Gå til innhold

Riktig pris på bruktbil

Anbefalte innlegg

Gjest KanskjeOpeleier?
Skrevet

Har tenkt å kjøpe en 1987 (reg. 11/87)Opel Omega A 2,0i LS. Det er en bekjent som skal selge den, og vi er forsåvidt enige om prisen. Bilen selges som den står (ganske strøken bortsett fra noe rust, men Opel er nå en gang Opel) og har stått uten skilter i 6 mnd. (Skiltene ble levert inn av eieren selv fordi han ikke brukte bilen)

Den har nye bremsekalippere og en dings til varmeapparatet, EU ok i september 03 uten anmerkninger, sommerdekk og lettmetallfelger nye forrige sesong, vinterdekkene er kjørt ca 2000 km. Har hengerfeste men ikke servo. Bilen er hvit med refleksplate på bakluka. Hel og pen inni og utenpå, bortsett fra litt rust. Ikke kritisk rust, bare litt begynnende bittesmå flekker. Tørt under matter og i bagasjerom.

Hva mener dere er OK pris for denne bilen?

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Er ikke ekspert på dette, men bilbutikken nede i gata solgte en Record 96-modell 2L, i samme stand som denne, for 20.000,- for 1 år siden.

Omega er jo litt finere, og den er nyere, men det er privat... Har bare denne som eksempel, så mulig jeg er helt på jordet ;-)

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Kan ikke du kikke i motorbørsen eller noe slik du kan sammelnligne med andre da?

Eller på bilannonsene på nettet?

Er bare å søke på bruktbilannonser:)

mil1365380270
Skrevet

Så jeg klarte å skrive 96-modell, men det er vel vanskelig å få tak i ;-)

Skrevet

10000 kr inkl årsavgift mener jeg er nok. max

Gjest eks-opel eier
Skrevet

Ikke mer enn 5000 !!!!!

87 modell ... dvs nesten 20 år gammel bil, og så Opel som ruster så forferdelig.

Annonse

Gjest KanskjeOpeleier?
Skrevet

Så jeg klarte å skrive 96-modell, men det er vel vanskelig å få tak i ;-)

Siden det var Omega som overtok etter Rekord (som Opel sluttet å produsere i 1986) skal nok det godt gjøres ja ;-)

Pappa Bjørn
Skrevet

5-10 000 avhengig av om du får med reg.avgift og veiavgift. Disse bilene får du kastet etter deg så du må ikke gi mye.

Skrevet

På dinside.no er det sånn bruktbilkalkulator. Sjekke via denne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...