Gå til innhold

smertestillende

Gjest bekymra gutt_85

Anbefalte innlegg

Gjest bekymra gutt_85

Hei!

Jeg har en skulderskade og tidvis store smerter.(idrettskade)

Derfor har jeg de 3siste mnd tatt 2-3 paralgin forte nesten hver dag.. (minst 5dager i uka)

Jeg har et sp.mål, har mitt høye forbruk av smertestillende de 3 siste mnd. kunne gitt skade på leveren mi?

er vanskelig å slutte og nå må jeg innrømme at jeg begynner å bli ganke redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ganske mye ut.. Men snakk med legen som behandler deg - du skal jo tross alt ikke ha kjempe vondt heller... Men legen kan finne andre typer smertestillende som passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-bekymret gutt_85.

En skulderskade som har vedvart så lenge, håper jeg blir utredet grundig, bl. a. med MR -rtg. og undersøkelse hos ortoped-lege. Når noe "ikke går over av seg selv" på 3 mnd., så er det nødvendig.

Så langvarig bruk av Paralgin forte er ikke bra, både av hensyn til mulig tilvenning/avhengighet og nettopp leverskader.

Dette må du snakke med fastlegen din om. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...