Gjest navn? Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Jeg leter etter det latinske navnet på blomsten forglem meg ei. Noen som vet det latniske navnet? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Myosótis scorpioídes er det latinske navnet for engminneblom (forglemmegei). M. palustris er et synonym, men ikke det navnet som vanligvis brukes. Det finnes imidlertid mange typer forglemmegei, bl.a. åkerminneblom (Myosótis arvénsis), som er vanlig i åker. Kilde: Lids flora 0 Siter
Lucretia Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Myosótis scorpioídes er det latinske navnet for engminneblom (forglemmegei). M. palustris er et synonym, men ikke det navnet som vanligvis brukes. Det finnes imidlertid mange typer forglemmegei, bl.a. åkerminneblom (Myosótis arvénsis), som er vanlig i åker. Kilde: Lids flora ok. jeg fant det på http://www.home.no/telekort/fisk/sumpplanter.html Der står det at Myosotis scorpioides er engforglemmegei, og Myosotis palustris er forglemmegei.. men jeg har jo egentlig ikke peiling, selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.