Gå til innhold

Vitsen med å ha kjæreste...?

Anbefalte innlegg

Gjest Er livet bedre som singel?
Skrevet

Jeg funderer litt om dagen, angående mitt forhold til kjæresten min. Som jeg må tilføye at jeg synes alt om her i verden.

Jeg er sammen med en kjempefyr, ærlig , koselig , snill og god på alle måter. Kanskje litt rolig , men det er heller ikke nødvendigvis negativet.

Vi har vært sammen 7 mnd og er ikke samboere.

Hva er vitsen med å ha kjæreste, spurte jeg. Selvfølgelig er det nærheten, kosingen, noen å dele tankene med og sex. Det er viktig, såklart.

Men jeg tenker litt, at dette er det eneste vi gjør sammen også. Han kommer til meg på kvelden \ ettermiddag. Da spiser vi, ser på tv og legger oss.

Vi småsnakker litt om -egentlig ingenting-, hva som har skjedd med oss og andre. Vi koser, kjæler med hverandre.

Vi legger oss. Koser videre, snakker litt videre, kanskje litt sex. Sover.

Slik er det, hver dag, utenom de dagene vi ikke er sammen. I helgene går vi på besøk.

Kanskje jeg bare er lei av dette, det skjer ingenting. Har vært sammen med andre før, og må si at det er vel sånn det er. Men det er lettere når en bor sammen, da får en ikke den -på besøk hos- følelsen. Eller?

Mange ganger ser jeg på ham og tenker, hva er vitsen med dette. Trenger jeg tid alene? Jeg har vært lenge alene før jeg traff han, kanskje jeg ble vendt til å være alene. I tidligere forhold følte jeg ikke at jeg gikk på nåler, redd for å rote osv. Men det var vel nok en gang pga at vi var samboere.

Ahh dette var godt, mange sier det hjelper å skrive ned tankene sine på et papir.

Nå skrev jeg det her, så kanskje noen har noen gode råd eller ord i tillegg :-)

Ha en fin dag :-)

Skrevet

Du skriver at han er rolig.

Kanskje det er her problemet ligger?

At du trenger en kjæreste med litt mer futt i rett og slett.

Å bare ligge å kose,kan jo bli litt kjedelig etter 7 mnd.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg tror man må finne på ting sammen (og hver for seg) i et forhold, ellers blir det lett kjedelig.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Noe av vitsen er å slippe å lage mat alene hele tiden, eller å slippe å spise alene, eller ikke ha noen å lage middag til.

Og sex og kos.

Noen å finne på ting sammen med på sparket, uten å måtte ta ringerunden til venner hver gang. (Gå ut, gå på kino, gå tur....?)

Men du skriver: "I tidligere forhold følte jeg ikke at jeg gikk på nåler, redd for å rote osv. Men det var vel nok en gang pga at vi var samboere." HAR DU DET SLIK NÅ, ELLER HVA mente du?

ELLERS: Jeg tror det er noe du savner. Prøv å finne ut hva det er. Først da kan du gjøre noe med det. Og: EN partner kan ikke dekke alle ens behov. Hvis han er litt stille, trenger du kanskje noen venner, eller ei venninne, som du kan skravle om kapp med, og le og tulle. For eksempel.

Skrevet

Noe av vitsen er å slippe å lage mat alene hele tiden, eller å slippe å spise alene, eller ikke ha noen å lage middag til.

Og sex og kos.

Noen å finne på ting sammen med på sparket, uten å måtte ta ringerunden til venner hver gang. (Gå ut, gå på kino, gå tur....?)

Men du skriver: "I tidligere forhold følte jeg ikke at jeg gikk på nåler, redd for å rote osv. Men det var vel nok en gang pga at vi var samboere." HAR DU DET SLIK NÅ, ELLER HVA mente du?

ELLERS: Jeg tror det er noe du savner. Prøv å finne ut hva det er. Først da kan du gjøre noe med det. Og: EN partner kan ikke dekke alle ens behov. Hvis han er litt stille, trenger du kanskje noen venner, eller ei venninne, som du kan skravle om kapp med, og le og tulle. For eksempel.

