Gå til innhold

Klagefrist på oppvaskmaskiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lang klagefrist det er på oppvaskmaskiner? Min var dyr, for jeg kjøpte en jeg trodde skulle være god. Men den tørker helt elendig, stikk i strid med hva den lovte.

Hvilke rettigheter har jeg? Jeg oppdaget nå at det er litt over 3 mnd siden jeg kjøpte den. Har ikke hatt tid til å gjøre noe med det før nå. Er det for sent?

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Dårlig tørk kan ha sammenheng med feil dosering av skyllemiddel. Hva står skalaen for skyllemiddel på?

Gjest nickless
Skrevet

Hvis dette er en feil med maskinen har du 5 års reklamasjonrett. Hvis problemet er at den ikke holder det den lovet i reklamen er jeg ikke sikker, men du kan spørre forbrukerrådet.

Lykke til:-)

Bente831365380491
Skrevet

Grantien på en oppvaskmaskin er 5 år. Så når den ikke fungerer som den skal, så må de enten gi deg en ny, eller forsøke å reparere den du har!

Gjest Grumpy
Skrevet

Grantien på en oppvaskmaskin er 5 år. Så når den ikke fungerer som den skal, så må de enten gi deg en ny, eller forsøke å reparere den du har!

Jeg ventet på dette. Garantien er IKKE 5 år, med mindre produsenten gir fem års garanti på akkurat dette produktet. REKLAMASJONSTIDEN er 5 år. Dette forveksles stadig, men er altså ikke det samme.

Gjest sånn er det med den saken
Skrevet

Jeg ventet på dette. Garantien er IKKE 5 år, med mindre produsenten gir fem års garanti på akkurat dette produktet. REKLAMASJONSTIDEN er 5 år. Dette forveksles stadig, men er altså ikke det samme.

Garantien skal være 5 år for ting som er ment å vare lenger enn 3 år. Reklamasjonsfristen gjelder likeså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...