokrati i Irak. Demokrati forutsetter stor støtte i befolkningen og kulturellt grunnlag. Det er islam en stor hindring mot.

Så går det galt enda en gang.

Skrevet

Du støtter åpenbart "den onde siden", siden du støtter de som torturerer.

===

Du skriver: "Når vi blir angrepet av terrorister, må det harde midler til."

Hvem er "vi"? Det irakiske folket?

«-Du støtter åpenbart "den onde siden", siden du støtter de som torturerer...-»

Vel, hvis det er kriteriet, så støtter da vitterlig du også torturister og terrorister. Du og Arafat er på en prikk like, begge er ondskapsfulle, løgnaktige jødehatere og forfekter Israels utslettelse.

Skrevet

Den er kommentert allerede.

«-Den er kommentert allerede.-»

Tja, kommentert og kommentert. Det eneste jeg ser er respektløst pølsevev fra deg.

Som vanlig.

Skrevet

Da tar du like feil som vanlig.

Nah, så «vanlig» å ta feil etter dine kriterier bekymrer meg ikke så mye. Jeg registerer at du gjør en ynkelig figur når du skal forsvare dine egne generaliseringer og relativisme.

Når det er sagt, jeg er glad for at du viser oss hvor ekstrem motparten er og hvordan de tenker, slik at vi lettere kan få frem våre poenger.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Skrevet

«-Den er kommentert allerede.-»

Tja, kommentert og kommentert. Det eneste jeg ser er respektløst pølsevev fra deg.

Som vanlig.

Du har ikke skrevet noe som fortjener respekt. Tvertimot.

Skrevet

«-Du støtter åpenbart "den onde siden", siden du støtter de som torturerer...-»

Vel, hvis det er kriteriet, så støtter da vitterlig du også torturister og terrorister. Du og Arafat er på en prikk like, begge er ondskapsfulle, løgnaktige jødehatere og forfekter Israels utslettelse.

Og selvsagt marxister.

*ler av deg*

Skrevet

Nah, så «vanlig» å ta feil etter dine kriterier bekymrer meg ikke så mye. Jeg registerer at du gjør en ynkelig figur når du skal forsvare dine egne generaliseringer og relativisme.

Når det er sagt, jeg er glad for at du viser oss hvor ekstrem motparten er og hvordan de tenker, slik at vi lettere kan få frem våre poenger.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Nå er det bare det at USA/UK er blitt avslørt foran en hel verden, og både i Storbritannia og US er det nå mer og mer sannsynlig at Blair og Bush vil miste makten.

Gjest Dum, dummere, dummest...
Skrevet

Har du et bilde av noen irakere som gjør noe ondt mot de allierte? Eller tror du slikt ikke forekommer?

Skrevet

Har du et bilde av noen irakere som gjør noe ondt mot de allierte? Eller tror du slikt ikke forekommer?

Kan du redegjøre for hvordan det skulle "rettferdiggjøre" våre brudd på Genève-konvensjonen?

Mener du at vår "standard" skal være den samme som Saddams, og siden han torturerte så kan vi også gjøre det?

Isåfall, hvis vi er like ille, hva blir da vår unnskyldning for å okkupere Irak?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Som vanlig rører du.

Det blir påstått at "bildene var falske". Det er mulig, men mitt poeng er at tortur og drap åpenbart forekommer, hvis ikke ville ikke soldater bli stilt for retten.

Jeg forstår du føler en trang til å tillegge meg ditt eget vås, nick. Men det er patetisk lett å gjennomskue.

Jepp, og voldtekt begått av utlendinger foregår også. Ellers ville ikke de heller blitt stilt for retten. Men da snakker du om individer, ikke grupper. Gjør soldatene den samme tjenesten er du snill. Ellers kan man bli fristet til å tro at ditt poeng er å henge ut briter, amerikanere, vesten, etc.

Det kan da umulig stemme.

Skrevet

Jepp, og voldtekt begått av utlendinger foregår også. Ellers ville ikke de heller blitt stilt for retten. Men da snakker du om individer, ikke grupper. Gjør soldatene den samme tjenesten er du snill. Ellers kan man bli fristet til å tro at ditt poeng er å henge ut briter, amerikanere, vesten, etc.