Jeg føler at jeg er på besøk ja når vi er hos ham. Da går jeg litt på nåler. Må rydde alt slik det var... kan ikke bare stikke ut en tur eller... ja. Men for all del , jeg slapper av og sånn smmen med ham. Det er riktig at jeg kanskje kjeder meg litt i lengden. Har iallefall venninner, spesielt en som jeg kan være litt rebell med :-)

Skrevet

Jeg føler at jeg er på besøk ja når vi er hos ham. Da går jeg litt på nåler. Må rydde alt slik det var... kan ikke bare stikke ut en tur eller... ja. Men for all del , jeg slapper av og sånn smmen med ham. Det er riktig at jeg kanskje kjeder meg litt i lengden. Har iallefall venninner, spesielt en som jeg kan være litt rebell med :-)

men "må" du rydde hjemme hos deg selv, før han kommer osv.? (Litt mer rotete er man jo alene, men spørs på om du er litt engstelig... det er ikke bra tror jeg, men det høres jo ikke slik ut)

Ellers vet jeg hva du mener med det der 'litt kjedelig'. Viktig å ha felles venner, iallfall. OG egne venner. Og du må like iallfall noen av vennene hans. Og omvendt (at han liker dine). Dessuten må du kunne prate om det som er virkelig viktig i livet ditt.

herrgud så vanskelig de greiene er! Så mye som skal klaffe, iallfall når man ike er 20 år lenger.....

Gjest raisin
Skrevet

Mette Marit og Håkon verdsetter ihvertfall de gode samtalene. Er det dette som mangler?;-)

Skrevet

men "må" du rydde hjemme hos deg selv, før han kommer osv.? (Litt mer rotete er man jo alene, men spørs på om du er litt engstelig... det er ikke bra tror jeg, men det høres jo ikke slik ut)

Ellers vet jeg hva du mener med det der 'litt kjedelig'. Viktig å ha felles venner, iallfall. OG egne venner. Og du må like iallfall noen av vennene hans. Og omvendt (at han liker dine). Dessuten må du kunne prate om det som er virkelig viktig i livet ditt.

herrgud så vanskelig de greiene er! Så mye som skal klaffe, iallfall når man ike er 20 år lenger.....

Ja det er vanskelig.

Når man ikke har det savner man det... :-)

Joda, gode samtaler har vi. Og liker hverandres venner.

Får ta en av gangen, så ser jeg. Bare det ikke går så langt at jeg spyr av ham stakkar

Gjest mor i juni
Skrevet

Ja det er vanskelig.

Når man ikke har det savner man det... :-)

Joda, gode samtaler har vi. Og liker hverandres venner.

Får ta en av gangen, så ser jeg. Bare det ikke går så langt at jeg spyr av ham stakkar

Høres ikke ut som du beundrer kjæresten din.. Spyr av ham? Mener du han er en tusseladd?

Det er viktig å beundre hverandre i et forhold..

Skrevet

Jeg skulle mene at livet er bedre som singel dersom man virkelig lurer på om det er noen vits å ha kjæresten sin som kjæreste.

Skrevet

Jeg skulle mene at livet er bedre som singel dersom man virkelig lurer på om det er noen vits å ha kjæresten sin som kjæreste.

"Jeg skulle mene at livet er bedre som singel dersom man virkelig lurer på om det er noen vits å ha kjæresten sin som kjæreste. ....

- morsan"

--------------------

Det går jo an å møte samme problemstilling i ALLE sine relasjoner. Nissen flytter med på lasset... Da er det jo en selv man må endre på.

Du skrev jo "Har vært sammen med andre før, og må si at det er vel sånn det er." Jeg har absolutt ikke noe fasitsvar, men det kan være lett å finne feil ved 'alle'. Og så er det innmari vanskelig å forstå om man tøyer strikken for langt, eller tilpasser seg passe mye. Det tar tid å finne ut slike ting. Som med de fleste store spørsmål her i livet

Skrevet

"Jeg skulle mene at livet er bedre som singel dersom man virkelig lurer på om det er noen vits å ha kjæresten sin som kjæreste. ....

- morsan"

--------------------

Det går jo an å møte samme problemstilling i ALLE sine relasjoner. Nissen flytter med på lasset... Da er det jo en selv man må endre på.

Du skrev jo "Har vært sammen med andre før, og må si at det er vel sånn det er." Jeg har absolutt ikke noe fasitsvar, men det kan være lett å finne feil ved 'alle'. Og så er det innmari vanskelig å forstå om man tøyer strikken for langt, eller tilpasser seg passe mye. Det tar tid å finne ut slike ting. Som med de fleste store spørsmål her i livet

Jeg er helt enig i at man ikke kan flytte fra seg selv, og at man ofte må gi i seg selv fremfor å mene at det er noe galt med den eller de andre.

Men dersom man virkelig mener at det ikke er noen vits, så er man vel litt ute og kjøre uansett om det er kjærestens eller hennes egen "feil"?

