Gå til innhold

Kriminal/politi etterforsker

Anbefalte innlegg

Gjest HelleH
Skrevet

Hvordan blir en kriminal etterforsker som gransker åsteder for spor og tar seg av den psykologiske og bevisorienterte biten? Må en først ta utdannelse som politi eller finns det andre bakveier inn i slike yrker? Noen som vet?

Skrevet

Du skriver: "Hvordan blir en kriminal etterforsker som gransker åsteder for spor"

Jeg ville nå tro at du gjorde det bedre som ærlig etterforsker, fremfor kriminal etterforsker. Kriminelle får nemlig ikke slike stillinger!

Evt. kunne du forsøke deg som kriminaletterforsker!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest HelleH
Skrevet

Du skriver: "Hvordan blir en kriminal etterforsker som gransker åsteder for spor"

Jeg ville nå tro at du gjorde det bedre som ærlig etterforsker, fremfor kriminal etterforsker. Kriminelle får nemlig ikke slike stillinger!

;-)

Med vennlig hilsen

Tenkte å bli en ærlig kriminaletterforsker. :)

Vet du hvordan?

Skrevet

Vet du hvordan?

Jeg må innrømme at jeg ikke vet det, men jeg vil tippe at du kan lese deg til slikt på politihøgskolens hjemmesider, eller på politiets/kripos' sine hjemmesider.

Husk ikke å presenter deg som kriminal etterforskjer - da blir du bare arrestert! ;-)

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vet du hvordan?

Kanskje har de et realityserie snart hvor man kan lære å bli en etterforsker? De dårligste blir stemt ut?

Se mye på krimserier, spesielt på Tv2. Da blir du nok innspiriert.

Skrevet

Du må nok gjennom politiskolen først. Jeg var i kontakt med kripos ang det samme for et år siden eller noe.

Litt kjipt for jeg har så veldig lyst, men tviler på at jeg vil komme inn pga de fysiske kravene...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kommer ikke utenom politiskolen.

Gjest HelleH
Skrevet

Du må nok gjennom politiskolen først. Jeg var i kontakt med kripos ang det samme for et år siden eller noe.

Litt kjipt for jeg har så veldig lyst, men tviler på at jeg vil komme inn pga de fysiske kravene...

Leste nettopp om det på politihøgskolens hjemmesider og tok en test. Blir for harde fysiske krav for meg også. Da er det bare en ting å gjøre, -starte privat praksis, eller...lage nye planer.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

;-)

Med vennlig hilsen

Det var jo ikke kriminell etterforsker hun ville bli da :-)

Det er ikke noe som heter "å være kriminal" på norsk.

Gjest strandhai
Skrevet

Leste nettopp om det på politihøgskolens hjemmesider og tok en test. Blir for harde fysiske krav for meg også. Da er det bare en ting å gjøre, -starte privat praksis, eller...lage nye planer.

eller......begynne å trene. Alle kan trene seg opp til å klare de fysiske kravene. Det er intervjuet som er det vanskelige....

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

eller......begynne å trene. Alle kan trene seg opp til å klare de fysiske kravene. Det er intervjuet som er det vanskelige....

Hva går intervjuet ut på da?

Ikke det at jeg vil bli Politi altså, men er da nyskjerrig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...