Det kan da umulig stemme.

Du rører så mye at det er morsomt.

Gjest Dum, dummere, sø...
Skrevet

Kan du redegjøre for hvordan det skulle "rettferdiggjøre" våre brudd på Genève-konvensjonen?

Mener du at vår "standard" skal være den samme som Saddams, og siden han torturerte så kan vi også gjøre det?

Isåfall, hvis vi er like ille, hva blir da vår unnskyldning for å okkupere Irak?

Med vennlig hilsen

Her fantaserer du nok mer enn normalt. Jeg har da ikke sagt at vi ikke er like ille?

Poenget er: det fins ikke en eneste krig som ikke inneholder brudd på diverse konvensjoner. Et godt eksempel er palestinernes såkalte forsvarskamp, hvor angrepene fra palestinsk side rettes mot uskyldige sivile.

Det er mulig at du mener at Husseins regime var like bra/dårlig som de alliertes regime®. Andre er av en annen mening. Men mht. krigføring er nok alle parter like ille.

Et annet eksempel: under 2 VK ble tyske soldater torturert og mishandlet av de allierte. Allikevel angrep vi ikke de allierte for det.

Du må gjerne beklage at Hussein ikke lenger bestemmer i Irak. De fleste vil måtte forholde seg til følgende paradoks: krigen var folkerettslig tvilsom (for å si det forsiktig), men at Hussein nå er borte, er bare gledelig.

At noen beklager at Hussein er borte, er vel ikke til å unngå. Det er fremdeles noen som beklager at Hitler ikke fikk styre Tyskland lenger enn fra 1933 til 1945.

Skrevet

Her fantaserer du nok mer enn normalt. Jeg har da ikke sagt at vi ikke er like ille?

Poenget er: det fins ikke en eneste krig som ikke inneholder brudd på diverse konvensjoner. Et godt eksempel er palestinernes såkalte forsvarskamp, hvor angrepene fra palestinsk side rettes mot uskyldige sivile.

Det er mulig at du mener at Husseins regime var like bra/dårlig som de alliertes regime®. Andre er av en annen mening. Men mht. krigføring er nok alle parter like ille.

Et annet eksempel: under 2 VK ble tyske soldater torturert og mishandlet av de allierte. Allikevel angrep vi ikke de allierte for det.

Du må gjerne beklage at Hussein ikke lenger bestemmer i Irak. De fleste vil måtte forholde seg til følgende paradoks: krigen var folkerettslig tvilsom (for å si det forsiktig), men at Hussein nå er borte, er bare gledelig.

At noen beklager at Hussein er borte, er vel ikke til å unngå. Det er fremdeles noen som beklager at Hitler ikke fikk styre Tyskland lenger enn fra 1933 til 1945.

Jeg har ikke forsvart Saddam; derimot har dagens okkupanter solgt ham våpen.

====

Spørsmålet du unnlot å besvare var:

"Kan du redegjøre for hvordan det skulle "rettferdiggjøre" våre brudd på Genève-konvensjonen?"

Gjest Dum, dummere, sø...
Skrevet

Jeg har ikke forsvart Saddam; derimot har dagens okkupanter solgt ham våpen.

====

Spørsmålet du unnlot å besvare var:

"Kan du redegjøre for hvordan det skulle "rettferdiggjøre" våre brudd på Genève-konvensjonen?"

Jeg ser du har litt vanskeligere med å forstå enn du pleier. Jeg har da ALDRI forsvart brudd på noen som helst konvensjon. Det jeg synes er merkelig, er å velge ut bare EN part (her de allierte i Irak-krigen) og henge den ut. Det blir i beste fall latterlig.

Typisk er at en skriker opp om brudd på menneskerettigheter så lenge en selv ikke nyter godt av dem. Det kan iallfall forklare hvorfor ingen protesterte mot de overgrep tyske soldater og tysk sivilbefolkning måtte oppleve fra alliert hold.

Skrevet

Du rører så mye at det er morsomt.

*teskje klar*

Hva er det du trenger forklaring på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...