Gå til innhold

Alternativ til Explrer og Outlook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, det var morsomt å se!

Såvidt jeg kan se har du endel favoritter øverst og så har du fjernet dette panelet jeg snakker om. Samt reklamen, da har du vel betalt?

Men si meg, du vet ikke hva som har skjedd i og med at jeg ikke lenger kan draaaaa og gjøre feltet 100 nyeste bredere?

Takk for bilde fra privaten :-)

Først kommer menylinjen, så alle de vinduene jeg sitter å glor på akkurat nå (er litt treig med å rydde).

Deretter kommer navigasjons-ikoner (rewind, back, forward, fast-forward, reload/stop, wand, favoritt 1: DOL, favoritt 2: skandiabanken) inkl adresselinje.

100 nyeste kan ikke draes i opera..

Og ja, jeg har fjernet alt dette dilldallet rundtomkring, liker det ikke. hihi.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

21

• citoyen

20

• tiliti

5

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så mange slags tusen takk for svar! Ja, nå kan du se... det er jo delvis du som har fått meg til å prøve Opera, såh :-)

'Tools > Preferences > Fonts er et greit sted å starte :)'

Jeg fant det, litt snirklete vei, men ok.

'Ellers har du en zoom-rullegardin oppe i hjørnet.'

Nja, den forstørrer/forminsker siden, greit nok - men jeg mente at jeg enkelt vil bytte mellom små/store _fonter_ på siden, ikke forminske/forstørre selve siden. Nuhvel.

'Hvor ofte bruker du menyen, da? Tror ikke jeg bruker den menyen mer enn en gang i uka eller noe sånt :)'

Går det an? Jeg bruker menyen 'hele tiden'. Da er du vel god på hurtigtaster, da... :)

'Den kan du jo slå av hvis du ikke bruker den. De ulike panelene er veldig nyttige, synes jeg.'

Enig, det ser bra ut. Men skulle gjerne hatt smalere stripe med mindre ikoner.

"Og hvorfor flasher det jevnt og trutt i Progress-baren selv om jeg sitter helt rolig og skriver her?"

'Det er fordi DOL har et script som laster nye reklamer med jevne mellomrom.'

Jeg av-haket hele progress bar. Ble bare stress, jo. Jeg må være ekstremt følsom på bevegelig ymse på skjermen, for det greier jeg ikke.

Jaja, to timer med Opera. Det ser fint ut, men jeg har ikke helt funnet fram til fonter jeg er fornøyd med overalt. Akkurat nå, feks, er det én font på det jeg skriver, en annen på overskriften i denne tråden samt nicket mitt som jeg ser under her, en tredje på 100 nyeste til venstre, muligens en fjerde på menyer / formaninger fra Dol under. Ser ut som produktet til en amatør-rosemaler som har forvillet seg på brigdeklubbens it-kurs.

Forresten, det er en ting til: Hvorfor greier jeg ikke å mate inn den startsiden jeg vil ha, altså 'Home', slik at den sitter uansett hvordan jeg ber om den? Ctrl + Space laster riktig side (about:blank) og likedan går det fint når jeg åpner Opera. Men _ikke_ når Opera er åpen og jeg trykker Home-ikonet på den verktøylinja som heter Navigation Bar (det renser sinnet å blanke siden innimellom, derfor gjør jeg det av og til ...).

Og ikke på vilkår om jeg greier å få norsk tekst i Opera? Jeg følger anvisninger om å laste ned / installere en programsnutt som skal gi Norsk bokmål, men ingenting skjer?

7.51 er ikke kommet i norsk versjon ennå. Den kommer nok ganske snart.

Skrevet

Så mange slags tusen takk for svar! Ja, nå kan du se... det er jo delvis du som har fått meg til å prøve Opera, såh :-)

'Tools > Preferences > Fonts er et greit sted å starte :)'

Jeg fant det, litt snirklete vei, men ok.

'Ellers har du en zoom-rullegardin oppe i hjørnet.'

Nja, den forstørrer/forminsker siden, greit nok - men jeg mente at jeg enkelt vil bytte mellom små/store _fonter_ på siden, ikke forminske/forstørre selve siden. Nuhvel.

'Hvor ofte bruker du menyen, da? Tror ikke jeg bruker den menyen mer enn en gang i uka eller noe sånt :)'

Går det an? Jeg bruker menyen 'hele tiden'. Da er du vel god på hurtigtaster, da... :)

'Den kan du jo slå av hvis du ikke bruker den. De ulike panelene er veldig nyttige, synes jeg.'

