vch Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har hatt en kraftig infeksjon (CRP 180) over hele hodet (hårfestet) for 3 mnd siden . Legen har nå påvist antistoffer i blodet som kan tilsi at det har vært Rosen. Jeg er fremdeles ikke blitt bra.Blir helt utslått og får hodepine av enhver fysisk og psykisk anstrengelse. Jo hardere anstrengelse jo lenger sitter smertene. Er dette "vanlige" symptomer etter Rosen, kjenner du til "efterskadene" av Rosen, for meg blir det litt for enklelt å kalle det ME; tretthetssyndromet. Smerter i hode har avtatt men de har vært der hele tiden og smerter i muskler har jeg vært plaget av i flere år. Jeg har en følelse at det kan sitte en "betennelse" i hode fremdeles, er det sansynlig ? Hva anbefaler dere at jeg gjør ? Hvor kan jeg lese litt utfyldig om Rosens eftervirkninger ?( legen min vil vurdere om jeg skal ta en spinal test hvis jeg ikke har blitt beder innen 14 d + at jeg har fått time for rev ma test på Martina Hansen 1.juli) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147892-rosen-efterplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Rosen skyldes bakterieinfeksjon. Selve infeksjonen kan være lokalisert ulike steder i kroppen, ofte sammen eller samtidig med halsinfeksjon. Noen av disse infeksjoner kan etterlate noen sensymptomer som kan vare i noen uker eller måneder. Slike kan ofte påvises ved undersøkelser av blodprøver. Dette med kron isk tretthetssyndrom er en vanskelig sak, både diagnostisk og behandlingsmessig. Det sakl ganske mye til for å kunne si med relativt stor tyngde at du har en slid diagn ose og at det henger sammen med den som ble diagnostisert som rosen. Jeg vil ikke kunne påta meg en slik diagnose. Jeg synes at tanken om å ta tester på reumatiske sykdommer, eventuelt bekrefte at infeksjonen har etterlatt tydelig spor (store mengder antistoffer),det som du har fått bestilt på Martina høres fornuftig. Jeg er ikke sikker om de symptomer du beskriver tyder på noe som kan påvises i spinalvæsken, men det er mulig at det er noe du ikke nevner i ditt innlegg, eller at legen din har funnet noe som peker i denne retningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147892-rosen-efterplager/#findComment-940555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.