citoyen Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Takk, den satt. For det der var VELDIG irriterende Jeg foretrekker å ha tooltips påslått, jeg Bruker dem masse. Synes det er veldig greit å kunne se hvor en link fører til bare ved å holde musen over linken, så slipper jeg å klikke meg inn på linker bare for å se hvor de fører. 0 Siter
favn Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Jeg foretrekker å ha tooltips påslått, jeg Bruker dem masse. Synes det er veldig greit å kunne se hvor en link fører til bare ved å holde musen over linken, så slipper jeg å klikke meg inn på linker bare for å se hvor de fører. Det kan jeg egentlig ikke skjønne, da disse lenke-henvisningene er laaaange, helt herfra til dit *peker* Velvel, Opera... så langt synes jeg det største plusset er det estetiske. Denne nettleseren er jo mye penere enn Explorer. Men jeg kan ikke se at noe har blitt raskere? Men så har jeg lynkjapp internettoppkobling, da... Og bokmerke-avdelingen var tungvint. Ellers er det nok en vanesak å manøvrer seg fram og tilbake. Det er endel kjekke greier i menyvalgene, jeg ser det. Men har du noen formening om hvorfor en av mine webmail-oppkoblinger ikke vil delta? Dersom jeg åpner i Explorer går det nemlig helt fint. Mvh 0 Siter
citoyen Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Det kan jeg egentlig ikke skjønne, da disse lenke-henvisningene er laaaange, helt herfra til dit *peker* Velvel, Opera... så langt synes jeg det største plusset er det estetiske. Denne nettleseren er jo mye penere enn Explorer. Men jeg kan ikke se at noe har blitt raskere? Men så har jeg lynkjapp internettoppkobling, da... Og bokmerke-avdelingen var tungvint. Ellers er det nok en vanesak å manøvrer seg fram og tilbake. Det er endel kjekke greier i menyvalgene, jeg ser det. Men har du noen formening om hvorfor en av mine webmail-oppkoblinger ikke vil delta? Dersom jeg åpner i Explorer går det nemlig helt fint. Mvh Det kan jeg ikke svare på uten at jeg vet hvilken webmail det er Alle webmailer jeg har prøvd funker fint, i alle fall. Noen ganger kan det hjelpe å la Opera late som den er en annen nettleser, fordi en del sider har idiotiske script som gir deg forskjellige sider alt etter hvilken nettleser du har. Disse scriptene fungerer sjelden etter hensikten. Trykk F12 og velg "Identify as ..." 0 Siter
favn Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Det kan jeg ikke svare på uten at jeg vet hvilken webmail det er Alle webmailer jeg har prøvd funker fint, i alle fall. Noen ganger kan det hjelpe å la Opera late som den er en annen nettleser, fordi en del sider har idiotiske script som gir deg forskjellige sider alt etter hvilken nettleser du har. Disse scriptene fungerer sjelden etter hensikten. Trykk F12 og velg "Identify as ..." Takk igjen. Jeg valgte fram og tilbake etpar ganger - og så ble det ok. Merkelig. Du, jeg er redd jeg spør til du spyr, hehe, men altså... ... i går var jeg 'et sted' i Opera og haket bort endel sider fra det jeg forsto som det vanlige minnet i url-linja. Men det ser ut som om borthakingen er permanent for disse sidene, ikke bare mellom generell opprydding. Nå har jeg feks ikke-no minne-url på Dol hvis jeg åpner ny side. Hvis du skjønner hva jeg mener? 0 Siter
favn Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Det kan jeg ikke svare på uten at jeg vet hvilken webmail det er Alle webmailer jeg har prøvd funker fint, i alle fall. Noen ganger kan det hjelpe å la Opera late som den er en annen nettleser, fordi en del sider har idiotiske script som gir deg forskjellige sider alt etter hvilken nettleser du har. Disse scriptene fungerer sjelden etter hensikten. Trykk F12 og velg "Identify as ..." PS - Jeg tror kanskje jeg var i History i panelet på siden. 0 Siter
