Gå til innhold

Danske soldater slår og sparker civile irakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser du har litt vanskeligere med å forstå enn du pleier. Jeg har da ALDRI forsvart brudd på noen som helst konvensjon. Det jeg synes er merkelig, er å velge ut bare EN part (her de allierte i Irak-krigen) og henge den ut. Det blir i beste fall latterlig.

Typisk er at en skriker opp om brudd på menneskerettigheter så lenge en selv ikke nyter godt av dem. Det kan iallfall forklare hvorfor ingen protesterte mot de overgrep tyske soldater og tysk sivilbefolkning måtte oppleve fra alliert hold.

Overgrep mot tyske sivile skjedde før jeg var født, og det var derfor vanskelig for meg å protestere mot dem.

Jeg har fordømt Saddam, hans regime, og vestens støtte for hans regime utallige ganger.

Men akkurat NÅ er det "vi" som begår overgrepene, og det er faktisk viktig at vi har vårt på det tørre, før vi anklager andre for å begå overgrep.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• Grip

13

• nick

9

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*teskje klar*

Hva er det du trenger forklaring på?

Det er nok heller deg som trenger forklaring. Igjen.

Du kan lese deg til det i tråden, slik at du slipper å misforstå igjen.

Skrevet

Det er nok heller deg som trenger forklaring. Igjen.

Du kan lese deg til det i tråden, slik at du slipper å misforstå igjen.

Nå har jeg lest.

*teskje klar*

Skrevet

Nå har jeg lest.

*teskje klar*

Tja - du kan jo begynne med å forklare din egen uopplysthet. Evner du virkelig ikke å lese en tråd?

Gjest Dum, dummere, sø...
Skrevet

Overgrep mot tyske sivile skjedde før jeg var født, og det var derfor vanskelig for meg å protestere mot dem.

Jeg har fordømt Saddam, hans regime, og vestens støtte for hans regime utallige ganger.

Men akkurat NÅ er det "vi" som begår overgrepene, og det er faktisk viktig at vi har vårt på det tørre, før vi anklager andre for å begå overgrep.

Det er trist "du" står for disse overgrepene, og om "du" gjør det, forstår jeg at "du" protesterer mot "dine" overgrep.

Så kan "du" jo, når "du" har gitt "deg" med disse overgrepene, henvise til noen bilder av /artikler om ofre for palestinsk terror. Jeg håper ikke "du" står bak disse bruddene på menneskerettigheter også.

Gjest Rusle
Skrevet

Tortur er grusomt uansett hvem som utfører det og hvem som er offeret.

Vi har hørt om de grusomhetene amerikanerne har gjort,men andre er ikke bedre viser det seg. Og hvorfor skulle de.

Skrevet

Tja - du kan jo begynne med å forklare din egen uopplysthet. Evner du virkelig ikke å lese en tråd?

Nå har jeg lest.

*teskje klar*

Skrevet

Det er trist "du" står for disse overgrepene, og om "du" gjør det, forstår jeg at "du" protesterer mot "dine" overgrep.

Så kan "du" jo, når "du" har gitt "deg" med disse overgrepene, henvise til noen bilder av /artikler om ofre for palestinsk terror. Jeg håper ikke "du" står bak disse bruddene på menneskerettigheter også.

Det er heller vanskelig å fordømme andres brudd på menneskerettighetene, så lenge vi ("vesten") tydeligvis ikke er bedre selv.

Skrevet

Det er heller vanskelig å fordømme andres brudd på menneskerettighetene, så lenge vi ("vesten") tydeligvis ikke er bedre selv.

Selv for deg må det være mulig å se forskjellen mellom saddams skrekkregime og de spredte overgrep som vestlige soldater har begått mot Iraks gestapister.

Morsomt for øvrig å se billeddekningen av "overgrepene". Så langt er det ei ung jente som pekte på en araberpikk og noen gestapister som ble lagt i haug til felles forlystelse. Ydmykende selvsagt, og ikke pent gjort, men å sammenligne med saddam blir noe drøyt. Selv for sør.

Skrevet

Selv for deg må det være mulig å se forskjellen mellom saddams skrekkregime og de spredte overgrep som vestlige soldater har begått mot Iraks gestapister.

Morsomt for øvrig å se billeddekningen av "overgrepene". Så langt er det ei ung jente som pekte på en araberpikk og noen gestapister som ble lagt i haug til felles forlystelse. Ydmykende selvsagt, og ikke pent gjort, men å sammenligne med saddam blir noe drøyt. Selv for sør.

Det er jo interessant hvordan du "bortforklarer" tortur, på samme måte som Saddam nok også vil gjøre det.

Heldigvis er det få slike som deg, som aksepterer dette, eller synes at det er "lite".

Skrevet

Siste nytt fra Danmark:

"Oberstløjtnant Poul Dahl fra Prinsens Livregiment er blevet overflyttet til Hærens Operative Kommando efter hans udtalelser om tortur. Forsvarschef Jesper Helsø siger, at han ikke længere har tillid til Poul Dahl i hans nuværende stilling."

:-)

Gjest Dum, dummere, sø...
Skrevet

Og derfor fordømmer jeg alles brudd på menneskerettighetene -- ikke bare dem som USA og dets allierte står for.

:)

Skrevet

Det er helt skrekkelig det som kommer frem nå. Norske K-for styrkers jakt på løshunder i Kosovo blir jo bare som barnematen i forhold.

Jeg blir kvalm av folk som tror de er hevet over andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...