Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger sårt noen...tja...tips, råd osv. Jeg planlegger å flytte for meg selv, men sliter litt med økonomien. Jeg får trygdepenger og kan evt få stipend. Til sammen må jeg klare meg på 9000 kr i måneden inkl. husleie og alt. Vil dette gå? Er det noen som bor for seg selv som kan fortelle hva du klarer deg på?

Trenger sårt litt informasjon...er så klar for å flytte ut av reiret..

Fortsetter under...

Gjest bare en
Skrevet

9000,-kr i mnd skal du klare deg på.

Minste taksten for å leve er pr i dag 4000,-kr i mnd. Disse pengene skal dekke alt bortsett fra husleie og strøm.

Jeg lever for 8900,-kr i mnd og det går helt greit.

skorpionfisken
Skrevet

Vil dette gå.

Det kommer jo ann på hvor høy husleie/strøm du får. Om du skal bo i et pressområde eller et billigere strøk.

Man KAN overleve på den summen hvis man er nøktern, bor på hybel eller en liten leilighet utafor pressområdene og planlegger matinnkjøpene og andre innkjøp nøye. Regne på hver øl på byen osv...

KAN, sier jeg hvis man må. Synes det hørtes lite ut jeg men noen lever faktisk bra på mindre enn det også mens andre igjen lever fra hand til munn på over det tredobbelte....

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Spørs vel på vanenen dine, men 9000,- skulle gå greiere enn noe!

Jeg lever på 6000 i månden, bor på en minimal hybel, spiser lite, eller ingenting de ukene jeg ikke har penger, for her er det husleia som er den viktigeste...har laget livet mitt om til et minimalistisk helvete fordi jeg har valgt å utdanne meg...

Du er heldig som kan få trygd i tillegg til stipend, da har du mere enn de fleste studenter, og skulle være konge på haugen med de middlene der:) du har ingenting å frykte, om du da ikke har vaner som er dyre.

Skrevet

En student lever på 8000 i måneden, ti måneder i året. De to resterende må man klare seg selv, de fleste studenter jobber selvsagt om sommeren.

Det er selvsagt mange studenter som jobber litt ved siden av studiene, men det er også mange som klarer seg på de 8000. Så 9000 burde gå fint.

Gjest trondheim stud
Skrevet

jeg får 6500 i lån og stipend pr mnd, og jeg klarer meg fint. Kan være lurt å flytte på kollektiv eller studenthjem.

Annonse

Skrevet

jeg får 6500 i lån og stipend pr mnd, og jeg klarer meg fint. Kan være lurt å flytte på kollektiv eller studenthjem.

Det hørtes da lite ut?

Problemet mitt er at jeg har hund og må¨ha med han på lasset..

Gjest trondheim stud
Skrevet

Det hørtes da lite ut?

Problemet mitt er at jeg har hund og må¨ha med han på lasset..

Det er passelig. Jeg har fullt lån og stipend. det utgjør nærmere 6500 kr i mnd. Jeg må spare, kan ikke leve i luksus eller bo som en konge. Men det går fint an om man er innstilt på å klare det. Uten utdannelse når man ikke langt i Norge, så jeg trøster meg med at det er verdt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...