erin Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Har fått en wok i bursdagsgave. Har ikke peiling på hvordan, og til hva man bruker den til.... Med teskje, okei? ) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Du kan vel egentlig steke alt mulig oppi. Jeg liker kylling, med forskjellige grønnsaker - gulrot, brokkoli, vannkastanjer, minimais etc. Bruk olje i og stek kjøttet først. Ikke verre enn det. Det står vel mange oppskrifter på www.matprat.no også 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Hehe, minner meg om at jeg har en helt ny og ubrukt wok stående i skapet. Kan helt ærlig ikke se forskjellen på wok og stekepanne (når man ikke har gassovn) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Hehe, minner meg om at jeg har en helt ny og ubrukt wok stående i skapet. Kan helt ærlig ikke se forskjellen på wok og stekepanne (når man ikke har gassovn) Næhsj... tror ikke det spiller noe rolle. Bedre plass i en wok da... 0 Siter
Gjest wok up Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Næhsj... tror ikke det spiller noe rolle. Bedre plass i en wok da... Da er det bedre å bruke stekepanne med flat bunn og høy kant. Wok på vanlig strøm er verre enn ingenting. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Da er det bedre å bruke stekepanne med flat bunn og høy kant. Wok på vanlig strøm er verre enn ingenting. hmmm..... hvorfor det da tro? 0 Siter
Lurveline Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Hehe, minner meg om at jeg har en helt ny og ubrukt wok stående i skapet. Kan helt ærlig ikke se forskjellen på wok og stekepanne (når man ikke har gassovn) Her kan du lære litt: http://www.80dager.no/wok/norsk.shtml Lykke til da:o) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 hmmm..... hvorfor det da tro? Fordi du ikke får varmet opp woken. Wok'er er lagd for gassovner, og der blir varmeutviklingen en helt annen. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Fordi du ikke får varmet opp woken. Wok'er er lagd for gassovner, og der blir varmeutviklingen en helt annen. da lurer jeg på hvorfor så mange nordmenn er frelst på wok, for de har jo vanlig elekstrisk komfyr. Hadde lurt på å skaffe meg en selv, for stekepanna blir litt liten til 'wokmat'. Og rette sider er tungvint når man skal ta mat ut og oppi igjen 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 da lurer jeg på hvorfor så mange nordmenn er frelst på wok, for de har jo vanlig elekstrisk komfyr. Hadde lurt på å skaffe meg en selv, for stekepanna blir litt liten til 'wokmat'. Og rette sider er tungvint når man skal ta mat ut og oppi igjen Hvorfor wok er så populært? Det er en motedille Stekepanne er helt klart bedre på vanlig stekepanne. Men en gassovn er det veldig gøy å bruke wok, da kan man steke ting med forskjellig varme. Det samme er ikke mulig med elektrisk ovn 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.