citoyen Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Takk igjen. Jeg valgte fram og tilbake etpar ganger - og så ble det ok. Merkelig. Du, jeg er redd jeg spør til du spyr, hehe, men altså... ... i går var jeg 'et sted' i Opera og haket bort endel sider fra det jeg forsto som det vanlige minnet i url-linja. Men det ser ut som om borthakingen er permanent for disse sidene, ikke bare mellom generell opprydding. Nå har jeg feks ikke-no minne-url på Dol hvis jeg åpner ny side. Hvis du skjønner hva jeg mener? Permanente innstillinger finner du i Preferences, under History and Cache. Der finner du også "Clear"-knapper som sletter minnet, men ikke endrer innstillingene. Det beste stedet for å slette ting er Tools > Delete private data. 0 Siter
citoyen Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 PS - Jeg tror kanskje jeg var i History i panelet på siden. Hmm.. har aldri brukt History-panelet noe særlig. Men tror ikke sletting der skal bety noe for hva som lagres i fremtiden. 0 Siter
favn Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Permanente innstillinger finner du i Preferences, under History and Cache. Der finner du også "Clear"-knapper som sletter minnet, men ikke endrer innstillingene. Det beste stedet for å slette ting er Tools > Delete private data. Ok - thænk ju!! 0 Siter
favn Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Det er jeg i grunn enig i. Men jeg driver sjelden og sorterer bokmerker, så jeg legger ikke så mye merke til det Hm, Opera igjen... synes ikke det er så greit som dere skal ha det til. Fra Explorer er jeg vant til og liker at når jeg åpner nytt vindu (Ctrl + N), vil 'vindusnavnene' framkomme ved siden av hverandre helt nederst på den derre linja. I Opera er det kun henvisning til nyåpnede på den linja nederst. Det er jo helt håpløst. Hva når jeg åpner 10 vinduer og prøver å vandre mellom? Det går jo ikke. Kan dette ordnes i innstillinger av noe slag? Hvis ikke, Opera adjøss. Dessuten er jeg vant til og liker at jeg kan har flere åpnede Explorer, lukke et, og de andre holder seg åpne. Altså egentlig to versjoner av samme sak, nemlig å ha flere vinduer tilgjengelig og SYNLIG. I Opera lukker alt seg dersom jeg lukker en av Opera-ene. Bookmerker: Det er da ufattelig trangt og knuslete når man skal bokmerke. Kan bare se to-tre mapper i det pitte-pitte-lille vinduet, og må bla veldig, veldig forsiktig og lete oppover og nedover i det pitte-lille vinduet for å finne ut _hvor_ url-en skal få bo. Kan vinduet forstørres slik at jeg ser mange flere mapper? 0 Siter
citoyen Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Hm, Opera igjen... synes ikke det er så greit som dere skal ha det til. Fra Explorer er jeg vant til og liker at når jeg åpner nytt vindu (Ctrl + N), vil 'vindusnavnene' framkomme ved siden av hverandre helt nederst på den derre linja. I Opera er det kun henvisning til nyåpnede på den linja nederst. Det er jo helt håpløst. Hva når jeg åpner 10 vinduer og prøver å vandre mellom? Det går jo ikke. Kan dette ordnes i innstillinger av noe slag? Hvis ikke, Opera adjøss. Dessuten er jeg vant til og liker at jeg kan har flere åpnede Explorer, lukke et, og de andre holder seg åpne. Altså egentlig to versjoner av samme sak, nemlig å ha flere vinduer tilgjengelig og SYNLIG. I Opera lukker alt seg dersom jeg lukker en av Opera-ene. Bookmerker: Det er da ufattelig trangt og knuslete når man skal bokmerke. Kan bare se to-tre mapper i det pitte-pitte-lille vinduet, og må bla veldig, veldig forsiktig og lete oppover og nedover i det pitte-lille vinduet for å finne ut _hvor_ url-en skal få bo. Kan vinduet forstørres slik at jeg ser mange flere mapper? Jeg synes det at jeg får alle sidene samlet inni ett vindu er den største fordelen med Opera og Firefox. Kan ikke fordra å ha femten nettleservinduer nede på taskbaren. For å skifte mellom websider bruker du pagebar inni Opera, eller trykker ctrl-tab. Men hvis du absolutt vil ha dem på taskbaren kan du gå til Tools > Preferences > Windows og endre Window Handling til "Prefer separate windows" Angående bokmerker: Størrelsen på vinduet kan selvsagt endres på samme måte som du endrer størrelsen på alle andre vinduer i Windows - ved å dra i kanten. Men det enkleste hvis du vil plassere bokmerket i en bestemt mappe er å gå til den mappen i menyen og velge "Add page here". 0 Siter
