Gå til innhold

Sende penger i posten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det? Skal sende 500,- til en konfirmant. Rekommandert?

Skrevet

Det anbefales ikke... Men, det er jo mulig.

Hvis du spør på posten så får du sikkert til svar at siden du skal sende penger så må du sende det som et verdibrev og ikke rekommandert.

Hvis du ikke sier hva som er i konvolutten så er det bare å sende det rekommandert. Det er bare personen du sender det til som får hentet det uansett.

Gjest Saigon
Skrevet

Jeg hadde ringt til konfirmanten og sagt at jeg ønkser å gi han penger og derfor trenger kontonr. hans.

Jeg ville ikke sendt penger i posten. Bedre å bare overføre det direkte på kontoen.

Skrevet

Jeg ville også satt dem inn på kontoen.

Lillejenta sin oldermor sendte 400; i posten til henne på bursdagen,men de kom aldri frem....

Gjest Edition81
Skrevet

Posten gjennomlyser nå all post, bortsett fra lokal post (gul postkasse). Det er ikke lovlig å sende penger, så om de finner dem, tar de dem.

Skrevet

Posten gjennomlyser nå all post, bortsett fra lokal post (gul postkasse). Det er ikke lovlig å sende penger, så om de finner dem, tar de dem.

Har jeg aldri opplevd. Og jeg sender ofte penger i posten, som regel til Tyskland. Betaling for kjøp på eBay.

Jeg legger pengene inni et vanlig hvitt ark som så puttes i konvolutten. De har alltid kommet frem.

Skrevet

Jo da - har lest på posten.no, om rekommandert og verdipost, nå.

Gjest pengetransporten
Skrevet

Jeg har da sendte mye penger mange ganger med post. Aldri gått galt..

Gjest sånn er det med den saken!
Skrevet

Jeg ville sendt det som verdipost. Hadde ikke sendt det som vanlig post, da det i disse konfirmasjonstider er lett for andre å ta konvolutter som de kjenner at det er et kort i....sånn hvis de tror at det kan være penger i det.

Det er bare tull at posten tar pengene hvis de oppdager at det er penger i en vanlig konvolutt! Det har de ret tog slett ikke lov til! Det er straffbart å åpne andres post! Den eneste grunnen til at de kan åpne post, er dersom de ikke finner ut hvem det er som skal ha den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...