Gå til innhold

Kyssesyken + masse rart

fillvid

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutt 18 år. Migrene bruker Inderal og Zomig.

Den 11 august 2003 fikk jeg vite av fastlegen min at jeg hadde kyssesyken. Da hadde jeg vært syk i 14 dager. Jeg var forferdelig dårlig.. Kastet opp og hadde feber fler uker is trekk og svimmel, slapp etter bare og ha gått på do. I oktober ble jeg langt inn på sykehuset pga sterke magesmerter. Da var det bare store og veldig hovne lymfekjertler. Dette varte helt til i januar iår, da det gav litt slipp. i midten av januar fikk jg nyrebekken betennelse og feber på 41. Fikk da atibiotika, var syk i 14 dagers tid. I starten av februar igjen fikk jeg lungebetenneles som ble behandlet med antibiotika.

Den 7.3 måtte jeg oppsøke legevakt med intense smerter som startet midt i magen og spredde seg til høyre side av magen... På legevakten ble jeg lagt inn med mistanke om blindtambetennelse. Om natten så ble jeg operert for blindtarm betennelse. ( i etter tid så viste det seg at det ikke var blindtarmbetennelse ).Den 28 i samme mnd mått jeg oppsøke legevakt på ny da jeg hadde forferdelig vondt rundt operasjons såret og høg feber. Da viste det seg at jeg hadde fått en infeksjon som de behandlet med antibiotika ( CRP på 402 )dette hjalp ikke så et par dager etterpå ble jeg re operert, da fannt de masse "veske" spom de la inn ett dren for, og 6 hull på tjukktarmen. Etter dette så har jeg fått brokk der de opererte somo de må operer igjen i starten av juli. Akk no har jeg en bakterie infeksjon i lungene igjen. ( lungebetennelse ) Idag har jeg mistet stemmen helt. Røyker ikke eller noe...

Hva ialle dager er det som skjer inni meg? De er jo alltid noe, skolen går til hxxxx. Det starter og bli ganske frustrerende... Før var jeg da aldri syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det var en meget kjedelig historie du forteller. Jeg er ikke sikker om kyssesyken har noe sammenheng med dine magesmerter og problemer fra nyrene og magen forøvrig. Det forekommer at kyssesyken etterfølges av bakterielle komplikasjoner i lungene, av og til lungebetennelse. Slike infeksjoner trenger da antibiotikabehandling (mens kyssesyken skal ikke behandles med antibiotika). Hovne og store lymfekjertler er en del av kyssesyken og de forsvinner normalt etter noen uker.

Hva dine plage fra magen skyldes tør jeg ikke si noe sikkert om. Siden det ikke var noen blindtarmbetennelse så måtte det værte noe annet. Ble ikke dette undersøkt? Eller er det tykktarmen som er kommet i fokus? Det høres s0m om du har en tykktarmsykdom, muligens en kronisk sykdom som trenger mer grundig behandling enn bare antibiotika. Kan det hende at du har fått en nedsatt infeksjonsforsvar, siden du får den ene infeksjonen etter den andre? Jeg ville tenke på det hvis jeg hadde en slik pasient. Det er i alle fall høyst unormalt og bør undersøkes nærmere. En ting er sikkert at jeg har ingen mulighet til å løse en så komplisert sykdom på nettet. det krever en meget inngående undersøkelse av fagfolk (gastroenterolog?) som har greie på det. Jeg tror du bør insistere på at du blir fulgt opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...