Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har gått med bihulebetennelse siden mars.betente øyne,smerter i selve øyeeple. Har fått antibiotika sist og ble ferdig for 1 uke siden. Og nå er det påen igjen.

Jeg får vondt i øyne, varierer mellom dem, vondt bak dem,iskald nese og vondt i neserygg der hvor briller sitter. Jeg bruker allergimedisin,for legen sier det kommer av allergi.men hva skal jeg gjøre. Har bedt om å få røntgen, men får ikke respons.Smertene gjør at jeg lever jo ikke lenger. Feber, røde vonde øyne og et smertehelvete. Håper på et snarlig svar.

Fortsetter under...

Høres ut som at bihulebetennelsen ikke er borte enda. Da kommer det gjerne igjen etter noen dager og opptil en uke eller to. (noen ganger mer)

Skift lege hvis den ikke hjelper. Allergi er plagsomt og klør og renner, men VONDT har jeg ikke hørt om... (med mindre du er så hoven i bihulene at det trykker, men da er det ikke vondt, men mer pressende -om du skjønner. Det kan du få medisiner mot)

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Trolig bør du ha cortison-holdig nesespray gjennom sommermånedene; dette virker forebyggende mot bihulebetennelse. Synes det er rimelig med en undersøkelse hos øre-nese-hals spesialist. Denne kan undersøke om polypper eller skjevhet i neseskilleveggen er årsak til plagene. Denne vil vurdere om CT av bihulene er nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...