Enig, det ser bra ut. Men skulle gjerne hatt smalere stripe med mindre ikoner.

"Og hvorfor flasher det jevnt og trutt i Progress-baren selv om jeg sitter helt rolig og skriver her?"

'Det er fordi DOL har et script som laster nye reklamer med jevne mellomrom.'

Jeg av-haket hele progress bar. Ble bare stress, jo. Jeg må være ekstremt følsom på bevegelig ymse på skjermen, for det greier jeg ikke.

Jaja, to timer med Opera. Det ser fint ut, men jeg har ikke helt funnet fram til fonter jeg er fornøyd med overalt. Akkurat nå, feks, er det én font på det jeg skriver, en annen på overskriften i denne tråden samt nicket mitt som jeg ser under her, en tredje på 100 nyeste til venstre, muligens en fjerde på menyer / formaninger fra Dol under. Ser ut som produktet til en amatør-rosemaler som har forvillet seg på brigdeklubbens it-kurs.

Forresten, det er en ting til: Hvorfor greier jeg ikke å mate inn den startsiden jeg vil ha, altså 'Home', slik at den sitter uansett hvordan jeg ber om den? Ctrl + Space laster riktig side (about:blank) og likedan går det fint når jeg åpner Opera. Men _ikke_ når Opera er åpen og jeg trykker Home-ikonet på den verktøylinja som heter Navigation Bar (det renser sinnet å blanke siden innimellom, derfor gjør jeg det av og til ...).

Og ikke på vilkår om jeg greier å få norsk tekst i Opera? Jeg følger anvisninger om å laste ned / installere en programsnutt som skal gi Norsk bokmål, men ingenting skjer?

Jeg har fontene som det kom med programmet, synes det er rimelig .. pent?

Skrevet

Jeg har fontene som det kom med programmet, synes det er rimelig .. pent?

Ja, jeg har heller ikke endret på noe som helst av fonter. Trives med standardinnstillingene, jeg :)

Skrevet

"Har du sett... jeg åpner sider i Opera og nå ser wesidene greie ut - bortsett fra at jeg strever med å finne ut hvordan jeg skal få mindre fonter. Det er jo fryktelig enkelt i IE 'Vis' > 'Tekststørrelse', men altså i Opera?"

Tools > Preferences > Fonts er et greit sted å starte :) Ellers har du en zoom-rullegardin oppe i hjørnet.

"Det kan nok bli irriterende med reklamebanneret øverst, ikke fordi det er en stripe reklame i og for seg, men fordi jeg jo må vafle over med musepekeren for å komme til menylinja helt, helt øverst."

Hvor ofte bruker du menyen, da? Tror ikke jeg bruker den menyen mer enn en gang i uka eller noe sånt :)

"Og den stripen som går nedover på siden med assortert utvalg av ditten og datten... med skarve 19" skjerm og halve webben tytende over av reklame, må man holde tunga rett i munnen for å finne de interessante tingene innimellom her."

Den kan du jo slå av hvis du ikke bruker den. De ulike panelene er veldig nyttige, synes jeg. Men hvis du synes den tar for stor plass foreslår jeg at du høyreklikker på den, velger Panel selector placement > Top, og så trykker F4 for å vise/skjule panelene. Eventuelt kan du bare klikke på kanten ytterst til venstre for å vise/skjule hele linja med knapper og paneler.

Det er fordi DOL har et script som laster nye reklamer med jevne mellomrom.

Nei, nå klikket jeg ved en inkurie vekk stripen med panelet på siden. Uffda. Pliiis?

Skrevet

Jeg lastet ned og installerte Opera m/java.

Og hva skjer? Explorer legges dødt, nada, null og niks. Noe så dumt, bokmerker og alt utilgjengelig.

Jeg avinstallerte Opera igjen.

Men alt virker jo helt rart nå og går TREEEEGT. Faen. Jeg må vel fjerne disse Java-greiene, men hvordan vet jeg hvilken mappe / fil / ellerhvafaen jeg skal gå løs på?

Jeg har også installert Opera. Importerte bare Explorer-bokmerkene mine til Opera jeg, gikk så fint så :-)

Explorer funker dessuten fortsatt fint, så jeg bruker den i noen svært sjeldne tilfeller der Opera fusker litt.

Skrevet

Jeg har også installert Opera. Importerte bare Explorer-bokmerkene mine til Opera jeg, gikk så fint så :-)

Explorer funker dessuten fortsatt fint, så jeg bruker den i noen svært sjeldne tilfeller der Opera fusker litt.

Hei!

Jeg importerte bokmerker fra Explorer, fikk opp alt ok, import i skjønneste orden.

