Gå til innhold

Hvor kan du jobbe som nyutdannet sykepleier på dagtid?

Anbefalte innlegg

Gjest jacoben
Skrevet

altså ikke skiftarbeid/turnus. Tjener en da det samme som de som jobber turnus da?

Fortsetter under...

Skrevet

nei man tjener ikke like bra på dagtid som regel,fordi man ikke for tilleggene.

Men hvis man begynner å jobbe i det private,kan man tjene svært bra.

F.eks private poliklinikker,eller legesenter .

Tror enkelte poliklinikker har litt høyere lønn,men uansett blir det dårligere betalt enn kveld,helligdag og helgetillegg.

Synest likevel det er verdt å jobb på dagtid,og slippe unna helger og helligdager.

Tror jeg hadde søkt på internett etter private poliklinikker.

Hvis du derimot har videreutdanning innen f.eks. operasjon,kan man få bedre lønn på dagtid.

Det er elers .vanskelig å få slike stillinger.

Skrevet

På poliklinikk. Der er det bare åpent om dagene. Men! Derfor er det også veldig attraktivt å jobbe der, slik at du skal ha flaks hvis nettopp du får den jobben.

Du får 250000 i lønn. Det gjør alle nyutdanna spl. Men du vil ikke få kvelds/nattetillegget og helgetillegg.

Evt kan du satse på å bare ta vakter her og der kun på dagtid. Men da vet du jo aldri om du får nok jobb.

I min første jobb (på et sykehjem) fikk jeg normal arbeidstid (kun dagvakter, ingen helger) fordi jeg var alenemor til 2 små. Så hvis de er desperate nok etter spl så kan du stille krav....

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...