dolianer Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Er det noen som vet hvor lang klagefrist det er på oppvaskmaskiner? Min var dyr, for jeg kjøpte en jeg trodde skulle være god. Men den tørker helt elendig, stikk i strid med hva den lovte. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg oppdaget nå at det er litt over 3 mnd siden jeg kjøpte den. Har ikke hatt tid til å gjøre noe med det før nå. Er det for sent? 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Dårlig tørk kan ha sammenheng med feil dosering av skyllemiddel. Hva står skalaen for skyllemiddel på? 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Hvis dette er en feil med maskinen har du 5 års reklamasjonrett. Hvis problemet er at den ikke holder det den lovet i reklamen er jeg ikke sikker, men du kan spørre forbrukerrådet. Lykke til:-) 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Grantien på en oppvaskmaskin er 5 år. Så når den ikke fungerer som den skal, så må de enten gi deg en ny, eller forsøke å reparere den du har! 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Grantien på en oppvaskmaskin er 5 år. Så når den ikke fungerer som den skal, så må de enten gi deg en ny, eller forsøke å reparere den du har! Jeg ventet på dette. Garantien er IKKE 5 år, med mindre produsenten gir fem års garanti på akkurat dette produktet. REKLAMASJONSTIDEN er 5 år. Dette forveksles stadig, men er altså ikke det samme. 0 Siter
Gjest sånn er det med den saken Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Jeg ventet på dette. Garantien er IKKE 5 år, med mindre produsenten gir fem års garanti på akkurat dette produktet. REKLAMASJONSTIDEN er 5 år. Dette forveksles stadig, men er altså ikke det samme. Garantien skal være 5 år for ting som er ment å vare lenger enn 3 år. Reklamasjonsfristen gjelder likeså! 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Garantien skal være 5 år for ting som er ment å vare lenger enn 3 år. Reklamasjonsfristen gjelder likeså! http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=652 Like skråsikker etter å lest litt fakta? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.