Gå til innhold

Vond skulder/nakke


Petit

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vondt nå!! I skulderen og nakken, i går kveld kjente jeg noe som minnet om strøm ned i hånden, i tillegg til den intense verkingen.

Synes at ting virker tungvint, for den rette måten er vel å gå til min vanlige allmennpraktiserende lege, for så å få høre at han ikke kan gjøre noen verdens ting, og deretter få en henvisning til en fysioterapaut, som jeg må ordne selv. Er det slik det foregår eller kan det løses på en annen enklere måte.

Jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Petit vedr. vond skulder og nakke.

Det er svært mye man kan gjøre selv med nakke og skulderplager. Legen bør også kunne hjelpe deg, og enkelte fysioterapeuter.

Vet ikke hva som er utløsende årsak for ditt vedkommende. For de fleste er det litt stress kombinert med uheldig sitte og nattstilling. Samt dårlig muskelstyrke.

Strømninger helt ned i hånden kan tyde på at nerven der den utløper fra nakken er i klem. Mye bøying av nakken i løpert av dagen, samt mageleie med vridd hode til samme siden vil kunne forværre. Strekk av nakken ( hakespissen inn og bakhodet opp ) vil kunne bedre, og endel av trenigen går ut på dette; enkelte fysioterapeuter kan instruere deg i f.eks. McKenzie-øvelser beregnet på hjemmebruk. God hodepute er viktig. Arbeidsstilling likeså. Ibux kan hjelpe.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Til Petit vedr. vond skulder og nakke.

Det er svært mye man kan gjøre selv med nakke og skulderplager. Legen bør også kunne hjelpe deg, og enkelte fysioterapeuter.

Vet ikke hva som er utløsende årsak for ditt vedkommende. For de fleste er det litt stress kombinert med uheldig sitte og nattstilling. Samt dårlig muskelstyrke.

Strømninger helt ned i hånden kan tyde på at nerven der den utløper fra nakken er i klem. Mye bøying av nakken i løpert av dagen, samt mageleie med vridd hode til samme siden vil kunne forværre. Strekk av nakken ( hakespissen inn og bakhodet opp ) vil kunne bedre, og endel av trenigen går ut på dette; enkelte fysioterapeuter kan instruere deg i f.eks. McKenzie-øvelser beregnet på hjemmebruk. God hodepute er viktig. Arbeidsstilling likeså. Ibux kan hjelpe.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

Jeg har veldig god erfaring med akupunktur, og jeg vet hva nakke/skuldersmerter er!

Det er mange akupunktører i Oslo, og du trenger ikke nødvendigvis å vente så lenge på behandling heller.

I tillegg er det lurt med fysioterapi og trening, så ta også en tur til legen for å få en rekvisisjon.

Nåer jeg har hatt akutte smerter har jeg fått god hjelp av det muskelavslappende middelet Somadril sammen med Ibux.

Somadril er imidlertid vanedannende, så det bør man være Veldig Forsiktig Med!

Man kan også bli ganske sløv av det.

Ønsker deg god bedring!

http://www.doktoronline.no/homepage/windsong/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...