Gå til innhold

lite mat som gjør deg mett fort og lenge

Gjest Safia

Anbefalte innlegg

Gjest Safia

Hei! Jeg trenger tips om mat som gir en lang metthetsfølese, som er sunn å spise og gir masse energi. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

I teorien bør du da spise proteinrik føde. F.eks. kylling, fisk, osv.

For øvrig forstår jeg ikke helt poenget ditt med å skulle spise noe som holder deg veldig lenge mett. Selv om det selvsagt kommer ann på hva du mener med "lenge".

Du bør fordele ditt daglige inntak føde utover så mange måltider at du spiser ca. hver 3. time, dersom du vil forbrenne maksimalt.

Og det gjetter jeg på at du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Safia

I teorien bør du da spise proteinrik føde. F.eks. kylling, fisk, osv.

For øvrig forstår jeg ikke helt poenget ditt med å skulle spise noe som holder deg veldig lenge mett. Selv om det selvsagt kommer ann på hva du mener med "lenge".

Du bør fordele ditt daglige inntak føde utover så mange måltider at du spiser ca. hver 3. time, dersom du vil forbrenne maksimalt.

Og det gjetter jeg på at du vil.

Mente mat som gjør at jeg ikke får lyst til å småspise masse ting med sukker. Blir slapp av mye sukker også. Men fisk blir jeg ikke mett av. Skal spise mer kyllig:) Spiser du hver 3. time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Mente mat som gjør at jeg ikke får lyst til å småspise masse ting med sukker. Blir slapp av mye sukker også. Men fisk blir jeg ikke mett av. Skal spise mer kyllig:) Spiser du hver 3. time?

Ja, spiser ca. hver 3. time. I hvert fall så godt det lar seg gjøre.

Jeg blir heller ikke mett av fisk, men det er nok fordi jeg ofte spiser litt mindre av det enn av f.eks. kylling! :)

Drikk mye vann mellom måltidene. Det hjelper for mange på sultfølelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette metter

- Nutrilett bar med peanøtt

- Yoplait Yoghurt 1& med musli eller vanlig go-morgen yoghurt

- knekkebrød med godt med kjøttpålegg på

- eple eller pære pluss ti nøtter eller mandler.

- kylling

- ta fiber før måltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på mat med mye protein - kylling, egg, rent kjøtt - gjerne i kombinasjon med en salat.

Ellers kjempegrovt brød med makrell/kjøttpålegg/egg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og spis masse fiber, det metter det. fiberrik er ypperlig, havrekli grøt, brokkoli osv osv

og proteiner ja..

og spis ofte

stor frokost

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spiser ca. hver 3. time. I hvert fall så godt det lar seg gjøre.

Jeg blir heller ikke mett av fisk, men det er nok fordi jeg ofte spiser litt mindre av det enn av f.eks. kylling! :)

Drikk mye vann mellom måltidene. Det hjelper for mange på sultfølelsen!

vann er meget bra tips!!

når man er veldig tørst reagerer kroppen med å bli sulten.

så når man drikker nok, slipper man falsk sultfølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...