Sassy Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=229682 Hun ropte om hjelp, noen hørte henne, men ingen gjorde noe. Stakkars jente. Mener å huske at det var noe lignende ifb med en drukningsulykke for en tid tilbake. Noen hadde hørt desperate rop, ingenting ble gjort. Ville du gjort noe dersom du hørte noen rope for livet? 0 Siter
Gjest Uglemor Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Jeg håper og tror jeg ville gjort noe. Det må være grusomt i ettertid å vite at man kunne reddet noen, men var for feig til å gripe inn. Tør/kan man ikke gå ut selv, går det jo an å ringe politiet og fortelle hva man har hørt. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Jeg hørte noen rope her en kveld. Og gjorde ingenting - er mange alkoholikere her .. heh .. ikke hørte jeg om hun ropte etter hjelp eller bare kjeftet noen opp. Og jeg er ganske liten/tynn. Men det plaget meg i ettertid, selv om det nå har gått så lang tid at jeg er ganske sikker på at det ikke skjedde noe forferdelig.. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Jeg håper og tror jeg ville gjort noe. Det må være grusomt i ettertid å vite at man kunne reddet noen, men var for feig til å gripe inn. Tør/kan man ikke gå ut selv, går det jo an å ringe politiet og fortelle hva man har hørt. Jeg har tenkt på det ofte - vi bor sånn til at ungdommer på vei hjem fra fest ofte går forbi langt på natt. Man veit ikke når man bråvåkner av ville hyl o.l om det er alvor eller ikke. Man veit ikke engang om det er en gjeng på vei hjem fra fest. Jeg tror jeg ville ringt politiet, om jeg virkelig ble i tvil. Det er ikke langt til nærmeste politistasjon her. Veit ikke om jeg ville vågd å gripe inn sjøl. Heller ringe politiet en gang for mye. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Det kommer helt an på ropene og hvordan jeg hadde tolket disse. Hvis det ikke hadde vært noe tvil om at det var et skrik av redsel,hadde jeg selvsagt ringt politiet momentant. 0 Siter
Gjest Edition81 Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Jeg tenker jo at så klart hadde jeg gjort noe, men sannheten er at det skal vel mye til før man tror at det er alvor. For noen år siden husker jeg at jeg lå våken en natt og fikk ikke sove. Da hørte jeg roping, masse rare lyder og et vindu som ble knust. Det hørtes så nært ut at jeg trodde kanskje det var vårt hus. Jeg var ikke en gang tøff nok til å se ut vinduet. Dagen etter fikk jeg vite at det var vår senile nabo som hadde låst seg inne på badet sitt.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Jeg hører stadig vekk rop som høres ut som noen roper for livet. Men det er stort sett bare småunger. Har mange ganger kikka brått ut av vinduet i den tro at unger blir dratt inn i en bil eller noe, men så viser det seg at det er en bille på bakken! Eller enda verre, en edderkopp. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 En kvinne i nabohuset her ble myrdet. Hun ringte på døra til naboen og han smalt igjen døra fordi hun var naken. Dagen etter fant de henne drept i entreen rett innenfor inngangdøra. Jeg håper virkelig at jeg hadde hatt mer vett i hue. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Jeg håper jo virkelig at jeg hadde gjort NOE..:-o Forøvrig var det vel noen av naboene til en av amerikas mest kjente seriemordere(var det Ed Gein?) som innrømmet at de hadde hørt både barnegråt, hyling,motorsag&drilllyder samt hysterisk latter på likt men ansett det hele for "normalt" og gått og lagt seg..Flere dager&uker på rad! :-o 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Dumt spørsmål, selvsagt ville jeg det. Og jeg tviler på at de som ikke gjør det, ville sagt på forhånd at de ikke ville gjort noe. 0 Siter
Lucretia Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Vedkommende som hørte hun som druknet for en tid tilbake, hadde faktisk ringt politiet.. det var de som ikke tok det alvorlig. (Hvis vi snakker om det samme, går utifra det) Det er enda mer skremmende. 0 Siter
Gjest Lyntiger Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Hadde jeg hørt noen ropte tydelig om hjelp hadde jeg nok prøvd å funne ut hvor det kom fra og om det er alvor. Men.. om det bare er hyling vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjordt. I helgene her så er det mange fulle ungdommer som hyler og bråker, så jeg hadde kanskje overhørt det. Tror ikke det går ann helt å sette seg inn i situasjonen før det sjer.. Håper jo jeg ville gjordt noe om noen virkelig trengte hjelp. 0 Siter
soleil Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Dessverre så har vi mennesker altfor høy terskel for å gripe inn i slike tilfeller. Spesielt når det er mange andre i nærheten. Man tenker at det er sikkert noen andre som hjelper til hvis det trengs. Er gjort mange forsøk på dette det viser seg gang på gang at det funker slik ellers også. Tenkt over hvor lang tid det tar før noen melder fra at de er helsepersonell når det blir spurt etter slikt? De venter på at noen andre skal melde seg først.. Og hvorfor finner man seg i å sitte på en buss med en dritings bussjåfør, bare fordi man er i syden? Jo, bussen er jo full av andre mennesker.. Var det noen fare så ville de vel sagt fra? 0 Siter
shandy Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Jeg hadde nok prøvd iallefall. Ringt politiet, men som noen andre under her sier, så reagerer de ikke alltid, og når/hvis, så alt for sent mange ganger. Man hører jo forskjell på folk som har vært på fylla og surrer, og hoier tull, og folk som skriker desperat etter hjelp. Det ville nå jeg tro. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Vi bor i et stort borettslag med mange leiligheter i terasse. Her bor ca 2000 mennesker. Lyder her er umulig å lokalisere. Jeg har flere ganger etter leggetid hørt hyl og skrik, ofte krangler hvor en kvinne skriker og en mann brøler. Men hvor i huleste? Barn som hyler er dagligdags. Jeg har distansert meg såpass at jeg håper de nærmeste naboene reagerer om det er noe alvorlig. Jeg hadde reagert om den hylende kvinnen og den brølende mannen hadde vært i naboleiligheten. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Hadde jeg skjønt at noen ropte for livet hadde jeg selvsagt reagert, men problemet er ofte at det er vanskelig å skjønne hva det er for noe. Det høres bare ett skrik eller noe som kan oppfattes som skrik og i tillegg er det vanskelig å lokalisere. 0 Siter
Gjest var han homofil? Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 En kvinne i nabohuset her ble myrdet. Hun ringte på døra til naboen og han smalt igjen døra fordi hun var naken. Dagen etter fant de henne drept i entreen rett innenfor inngangdøra. Jeg håper virkelig at jeg hadde hatt mer vett i hue. En smeller da ikke igjen døra dersom en naken dame banker på? Var han homo eller? 0 Siter
Anki Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 Ja, selvfølgelig ville jeg gjort noe for å hjelpe om jeg hørte noen skrike for hjelp. Men - det er dessverre ikke alltid like lett å tolke hva slags rop man hører heller... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.