Gå til innhold

Piercing i navlen

Gjest jente 88 som blir kjempe glad for råd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 15, snart 16 år som har kjempe lyst på piercing i navlen. Jeg har tenkt gjennom det godt og vil at alt skal være "perfekt" når jeg piercer meg. Det vil si at jeg vil vite mest mulig om piercing før jeg gjør det, om farene osv. Jeg håper på å få tilbakemeldinger og råd rundt dette, og at folk vil dele erfaringene sine med meg. Er det noen som har piercet seg i navnlen, og som kan være så snill å gi meg litt informasjon om dette, ville det vært flott!

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reo1365380617

Hei!

Jeg vil ikke anbefale piercing i navlen pga av stor infeksjonsfare. På mange sykehus vil de f.eks. ikke utføre keisersnitt på damer med piercing i navlen nettopp pga av stor fare for infeksjon og videre komplikasjoner. Tenk deg ihvertfall nøye om om det er verdt det.Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille rosinen

Er det ikke aldersgrense for å få piercing i Norge?

Jeg har hvertfall peircing i navelen som jeg etterhvert har blitt veldig fornøyd med. Med DET tok sin tid, og det vil jeg du skal vite før du gjør det.

Mange sier at "det gjorde ikke vondt". Men det syns jeg. Det gjorde vondt når nålen ble stukket gjennom huden og lenge etterpå. I tiden etterpå hadde jeg stadig verk som sivet ut fra "såret", og det grodde ikke skikkelig før det hadde gått minst et år. I løpet av dette året hadde jeg mange, om ikke skikkelige betennelser, så hvertfall tilløp til betennelser. Det er vondt, ubehagelig og ser ikke særlig bra ut.

Mange opplever også at piercingen "vokser ut" og etterlater seg et stygt arr. Og om den IKKE vokser ut, så vil du uansett få et relativt skjemmende arr der hvor piercingen har vært.

Jeg har nå hatt piercingen min i 7 år og har blitt veldig glad i den. Den har blitt en del av meg som jeg ikke kan forestille meg å være uten.

Jeg tror du er litt for ung til å få piercing nå, mulig dette kun gjelder uten samtykke fra foreldre... Men syns uansett du er veldig ung da. Kanskje du heller skal tenke deg om til neste sommer?

Om du likevel bestemmer deg for å få piercing nå, så ønsker jeg deg lykke til. Syns det er et fint smykke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke aldersgrense for å få piercing i Norge?

Jeg har hvertfall peircing i navelen som jeg etterhvert har blitt veldig fornøyd med. Med DET tok sin tid, og det vil jeg du skal vite før du gjør det.

Mange sier at "det gjorde ikke vondt". Men det syns jeg. Det gjorde vondt når nålen ble stukket gjennom huden og lenge etterpå. I tiden etterpå hadde jeg stadig verk som sivet ut fra "såret", og det grodde ikke skikkelig før det hadde gått minst et år. I løpet av dette året hadde jeg mange, om ikke skikkelige betennelser, så hvertfall tilløp til betennelser. Det er vondt, ubehagelig og ser ikke særlig bra ut.

Mange opplever også at piercingen "vokser ut" og etterlater seg et stygt arr. Og om den IKKE vokser ut, så vil du uansett få et relativt skjemmende arr der hvor piercingen har vært.

Jeg har nå hatt piercingen min i 7 år og har blitt veldig glad i den. Den har blitt en del av meg som jeg ikke kan forestille meg å være uten.

Jeg tror du er litt for ung til å få piercing nå, mulig dette kun gjelder uten samtykke fra foreldre... Men syns uansett du er veldig ung da. Kanskje du heller skal tenke deg om til neste sommer?

Om du likevel bestemmer deg for å få piercing nå, så ønsker jeg deg lykke til. Syns det er et fint smykke :-)

Takk for innlegget :) jeg får se hva jeg gjør... jeg har hvertfall lov å ta piercing hvis foreldrene mine samtykker, men jeg vet ikke om jeg syns det er verdt det hvis jeg mener at farerisikoen er for stor. ellers takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg84

Jeg fikk piercing i navlen da jeg var 15 år. Angrer ingenting. Er nå 20 år, og måtte ta den ut for noen måneder siden.

Smykket begynnte å "vokse ut". Dermed ble alle smykkene til slutt for store. Og det ble ikke pent lenger.

Å få piercing i navlen var ikke spesielt vondt. Kan sammenlignes med å ta en sprøyte el lignende...

Visst du har lyst til å pierce navlen, så syns jeg du skal gjøre... D er ikke verre enn å ta den ut om du angrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

Jeg pierca navlen min og var sååå fornøyd. Men kort tid etter vokste piercingen ut, og nå har jeg ingen piercing med et stooort rødlilla arr, hehe... men savner den piercingen ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Jeg pierca navlen min og var sååå fornøyd. Men kort tid etter vokste piercingen ut, og nå har jeg ingen piercing med et stooort rødlilla arr, hehe... men savner den piercingen ass...

Det er ettersom hvilken hud du har. Dersom du ellers også får lilla arr, noe noen får, så vil du få det etter en piercing også.. jeg har hatt både i nese og øyenbryn, og har aldri fått arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente som blir kjempe glad for råd

takk for tilbakemelding :) jeg er drit redd for å få sånn stygt arr når/hvis jeg tar den ut.. er litt småpyse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har hatt piercing i navlen i ti år, og det har vært helt problemfritt. Jeg er kjempefornøyd med den.

Den kan "vandre" litt, påregn det! Noens faller helt ut pga vandring. Min er dog nesten som den var når den ble stukket opp.

Det gjør litt vondt å stkke igjenom, men det er nå tross alt over på et blunk. Jeg ser noen har nevnt aldersgrense, men en får pierce seg om en har med en forelder/tante osv.. Jeg har fulgt mine kusiner og det gikk fint.

Husk å rense nøye den første tiden, samt å bevege litt på ringen,, ellers kan det bli vondt.

Lykke til!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille rosinen

Takk for innlegget :) jeg får se hva jeg gjør... jeg har hvertfall lov å ta piercing hvis foreldrene mine samtykker, men jeg vet ikke om jeg syns det er verdt det hvis jeg mener at farerisikoen er for stor. ellers takk igjen!

Fornuftig jente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente som blir kjempe glad for råd

Jeg har hatt piercing i navlen i ti år, og det har vært helt problemfritt. Jeg er kjempefornøyd med den.

Den kan "vandre" litt, påregn det! Noens faller helt ut pga vandring. Min er dog nesten som den var når den ble stukket opp.

Det gjør litt vondt å stkke igjenom, men det er nå tross alt over på et blunk. Jeg ser noen har nevnt aldersgrense, men en får pierce seg om en har med en forelder/tante osv.. Jeg har fulgt mine kusiner og det gikk fint.

Husk å rense nøye den første tiden, samt å bevege litt på ringen,, ellers kan det bli vondt.

Lykke til!

:-)

takk! :) dette er faktisk det første virkelige kun koselige innlegget jeg har fått! :D hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...