Gå til innhold

Etterlekkasje


Gjest Barbi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ei jente på 25 år som har litt problemer med at jeg ofte har små urinlekkasjer etter at jeg har vært på do. Jeg presser ut alt og tørker meg godt, men likevel kommer det et par dråper når jeg reiser meg. Det er ikke så ålreit. I mars begynte jeg på et kostkurs og jeg begynte å drikke 1,5 - 2 liter vann om dagen. Jeg er ikke overvektig, men kan vanninntaket ha noe å si? Jeg føler at jeg har "god kapasitet" i blæra, kan godt holde meg en stund og får liksom ut alt når jeg er på do. Jeg skjønner ikke hva det er.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trygve Talseth, urolog

Det er vanskelig å si hva dette kan være, men det virker som om det tar litt tid før urinrøret lukker seg etter at man har tømt blæren. Om det er igjen noen dråper i blæren, vil det kunne renne ut. - Jeg vil råde deg til å forsøke å trene opp musklene i bekkenet - følelsen at du skal løfte alt innover og oppover.

- Om ikke dette hjelper og det er plagsomt, bør du bli undersøkt av urolog eller gynekolog - en mulighet er at du har en utposing på urinrøret hvor det samler seg urin.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...