Gå til innhold

Har flyskrekk, hvilket flyselskap skal jeg fly med ?

Anbefalte innlegg

Gjest flyskrekk
Skrevet

Jeg har flyskrekk, men tvinger meg til å fly allikevel. Nå skal min søster og jeg til Barcelona. Har sjekket priser og kan få det 1.000 kroner billigere om vi flyr med AirFrance eller KLM, med en mellomlanding. Eller velge å fly Braathens direkte. Jeg foretrekker egentlig å fly direkte, da jeg jo er redd og det er nok med en avgang/innflyvning på en tur.

Er det noen som har flydd med KLM eller AirFrance ?

Jeg trenger gode råd, ikke skrekkhistorier .....

Gjest LucySky
Skrevet

Hadde jeg vært så redd som deg, ville jeg lagt på de 1000 og fløyet direkte.

Men selv har jeg fløyet med i alle fall AirFrance (og mange andre flyselskaper av en viss størrelse) - og har aldri merket at ikke de ansatte var like koselige/trygge som de hjemlige.

En annen sak er at om du ikke forstår språket, blir det mer utrygt.

Eller så kan du ta mellomlandingen som en øvelse i ikke å være så redd!

Jeg har vært veldig redd, men er det ikke nå. Det hjelper å vite hva alle de naturlige flylydene er, og å kunne litt om hvorfor flyet skifter "bane" i lufta osv.

Og lære seg å puste med magen og være så "slapp" man kan i setet om det blir turbulens.

Fin ferie!

Gjest flyskrekk
Skrevet

Hadde jeg vært så redd som deg, ville jeg lagt på de 1000 og fløyet direkte.

Men selv har jeg fløyet med i alle fall AirFrance (og mange andre flyselskaper av en viss størrelse) - og har aldri merket at ikke de ansatte var like koselige/trygge som de hjemlige.

En annen sak er at om du ikke forstår språket, blir det mer utrygt.

Eller så kan du ta mellomlandingen som en øvelse i ikke å være så redd!

Jeg har vært veldig redd, men er det ikke nå. Det hjelper å vite hva alle de naturlige flylydene er, og å kunne litt om hvorfor flyet skifter "bane" i lufta osv.

Og lære seg å puste med magen og være så "slapp" man kan i setet om det blir turbulens.

Fin ferie!

Ja, jeg har råd til å betale 1.000 mer og for meg er det verdt det. Men min søster er student og selv om hun har sagt det er greit, så blir det jo dyrt for henne som ikke er flyredd. Kommer jo hotell i tillegg som jeg har sagt jeg skal dekke.

Turbulens er jo skrekken. Og i fjor når vi reiste til Lisboa sammen, måtte landingen avbrytes når vi så rullebanen kun noen få meter unner oss pga turbulens, men sannsynligheten for at det skjer igjen er jo ikke stor. Da fløy vi med Lufthansa.

skorpionfisken
Skrevet

Det er jo solide gode selskap du viser til her, de er helt på høyde med de beste selskapene i verden, og like trygge som dem også. Bare du forteller at du har flyskrekk, så tar de seg ekstra godt av deg underveis. Den tusenlappen kan du jo bruke til mye god beroligende drikke.

Min mor hadde flyskrekk, men ble kurert da hun måtte være med meg til Kina. Etter å ha flydd innenriks i Kina med Air China kunne hun fly med hva som helst etterpå sa hun.

(Neida, jeg skal ikke utdype historien hennes for deg, hun lever i beste velgående og har flydd masse ganger etterpå, og reiser gjerne tilbake til Kina igjen).

serendipity
Skrevet

Dette er svært solide selskap begge to. Og det ene er ikke mer sikkert enn det andre. Om det er langt dyrere å fly uten mellomlanding hadde ikke jeg gjo9rt det. Og jeg er heller ikke særlig glad i å fly. Gode råd??? Vel, det er vel utelukkende ulykker man tenker på. Og de fleste ulykker skjer ved landing og take-off, men det er jo langt farligere å kjøre til Strømmen Storsenter feks. :-)

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg har gode erfaringer med KLM. De er det eldste flyselskapet i Europa, om jeg ikke husker feil. Så de har nok erfaring med passasjerer med flyskrekk ;o)

Fortell besetningen at du er nervøs, og de vil hjelpe deg ved å forklare hva forskjellige lyder er osv.

Skrevet

Take a chanse, fly Air France. Det selskapet i Europa som har kraschet mest? Ikke nok med det, når du mellomlander i Paris så risikerer du å få terminaltaket i hodet. Sist jeg fløy KLM tok de 245 kr pr KILO overvekt. En sandwich på en 7 timers tur. Aldri igjen!

Gjest flyskrekk
Skrevet

Take a chanse, fly Air France. Det selskapet i Europa som har kraschet mest? Ikke nok med det, når du mellomlander i Paris så risikerer du å få terminaltaket i hodet. Sist jeg fløy KLM tok de 245 kr pr KILO overvekt. En sandwich på en 7 timers tur. Aldri igjen!

Er det tilfelle det du sier om AirFrance. Uansett, jeg valgte direktefly med Braathens :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...