Gå til innhold

Spioner her?

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

Nå må det ha blitt startet 10 tråder de siste dagene om hvor man skal laste ned filmer og musikk. Alle startes av forskjellige Nick vi aldri har sett her inne før. Skulle ikke forundre meg et sekund om det er en representant fra et plateselskap eller Tono som er ute å pisser i motvind...

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Jeg er ikke ny her, jeg måtte bare finne nytt nick, da denne provokatøren forfølgte meg....

Vært her siden 98 jeg, og jeg håper da for gudsskyld at her ikke er spioner:)

Gjest hvordan det er
Skrevet

Hva skulle hensikten være med det?

Skrevet

Hva skulle hensikten være med det?

Hensikten er å finne ut hvor folk laster ned musikk, sånn at de kan legge ut ødelagte filer der. Det fører til at vi som laster ned musikk får ødelagt musikk gang på gang, gir opp å laste ned musikken, og går til butikken og betaler for plata istedet.

Gjest hvordan det er
Skrevet

Hensikten er å finne ut hvor folk laster ned musikk, sånn at de kan legge ut ødelagte filer der. Det fører til at vi som laster ned musikk får ødelagt musikk gang på gang, gir opp å laste ned musikken, og går til butikken og betaler for plata istedet.

Men dette vet de da allerede. I USA har de jo folk som er fulltidsansatt med å legge ut ødelagte filer, og det er til og med en amerikansk professor som har tatt patent på (teknisk sett lite imponerende) programvare som gjør dette tullet automatisk. SoulSeek er vel ennå et slags fristed, men det tror jeg henger mye sammen med at brukerne der er såpass bevisste at de fjerner all dritt fra området sitt med én gang de oppdager det.

Skrevet

Men dette vet de da allerede. I USA har de jo folk som er fulltidsansatt med å legge ut ødelagte filer, og det er til og med en amerikansk professor som har tatt patent på (teknisk sett lite imponerende) programvare som gjør dette tullet automatisk. SoulSeek er vel ennå et slags fristed, men det tror jeg henger mye sammen med at brukerne der er såpass bevisste at de fjerner all dritt fra området sitt med én gang de oppdager det.

Javel.

Gjest kazaabruker
Skrevet

Jeg bruker Kazaa, og jeg merker "integrity rating" på alle de sangene jeg har hørt og som ikke er ødelagte. De ødelagte sletter jeg. På den måten kan folk søke på filer med integrity rating average eller mer og få "fine" filer på den måten.

Er det noen store åpenbare hull i min teori om at dette kan funke bedre for å unngå ødelagte filer?

Skrevet

Jeg startet en sånn tråd i går eller forigår eller når det var... og jeg er ikke ny, vært her i 6 år, jeg. (bare ikke vært så mye på åpent tidligere)

petter smart
Skrevet

Jeg bruker Kazaa, og jeg merker "integrity rating" på alle de sangene jeg har hørt og som ikke er ødelagte. De ødelagte sletter jeg. På den måten kan folk søke på filer med integrity rating average eller mer og få "fine" filer på den måten.

Er det noen store åpenbare hull i min teori om at dette kan funke bedre for å unngå ødelagte filer?

Dersom en søker i kazaa og får opp svært mange treff på en sang med høy rating så kan jeg garantere at den er lagt ut av platebransjen og at fila er korrupt.

Selv velger jeg kun sanger det er 2-5 brukere som har.

petter smart
Skrevet

De vet nok godt hvor folk laster ned musikk.

Hemmeligheten er å velge sanger som har få brukere. De er nesten alltid i orden. De med svært mange brukere og høy rating er nesten alltid ødelagte.

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg er ikke ny her, jeg måtte bare finne nytt nick, da denne provokatøren forfølgte meg....

Vært her siden 98 jeg, og jeg håper da for gudsskyld at her ikke er spioner:)

apropos nicket ditt, hva er "menst"?

Skrevet

apropos nicket ditt, hva er "menst"?

DET er dialekt

Gjest kazaabruker
Skrevet

Dersom en søker i kazaa og får opp svært mange treff på en sang med høy rating så kan jeg garantere at den er lagt ut av platebransjen og at fila er korrupt.

Selv velger jeg kun sanger det er 2-5 brukere som har.

Hm... Dette har jeg ikke opplevd selv. Men har vært veldig plaget med å bare få ødelagte filer på enkelte artister.

Jeg fortsetter sånn som jeg gjør uansett :-) Skader ingen at jeg "rater" sangene mine.

petter smart
Skrevet

Hm... Dette har jeg ikke opplevd selv. Men har vært veldig plaget med å bare få ødelagte filer på enkelte artister.

Jeg fortsetter sånn som jeg gjør uansett :-) Skader ingen at jeg "rater" sangene mine.

Det er fint at folk gidder rate sangene sine. Men dersom en sang har 500+ brukere og høy rating er den ødelagt, garantert. Dine sanger har neppe så mange brukere.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

DET er dialekt

Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå jeg?? menst. I menst så satt vi her, menst vi venta.. osv..

Skrevet

DET er dialekt

Jeg forstår menst, men jeg tror alle jeg kjenner sier mens...

Skrevet

Jeg forstår menst, men jeg tror alle jeg kjenner sier mens...

Er de fra sunnmøre?

Her er det nemlig slik vi sier det!

Mens er mens for meg;) om du skjønner!

*skjønner ikke hvorfor så mange kicker på nicket mitt, kansje jeg skulle skifte til Mistera igjen* (ikke deg altså fresja) *eller kansje jeg skulle kalle meg " mens, menst jeg venter på sommeren;)*

Skrevet

Er de fra sunnmøre?

Her er det nemlig slik vi sier det!

Mens er mens for meg;) om du skjønner!

*skjønner ikke hvorfor så mange kicker på nicket mitt, kansje jeg skulle skifte til Mistera igjen* (ikke deg altså fresja) *eller kansje jeg skulle kalle meg " mens, menst jeg venter på sommeren;)*

Så nå vet jeg altså hvor Mistera er blitt av (glemmer det sikkert)! Er det ikke "bale" å skrive så langt navn når du logger deg inn, eller har du en PC hvor det kommer av seg selv?

Skrevet

Så nå vet jeg altså hvor Mistera er blitt av (glemmer det sikkert)! Er det ikke "bale" å skrive så langt navn når du logger deg inn, eller har du en PC hvor det kommer av seg selv?

Har en pc der det kommer av seg selv:)

Og ja her er jeg, gjemmer meg for provoatøren:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har en pc der det kommer av seg selv:)

Og ja her er jeg, gjemmer meg for provoatøren:)

Hadde en mistanke før jeg leste dette.Nå har jeg fått det bekreftet:o)

Velkommen tilbake da :o),(eller kan man si dèt?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...