Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en wok i bursdagsgave. Har ikke peiling på hvordan, og til hva man bruker den til....

Med teskje, okei?

:o)

Gjest Daisy
Skrevet

Du kan vel egentlig steke alt mulig oppi. Jeg liker kylling, med forskjellige grønnsaker - gulrot, brokkoli, vannkastanjer, minimais etc.

Bruk olje i og stek kjøttet først.

Ikke verre enn det. Det står vel mange oppskrifter på www.matprat.no også

Gjest papirtiger
Skrevet

Hehe, minner meg om at jeg har en helt ny og ubrukt wok stående i skapet. Kan helt ærlig ikke se forskjellen på wok og stekepanne (når man ikke har gassovn)

Gjest Daisy
Skrevet

Hehe, minner meg om at jeg har en helt ny og ubrukt wok stående i skapet. Kan helt ærlig ikke se forskjellen på wok og stekepanne (når man ikke har gassovn)

Næhsj... tror ikke det spiller noe rolle. Bedre plass i en wok da...

Gjest wok up
Skrevet

Næhsj... tror ikke det spiller noe rolle. Bedre plass i en wok da...

Da er det bedre å bruke stekepanne med flat bunn og høy kant. Wok på vanlig strøm er verre enn ingenting.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Da er det bedre å bruke stekepanne med flat bunn og høy kant. Wok på vanlig strøm er verre enn ingenting.

hmmm..... hvorfor det da tro?

Skrevet

Her kan du lære litt:

http://www.80dager.no/wok/norsk.shtml

Lykke til da:o)

Gjest papirtiger
Skrevet

hmmm..... hvorfor det da tro?

Fordi du ikke får varmet opp woken. Wok'er er lagd for gassovner, og der blir varmeutviklingen en helt annen.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Fordi du ikke får varmet opp woken. Wok'er er lagd for gassovner, og der blir varmeutviklingen en helt annen.

da lurer jeg på hvorfor så mange nordmenn er frelst på wok, for de har jo vanlig elekstrisk komfyr.

Hadde lurt på å skaffe meg en selv, for stekepanna blir litt liten til 'wokmat'. Og rette sider er tungvint når man skal ta mat ut og oppi igjen

Gjest papirtiger
Skrevet

da lurer jeg på hvorfor så mange nordmenn er frelst på wok, for de har jo vanlig elekstrisk komfyr.

Hadde lurt på å skaffe meg en selv, for stekepanna blir litt liten til 'wokmat'. Og rette sider er tungvint når man skal ta mat ut og oppi igjen

Hvorfor wok er så populært? Det er en motedille :) Stekepanne er helt klart bedre på vanlig stekepanne.

Men en gassovn er det veldig gøy å bruke wok, da kan man steke ting med forskjellig varme. Det samme er ikke mulig med elektrisk ovn :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...