Jeg synes det er en vits, selv om tingene går trått innimellom, og man av og til tenker tanken om det egentlig hadde vært bedre uten. Men så har vi nesten 15 års samliv også, og dit hadde vi kanskje aldri kommet vhis jeg hadde hatt store tvil om forholdet var liv laga allerede etter 7 måneder.

(PS: Antar at du ikke siktet til meg med "du" i siste halvdel av innlegget ditt! *S*)

Gjest angel_girl
Skrevet

hei. jeg kjenner meg ganske godt igjen i detdu skriver..... lurer også på det samme. har en snill kjæreste, det er ikke det, menne...... huff-er ikke lett dette her. lykke til med det du velger å gjøre hvertfall! :) jeg må hvertfall tenke mer på hva jeg skal.....sukk....

Skrevet

Jeg er helt enig i at man ikke kan flytte fra seg selv, og at man ofte må gi i seg selv fremfor å mene at det er noe galt med den eller de andre.

Men dersom man virkelig mener at det ikke er noen vits, så er man vel litt ute og kjøre uansett om det er kjærestens eller hennes egen "feil"?

Jeg synes det er en vits, selv om tingene går trått innimellom, og man av og til tenker tanken om det egentlig hadde vært bedre uten. Men så har vi nesten 15 års samliv også, og dit hadde vi kanskje aldri kommet vhis jeg hadde hatt store tvil om forholdet var liv laga allerede etter 7 måneder.

(PS: Antar at du ikke siktet til meg med "du" i siste halvdel av innlegget ditt! *S*)

men på den annen side: når man er voksen (la oss si når man har vært skilt og senere ønsker å finne ny partner) - da kan man jo allerede i begynnelsen lure på om det er 'liv laga'.

Man kan jo ikke gi opp i starten, selv om det ikke er en drømmeprins man er forelska i. For det finnes vel ingen 'drømmeprinser'. Det er (nesten) bare når man er helt ung, det. Før man har smakt på livet. Eller hva??

Skrevet

men på den annen side: når man er voksen (la oss si når man har vært skilt og senere ønsker å finne ny partner) - da kan man jo allerede i begynnelsen lure på om det er 'liv laga'.

Man kan jo ikke gi opp i starten, selv om det ikke er en drømmeprins man er forelska i. For det finnes vel ingen 'drømmeprinser'. Det er (nesten) bare når man er helt ung, det. Før man har smakt på livet. Eller hva??

Nå har ikke jeg erfaring med å være på partnerjakt i mer moden alder, så jeg vet egentlig ingen ting om det.

Men jeg skulle tro at man lettere VET hva man vil ha og ikke vil ha, og at man ikke gidder å "kaste bort" tiden med noe som er et greit tidsfordriv.

Eller kanskje man desper vilt og tar det man kan få? *S*

Svarene er nok så ymse! :-)

Personlig tror jeg at jeg ikke ville "settle for less" uansett alder! :-)

Skrevet

Nå har ikke jeg erfaring med å være på partnerjakt i mer moden alder, så jeg vet egentlig ingen ting om det.

Men jeg skulle tro at man lettere VET hva man vil ha og ikke vil ha, og at man ikke gidder å "kaste bort" tiden med noe som er et greit tidsfordriv.

Eller kanskje man desper vilt og tar det man kan få? *S*

Svarene er nok så ymse! :-)

Personlig tror jeg at jeg ikke ville "settle for less" uansett alder! :-)

hmmmm....... eller kanskje du ikke vet noe om dette? Det kan da umulig være så enkelt som du fremstiller det?? *sukk*

*sukkk-sukk-sukk*

Sender over litt vin, siden jeg kan trenge litt selv :-)

Gjest tjohooo
Skrevet

Du fokuserer for mye på forholdet og for lite opp og frem, da kommer denne tomhetsfølelsen!

Skrevet

hmmmm....... eller kanskje du ikke vet noe om dette? Det kan da umulig være så enkelt som du fremstiller det?? *sukk*

*sukkk-sukk-sukk*

ps. '"settle for less"' tar tid å finne ut!!

Som jeg jo har skrevet tidligere i denne linken.

Man går seff. ikke for "hva som helst" --- ærru gæren. Men det tar litt tid!

Skrevet

*sukkk-sukk-sukk*

Takk for vinen! mmmmmmm deilig!

Skrevet

Takk for vinen! mmmmmmm deilig!

ikkesant? spesielt utvalgt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...