Gå til innhold

Blod i avføringen

Spørsmålstegn

Anbefalte innlegg

Spørsmålstegn

Jeg har i noe tid oppdaget blod i avføringen. Har en datter på 1 år, og har trodd at det måtte være hemorider. Men, i det siste har det blitt mer blod. Nå er det til dels masse frisk blod som kommer når jeg går på do. Vannet blir rødt. Er dette noe jeg bør sjekke med legen? Føler meg ellers frisk og opplagt, har ingen sykdommer/plager. Har hatt sårhet/kløe rundt endetarmen, men ikke smerter som jeg føler skulle tilsvare så mye blod. Blør ikke utenom når jeg går på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal alltid undersøkes når det kommer blod fra endetarmen. Selv om det mest sannsynlig er enten en rift eller hemoroide.

Bedre med en tur for mye, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Friskt blod etter avføring er sjelden noe farlig, men diagnosen bør være sikker. Antakelig dreier det seg om indre hemorider eller et karnøste. Synes du skal be legen din om en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...