Gå til innhold

Så vondt nederst i ryggen!

Anbefalte innlegg

Gjest Vanity

Jeg har siden helgen hatt så utrolig vondt nederst i ryggen!

Fikk det første gang for noen uker siden etter å ha trent aerobic. Det gikk etter hvert over. Men nå har jeg fått det tilbake!

Gjør vondt når jeg sitter, rører på meg, ligger... Ja, nesten hele tiden.

Det kommer i "støt". Og det stråler på en måte nedover rumpa og det venstre låret...

Hva er dette?

Har bestilt time hos lege, men de hadde dessverre ikke time før på fredag!

Er på jobb og har det vondt, men vet ikke hvor lenge jeg orker å sitte her med smertene!

Kan noen gi meg noen råd?

Skal jeg kanskje trene og se om smertene forsvinner da? Eller burde jeg ta det helt med ro??

Hadde blitt veldig takknemlig for svar...

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148637-s%C3%A5-vondt-nederst-i-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vet ikke men ....

Jeg er ingen lege, men dette høres ut som en isjas .....

Jeg har akkurat (igjen) hatt betennelse i muskelaturen i korsryggen, disse muskelen har trykket veldig på isjasnervene mine, så jeg har hatt smerter i beina i tillegg.

Betennelsen har vært kraftig denne gangen, veldig varm over korsryggen i 3 uker.

Trening er alfaomega.

Dette høres ut som isjias.

Har hatt det selv to ganger. Da hadde jeg vondt neders i ryggen og smerter strålende nedover det ene benet. Og vondt/nummen i leggen.

Jeg vil råde deg til å prøve å gå mye, det hjalp i allefall meg. Jeg ble sykmeldt i tre uker begge gangene. Var ute å gikk turer mange ganger om dagen.

Håper du blir bra snart.

mariaflyfly

Ta det litt med ro et par dager til smertene gir seg, så kan du begynne å trene forsiktig igjen.

Bruk Ibux som smertestillende, de hjelper både på muskelaturen og virker i tillegg betennelsesdempende. Mot smertene kan du også bruke is. Legg deg på ispose i 20 min og gjenta et par ganger til i løpet av kvelden med en time eller to i mellom. Varme kan også hjelpe - et varmt bad eller en varm dusj.

Prøv å unngå å sitte for mye. Ligg og gå. Krabbing er faktisk ganske bra dersom det låser seg helt.

God bedring! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...