Men hvor _er_ de???

Ikke under Bookmarks ihvertfall...

Skrevet

Hei!

Jeg importerte bokmerker fra Explorer, fikk opp alt ok, import i skjønneste orden.

Men hvor _er_ de???

Opera kommer med en gigantisk haug med forhåndsdefinerte bokmerker... foreslår at du sletter alle sammen, og så importerer IE-bokmerkene på nytt. Så er det lettere å finne dem igjen :)

Skrevet

Opera kommer med en gigantisk haug med forhåndsdefinerte bokmerker... foreslår at du sletter alle sammen, og så importerer IE-bokmerkene på nytt. Så er det lettere å finne dem igjen :)

Jeg fant dem i én mappe under Bookmarks. Nå har jeg slettet alle forhåndsgitte bokmerker og sitter altså igjen med én mappe der alle mine opprinnelige mapper er. Hvordan går jeg fram for å sortere mine mapper direkte under Bookmarks - altså i stedet for at de er sortert under en over-mappe? Hehe, var dette begripelig??

Skrevet

Hei!

Men hvor _er_ de???

Jo, under Bookmarks er det en undermeny kalt Internet Explorer Favorites. Under Bookmarks - Manage Bookmarks kan du senere flytte rundt på de dit du vil.

Skrevet

Jeg fant dem i én mappe under Bookmarks. Nå har jeg slettet alle forhåndsgitte bokmerker og sitter altså igjen med én mappe der alle mine opprinnelige mapper er. Hvordan går jeg fram for å sortere mine mapper direkte under Bookmarks - altså i stedet for at de er sortert under en over-mappe? Hehe, var dette begripelig??

Bookmarks - Manage Bookmarks - Der kan du dra bokmerkene/mappene med bokmerker rundt dit du vil ha de.

Skrevet

Bruk Manage Bookmarks og dra dem rundt der du vil ha dem.

Skrevet

Tusen takk for masse hjelp!

Men det _er_ endel som er annerledes, ja. Feks er det ikke like selvsagt å høyreklikke hvorsomhelst.

Dessuten får jeg ikke logget av Dol? Skjer ingenting når jeg klikker på logg ut *gisp*

Skrevet

Tusen takk for masse hjelp!

Men det _er_ endel som er annerledes, ja. Feks er det ikke like selvsagt å høyreklikke hvorsomhelst.

Dessuten får jeg ikke logget av Dol? Skjer ingenting når jeg klikker på logg ut *gisp*

Hmm.. tror aldri jeg har forsøkt å logge ut fra dol før :)

Eh.. hvor er utloggingsknappen?

Skrevet

Hmm.. tror aldri jeg har forsøkt å logge ut fra dol før :)

Eh.. hvor er utloggingsknappen?

Ah, jeg fant den. Fungerte fint å logge ut her!

Har du kanskje sperret for *alle* popups? I så fall vil du ikke få opp popupen som sier at du er logget ut. Trykk F12 og velg "Block unwanted popups", så får du snille popups men ikke de irriterende som kommer av seg selv :)

Gjest hvordan det er
Skrevet

Når det gjelder bookmarks vinner faktisk Explorer over Opera. Det skulle gått an å manipulere disse gjennom høyreklikking også i Opera, å organisere dem er krunglete.

Skrevet

Ah, jeg fant den. Fungerte fint å logge ut her!

Har du kanskje sperret for *alle* popups? I så fall vil du ikke få opp popupen som sier at du er logget ut. Trykk F12 og velg "Block unwanted popups", så får du snille popups men ikke de irriterende som kommer av seg selv :)

Ok, takk.

Med det samme, vet du om det er mulig å gjøre noe slik at det ikke spretter opp en url rett under musepeker når musepeker feks peker på et innlegg i 100 nyeste?

Skrevet

Ok, takk.

Med det samme, vet du om det er mulig å gjøre noe slik at det ikke spretter opp en url rett under musepeker når musepeker feks peker på et innlegg i 100 nyeste?

Tools > Preferences > Windows, ta bort haken ved "Show tooltips"

Skrevet

Når det gjelder bookmarks vinner faktisk Explorer over Opera. Det skulle gått an å manipulere disse gjennom høyreklikking også i Opera, å organisere dem er krunglete.

Det er jeg i grunn enig i. Men jeg driver sjelden og sorterer bokmerker, så jeg legger ikke så mye merke til det :)

Skrevet

Tools > Preferences > Windows, ta bort haken ved "Show tooltips"

Takk, den satt. For det der var VELDIG irriterende :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...