Gå til innhold

Kan man bli deprimert av Imovane?

Anbefalte innlegg

Gjest sarah K

Jeg bruker Immovane nesten hver natt. Har brukt det kun sammenhengende i to uker nå. har ingen psykisk lidelse, har bare fryktelig problemer med å sove grunnet stress på jobb.

Jeg har merket meg at jeg er blitt fryktelig deprimert etter at jeg begynte ta disse. Er det slik at Immovane kan gi depresjon ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148056-kan-man-bli-deprimert-av-imovane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Ja du kan bli deprimert av imovane.

I felleskatalogen står dette om bivirkninger på imovane:

Søvnighet om dagen, nedsatt stemningsleie, nedsatt oppmerksomhet, forvirring, tretthet, hodepine, svimmelhet, muskelsvakhet, ataksi og dobbeltsyn er bivirkninger som forekommer hovedsakelig ved behandlingens start og forsvinner normalt ved fortsatt behandling. De vanligste bivirkninger er bitter smak (oppleves hos ca. 4% av pasientene),

munntørrhet og tretthet om morgenen. Hyppige (>1/100): Muskel-skjelettsystemet: Muskelsvakhet. Sentralnervesystemet: Døsighet, tretthet om morgenen. Syn: Dobbeltsyn. Øvrige: Smaksforandringer (bitter smak), munntørrhet.

Mindre hyppige: Gastrointestinale: Uvelhet, kvalme, oppkast, dyspepsi, fordøyelsesbesvær. Neurologiske: Endring i libido. Sentralnervesystemet: Uro, endret drømmemønster, mareritt. Øvrige: Hodepine, svimmelhet. Sjeldne (

Sentralnervesystemet: Psykiatriske og paradoksale reaksjoner som angst, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, hallusinasjoner, forvirring, eksitasjon, adferdsforstyrrelser, dysfori, rastløshet, vrangforestillinger, psykoser, konsentrasjonsproblemer, anterograd amnesi. Behandlingen kan, selv i terapeutiske doser, føre til fysisk avhengighet. Opphør av behandlingen kan føre til abstinenssymptomer eller «rebound»-effekt. Psykisk avhengighet kan forekomme. Misbruk har vært rapportert.

Ja du kan bli deprimert av imovane.

I felleskatalogen står dette om bivirkninger på imovane:

Søvnighet om dagen, nedsatt stemningsleie, nedsatt oppmerksomhet, forvirring, tretthet, hodepine, svimmelhet, muskelsvakhet, ataksi og dobbeltsyn er bivirkninger som forekommer hovedsakelig ved behandlingens start og forsvinner normalt ved fortsatt behandling. De vanligste bivirkninger er bitter smak (oppleves hos ca. 4% av pasientene),

munntørrhet og tretthet om morgenen. Hyppige (>1/100): Muskel-skjelettsystemet: Muskelsvakhet. Sentralnervesystemet: Døsighet, tretthet om morgenen. Syn: Dobbeltsyn. Øvrige: Smaksforandringer (bitter smak), munntørrhet.

Mindre hyppige: Gastrointestinale: Uvelhet, kvalme, oppkast, dyspepsi, fordøyelsesbesvær. Neurologiske: Endring i libido. Sentralnervesystemet: Uro, endret drømmemønster, mareritt. Øvrige: Hodepine, svimmelhet. Sjeldne (

Sentralnervesystemet: Psykiatriske og paradoksale reaksjoner som angst, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, hallusinasjoner, forvirring, eksitasjon, adferdsforstyrrelser, dysfori, rastløshet, vrangforestillinger, psykoser, konsentrasjonsproblemer, anterograd amnesi. Behandlingen kan, selv i terapeutiske doser, føre til fysisk avhengighet. Opphør av behandlingen kan føre til abstinenssymptomer eller «rebound»-effekt. Psykisk avhengighet kan forekomme. Misbruk har vært rapportert.

Litt av en medisin å skrive ut til psykisk syke mennesker..

Har brukt det selv og det funket bra, men fy f.. for en smak i munnen. *grmf*

calle1365380687

Litt av en medisin å skrive ut til psykisk syke mennesker..

Har brukt det selv og det funket bra, men fy f.. for en smak i munnen. *grmf*

jeg tygger 10 mg imovane hver natt. har ikke opplevd noen depresjoner, men blir sliten av "søvnen" jeg får av den. smaken er heeelt jævlig ja :D trikset mitt er å pakke inn pillen i rizla før jeg svelger den. det hjelper litt.. er ikke så kult når alt smaker bittert. men imovane KAN være depresjons fremkallende som det skrives på arket som følger med esken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...