Gjest sarah K Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg bruker Immovane nesten hver natt. Har brukt det kun sammenhengende i to uker nå. har ingen psykisk lidelse, har bare fryktelig problemer med å sove grunnet stress på jobb. Jeg har merket meg at jeg er blitt fryktelig deprimert etter at jeg begynte ta disse. Er det slik at Immovane kan gi depresjon ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148056-kan-man-bli-deprimert-av-imovane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saigon Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ja du kan bli deprimert av imovane. I felleskatalogen står dette om bivirkninger på imovane: Søvnighet om dagen, nedsatt stemningsleie, nedsatt oppmerksomhet, forvirring, tretthet, hodepine, svimmelhet, muskelsvakhet, ataksi og dobbeltsyn er bivirkninger som forekommer hovedsakelig ved behandlingens start og forsvinner normalt ved fortsatt behandling. De vanligste bivirkninger er bitter smak (oppleves hos ca. 4% av pasientene), munntørrhet og tretthet om morgenen. Hyppige (>1/100): Muskel-skjelettsystemet: Muskelsvakhet. Sentralnervesystemet: Døsighet, tretthet om morgenen. Syn: Dobbeltsyn. Øvrige: Smaksforandringer (bitter smak), munntørrhet. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Uvelhet, kvalme, oppkast, dyspepsi, fordøyelsesbesvær. Neurologiske: Endring i libido. Sentralnervesystemet: Uro, endret drømmemønster, mareritt. Øvrige: Hodepine, svimmelhet. Sjeldne ( Sentralnervesystemet: Psykiatriske og paradoksale reaksjoner som angst, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, hallusinasjoner, forvirring, eksitasjon, adferdsforstyrrelser, dysfori, rastløshet, vrangforestillinger, psykoser, konsentrasjonsproblemer, anterograd amnesi. Behandlingen kan, selv i terapeutiske doser, føre til fysisk avhengighet. Opphør av behandlingen kan føre til abstinenssymptomer eller «rebound»-effekt. Psykisk avhengighet kan forekomme. Misbruk har vært rapportert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148056-kan-man-bli-deprimert-av-imovane/#findComment-941990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ja du kan bli deprimert av imovane. I felleskatalogen står dette om bivirkninger på imovane: Søvnighet om dagen, nedsatt stemningsleie, nedsatt oppmerksomhet, forvirring, tretthet, hodepine, svimmelhet, muskelsvakhet, ataksi og dobbeltsyn er bivirkninger som forekommer hovedsakelig ved behandlingens start og forsvinner normalt ved fortsatt behandling. De vanligste bivirkninger er bitter smak (oppleves hos ca. 4% av pasientene), munntørrhet og tretthet om morgenen. Hyppige (>1/100): Muskel-skjelettsystemet: Muskelsvakhet. Sentralnervesystemet: Døsighet, tretthet om morgenen. Syn: Dobbeltsyn. Øvrige: Smaksforandringer (bitter smak), munntørrhet. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Uvelhet, kvalme, oppkast, dyspepsi, fordøyelsesbesvær. Neurologiske: Endring i libido. Sentralnervesystemet: Uro, endret drømmemønster, mareritt. Øvrige: Hodepine, svimmelhet. Sjeldne ( Sentralnervesystemet: Psykiatriske og paradoksale reaksjoner som angst, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, hallusinasjoner, forvirring, eksitasjon, adferdsforstyrrelser, dysfori, rastløshet, vrangforestillinger, psykoser, konsentrasjonsproblemer, anterograd amnesi. Behandlingen kan, selv i terapeutiske doser, føre til fysisk avhengighet. Opphør av behandlingen kan føre til abstinenssymptomer eller «rebound»-effekt. Psykisk avhengighet kan forekomme. Misbruk har vært rapportert. Litt av en medisin å skrive ut til psykisk syke mennesker.. Har brukt det selv og det funket bra, men fy f.. for en smak i munnen. *grmf* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148056-kan-man-bli-deprimert-av-imovane/#findComment-941997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zopiklon (= imovane) Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Nja, det tror jeg nå egentlig ikke. Er vel mer sannsynlig at søvnproblemene kommer av en depresjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148056-kan-man-bli-deprimert-av-imovane/#findComment-942015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
calle1365380687 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Litt av en medisin å skrive ut til psykisk syke mennesker.. Har brukt det selv og det funket bra, men fy f.. for en smak i munnen. *grmf* jeg tygger 10 mg imovane hver natt. har ikke opplevd noen depresjoner, men blir sliten av "søvnen" jeg får av den. smaken er heeelt jævlig ja trikset mitt er å pakke inn pillen i rizla før jeg svelger den. det hjelper litt.. er ikke så kult når alt smaker bittert. men imovane KAN være depresjons fremkallende som det skrives på arket som følger med esken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148056-kan-man-bli-deprimert-av-imovane/#findComment-942287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.