Turleder Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 >Jeg har ikke vært allergisk mot noe medisinsk preparat før etter en 5 dagers kur med Bextra tabletter 40 mg 1 tbl. dgl. 2 dgr etter avsluttet kur fikk jeg utslett, røde prikker i ansikt, skuldre og armer. Dagen etter høy temperatur og mer flekker på hele overkropp og på benene. Legevakten ga meg 2 kortisontabletter og en antianthistaminsprøyte og ble sendt til kontroll på Ullevål Hudavdeling. Dagen etter hadde jeg 40 i feber og 120 i hvilepuls, hovne lepper, øyeparti og nese. Hele overkroppen og ansiktet var rødfarget, benene hadde store mørkebrune flekker og fra lårene og opp til over lysken var jeg mørk brun med blålig tone. Jeg ble kjørt til Ullevål i ambulanse og fikk 2 netter på akutten/overvåkingen før jeg ble overført til hudavdelingen. Jeg ble etter eget ønske og i samråd med lege på akutten ikke medisinert. Dette var det verste tilfelle legene hadde sett av dette slaget sa de. Utslettet forsvant like fort som det kom. Etter 5 netter ble jeg permittert for pinsehelgen. Deretter utskrevet etter kontroll på sykehuset. Nå har jeg fortsatt hudflassing og kløe. Legene kunne ikke si meg hva jeg kan bruke av medisin heretter, bortsett far at jeg ikke bør bruke noe "tilsvarende" Bextra. Kan jeg benytte antibiotika? Hva må jeg ikke bruke? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149036-bextra-bivirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Du bør ikke bruke bextra, celebra eller Vioxx som er ganske like preparater. Ville også vært forsiktig med de andre "NSAID"-preparater, dvs Ibux, naproxen og andre i denne familien. Du må rådføre deg med legen din. Ved behov for febernedettende eller anti-inflammatoriske midler bør du fortrinnsvis bruke paracet. Det skulle ikke være noe i veien for å bruke antibiotika, som er helt andre preparater. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149036-bextra-bivirkninger/#findComment-953236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.