Gå til innhold

steiken-hva rammes? (Melk??)

Anbefalte innlegg

Gjest bare vann igjen?
Skrevet

Lurer på det.. lei streik! Snart kan bakeriene også bli rammet, noen bakere har fått permitteringsvarsel.

Fortsetter under...

serendipity
Skrevet

Det er så tåpelig at det er bare å gi seg over av...

Skrevet

Blir vel snart tomt for øl og brus snart også.

mariaflyfly
Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i.

Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i.

ditto!

Jeg er så lei av disse evinnelige streikene om våren!!

Enda i år har jeg faktisk ikke vært rammet så veldig mye av det personlig. Irriterende å ikke ha avis, men nærmeste Coop ligger bare 1,5 km unna, så mat får jeg. Øl og brus klarer jeg meg fint uten.

Men det bare si inni hampen irriterende uansett! GRRRRR!

Gremmes når jeg ser reportasjer om kasting av mat f.eks.

serendipity
Skrevet

ditto!

Enda i år har jeg faktisk ikke vært rammet så veldig mye av det personlig. Irriterende å ikke ha avis, men nærmeste Coop ligger bare 1,5 km unna, så mat får jeg. Øl og brus klarer jeg meg fint uten.

Det er til de grader så irriterende. Jeg vil ha tilgang på øl (selv om jeg kanskje ikke hadde kommet til å drukket det uansett ;-), brus vil jeg også kunne ha tilgang på. At jeg ikke har fått gulost på mange uker begynner å tære på humøret, og nå har jeg nesten ikke vakemiddel igjen. Så jeg får vel bare reise et stykke for å få tak i.....

Og joda, jeg vet at det er de som lider mer enn meg ;-)

Annonse

serendipity
Skrevet

ditto!

mente vaskemiddel.

Skrevet

Det er til de grader så irriterende. Jeg vil ha tilgang på øl (selv om jeg kanskje ikke hadde kommet til å drukket det uansett ;-), brus vil jeg også kunne ha tilgang på. At jeg ikke har fått gulost på mange uker begynner å tære på humøret, og nå har jeg nesten ikke vakemiddel igjen. Så jeg får vel bare reise et stykke for å få tak i.....

Og joda, jeg vet at det er de som lider mer enn meg ;-)

Jeg har all mulig sympati med dem som lider, og jeg vet at temmelig mange i Norge er mye mer rammet av streiken enn meg!

Men jeg irriterer meg likevel!

Jeg har faktsik fått tak i alt jeg har behøvd så langt, men lørdag før 17. mai kl 1700 var det bare en sort salat igjen å oppdrive, og ikke den jeg helst ville ha, men dette er jo bare for en bagatell å regne!;-)

Men det at jeg ikke har avis er irriterende, selv om man jo klarer seg uten. Jeg syntes jeg var lur i går (etter tips her inne) da jeg bestilte et 6-ukers abonnement fra Dagsavisen, bare for å våkne opp i dag og høre at også den avisen skal ut i streik nå.... *he he - typisk!*

Skrevet

ditto!

Ja, tenk hva dette vil koste samfunnet økonomisk.

Helt forferdelig.

serendipity
Skrevet

Jeg har all mulig sympati med dem som lider, og jeg vet at temmelig mange i Norge er mye mer rammet av streiken enn meg!

Men jeg irriterer meg likevel!

Jeg har faktsik fått tak i alt jeg har behøvd så langt, men lørdag før 17. mai kl 1700 var det bare en sort salat igjen å oppdrive, og ikke den jeg helst ville ha, men dette er jo bare for en bagatell å regne!;-)

Men det at jeg ikke har avis er irriterende, selv om man jo klarer seg uten. Jeg syntes jeg var lur i går (etter tips her inne) da jeg bestilte et 6-ukers abonnement fra Dagsavisen, bare for å våkne opp i dag og høre at også den avisen skal ut i streik nå.... *he he - typisk!*

He he... Vel nå er det jo bare Vinmonopolene igjen. Så skal vel de også ut i streik.. Ikke hverken øl, røyk eller vin på by`n. Dette kommer jo til å blir rasende hyggelig... !!!!

Skrevet

He he... Vel nå er det jo bare Vinmonopolene igjen. Så skal vel de også ut i streik.. Ikke hverken øl, røyk eller vin på by`n. Dette kommer jo til å blir rasende hyggelig... !!!!

Det verste for meg personlig ville vært hvis bussene inn til Oslo hadde streiket! :-((

serendipity
Skrevet

Det verste for meg personlig ville vært hvis bussene inn til Oslo hadde streiket! :-((

Nå har jeg bil da, men om alle andre også skullet ta bilen så ville det blitt fryktelig foksomt på veiene og DET hadde iallefall irritert meg...

Skrevet

Det er mekling i dag, men de sier det ikke ser ut som de kommer til en løsning nå heller.

Vi skal i allefall en tur til Sverige i helge for å handle.

Måtte ut å kjøpe bleier i går og gikk da på Prix, men de hadde ikke størrelse gutten min bruker, annet enn på noen billige coop-bleier. Måtte jo kjøpe de da, men de lakk fort gitt. Ikke som libero.

Håper denne fordømte streiken snart er over.

Annonse

Skrevet

Steiken? Hva mener du? Jeg trodde de foreløpig solgte kjøtt, men?

Gjest Sånn er det med den saken
Skrevet

Kan du ikke handle i en coop butikk da? De er ikke rammet av streiken! Får tak i alt jeg vil ha jeg! Ingen problemer! De som er rammet av streiken, har faktisk også det meste av varer (hvertfall her)...

Gjest papirtiger
Skrevet

Kan du ikke handle i en coop butikk da? De er ikke rammet av streiken! Får tak i alt jeg vil ha jeg! Ingen problemer! De som er rammet av streiken, har faktisk også det meste av varer (hvertfall her)...

Hehe, coop'en her hadde ikke melk idag, det hadde rimi.

Skrevet

Hehe, coop'en her hadde ikke melk idag, det hadde rimi.

Her har de hvertfall det meste. Har aldri opplevd at det har blitt tomt for noe. Er kanskje verre i de større byene....

Streiken for såvidt, den støtter jeg! De eneste det er synd på, er de som blir permittert fordi det ikke er noe å gjøre, siden de ikke har råvarer!

Gjest ikke sant?
Skrevet

Her har de hvertfall det meste. Har aldri opplevd at det har blitt tomt for noe. Er kanskje verre i de større byene....

Streiken for såvidt, den støtter jeg! De eneste det er synd på, er de som blir permittert fordi det ikke er noe å gjøre, siden de ikke har råvarer!

Men egg blir kastet...:(

Skrevet

Enig!

Skrevet

Men egg blir kastet...:(

Ja, det er sant. Egg blir kastet, frukt og grønnsaker blir kastet, melk må slås ut, men likevel så støtter jeg streiken! Synes nemlig ikke det er rett at de som ikke er organisert skal ha den samme lønna som de organiserte uten å gjøre noe får det selv! Da får de jammen meg forhandle seg fram til samme lønnen som de organiserte har selv! Det er bare rett og rimelig!

Det er ingen av forbrukerne som lider noen nød som følge av streiken. Annet enn at de må fare litt lengre for å få tak i det de trenger....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...