favn Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Jeg synes det at jeg får alle sidene samlet inni ett vindu er den største fordelen med Opera og Firefox. Kan ikke fordra å ha femten nettleservinduer nede på taskbaren. For å skifte mellom websider bruker du pagebar inni Opera, eller trykker ctrl-tab. Men hvis du absolutt vil ha dem på taskbaren kan du gå til Tools > Preferences > Windows og endre Window Handling til "Prefer separate windows" Angående bokmerker: Størrelsen på vinduet kan selvsagt endres på samme måte som du endrer størrelsen på alle andre vinduer i Windows - ved å dra i kanten. Men det enkleste hvis du vil plassere bokmerket i en bestemt mappe er å gå til den mappen i menyen og velge "Add page here". 'Angående bokmerker: Størrelsen på vinduet kan selvsagt endres på samme måte som du endrer størrelsen på alle andre vinduer i Windows - ved å dra i kanten. Men det enkleste hvis du vil plassere bokmerket i en bestemt mappe er å gå til den mappen i menyen og velge "Add page here".' Kan dette stemme? Når jeg skal bokmerke (Bookmarks > Add to bookmarks) kommer det opp et vindu. I dette vinduet er det et pitte-pittelite vindu der 3 av mine 40 bokmerke-mapper synes. Dette pitte-lille vinduet lar seg ikke dra i, uansett hvor mye jeg haler. Det samme ser jeg dersom jeg prøver å legge rett inn i mappa - pitte-pitte-lite udrabart vindu. *** Sider: Må prøve det du sier senere. 0 Siter
favn Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Jeg synes det at jeg får alle sidene samlet inni ett vindu er den største fordelen med Opera og Firefox. Kan ikke fordra å ha femten nettleservinduer nede på taskbaren. For å skifte mellom websider bruker du pagebar inni Opera, eller trykker ctrl-tab. Men hvis du absolutt vil ha dem på taskbaren kan du gå til Tools > Preferences > Windows og endre Window Handling til "Prefer separate windows" Angående bokmerker: Størrelsen på vinduet kan selvsagt endres på samme måte som du endrer størrelsen på alle andre vinduer i Windows - ved å dra i kanten. Men det enkleste hvis du vil plassere bokmerket i en bestemt mappe er å gå til den mappen i menyen og velge "Add page here". 'Jeg synes det at jeg får alle sidene samlet inni ett vindu er den største fordelen med Opera og Firefox. Kan ikke fordra å ha femten nettleservinduer nede på taskbaren. For å skifte mellom websider bruker du pagebar inni Opera, eller trykker ctrl-tab. Men hvis du absolutt vil ha dem på taskbaren kan du gå til Tools > Preferences > Windows og endre Window Handling til "Prefer separate windows"' En egen Pagebar spiser jo enda mer av skjermbildet, så det blir nok vinduer på taskbar (som da også er sånn jeg helst vil ha det). Hjertelig - hjertelig - hjertelig. Si meg, har dol overveid å betale deg for den fabelaktige innsatsen du gjør? 0 Siter
citoyen Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 'Angående bokmerker: Størrelsen på vinduet kan selvsagt endres på samme måte som du endrer størrelsen på alle andre vinduer i Windows - ved å dra i kanten. Men det enkleste hvis du vil plassere bokmerket i en bestemt mappe er å gå til den mappen i menyen og velge "Add page here".' Kan dette stemme? Når jeg skal bokmerke (Bookmarks > Add to bookmarks) kommer det opp et vindu. I dette vinduet er det et pitte-pittelite vindu der 3 av mine 40 bokmerke-mapper synes. Dette pitte-lille vinduet lar seg ikke dra i, uansett hvor mye jeg haler. Det samme ser jeg dersom jeg prøver å legge rett inn i mappa - pitte-pitte-lite udrabart vindu. *** Sider: Må prøve det du sier senere. Prøver du å dra i ruten mappene vises i? Du må dra i selve vinduskanten, altså kanten som er rundt hele bokmerkedialogen, ikke kanten som er rundt akkurat der som mappene vises. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.