Gå til innhold

Slik redder du verden

Anbefalte innlegg

Gjest salt og pepper
Skrevet

*Drikk kaffe , men bruk en vanlig kopp. Engangskopper av styrofoam har en nedbrytningstid på 500 år.

*Puss tennene og barber deg, men skru av vannet mens du gjør det. Lar du vannet renne forsvinne nærmere ti liter vann ned i sluken i minuttet.

*Gå til jobben. Hviis avstanden er for lang, reis kollektivt eller kjør sammen med flere andre.

*Sorter posten din og avbestill så all søppelpost og uadressert reklame. 100 millioner trær blir årlig søppelpost.

*Sats penger på fond, men sørg for at det er fond med en miljøvennlig profil.

*Rekk opp hånden og bli en frivillig for en lokalorganisasjon som jobber for miljøet.

*Dra på handletur, men ta med ta med din egen sekk eller pose. 12 millioner tønner med olje kunne årlig blitt spart hvis ikke alle amerikanere hadde kjøpt plastposer.

*Spis middag og lafg kompost av restene.

*Slå av lyset og bytt til sparepærer.

hentet fra dagsavisen. Noe å tenke på?

Fortsetter under...

laguna1365380434
Skrevet

Ojoj.. to av ni! Jeg er visst en vandrende miljøkatastrofe!

Skrevet

Heisann!!

Jeg tar av meg hatten for de som gjør alt dette!

Skulle virkelig ønske at jeg klarte det samme.

Men må nok krumme både rygg og knær, og si sorry.....

Må ta meg sammen og gjøre en innsats.

Skrevet

3,5 av 9.... Jaja. Ikke lett å ha kompost når man bor i blokk! :o)

Gjest Uglemor
Skrevet

Jaja... jeg drikker i hvertfall kaffe av vanlig kopp. En av ni... Dessuten leverer jeg papir til resirkulering. Det stod det ingenting om.

Annonse

Skrevet

Jaja... jeg drikker i hvertfall kaffe av vanlig kopp. En av ni... Dessuten leverer jeg papir til resirkulering. Det stod det ingenting om.

Man drikker da kaffe fra glass ;o)

Skrevet

Nei, fra krus :)

Skrevet

Nei, fra krus :)

jeg bruker bare krus når jeg er på besøk :o)

Skrevet

6(7) av 9

7 hvis man tar med denne:

"*Spis middag og lag kompost av restene."

Hvilke rester? Tenker da på alle de som ikke får mat :-p

Skrevet

1) Drikker sjelden kaffe, men når jeg gjør det bruker jeg vanlig kopp, ja.

2) Har ikke lappen, så det blir kollektivt til universitetet (og jobben i sommer)

3) Jeg avbestiller ikke reklame, fordi jeg vil ha noe av det. Men det havner i papir-dunken.

4) Kompost har jeg ikke. Men når jeg er hos min mor er jeg nøye med kildesortering, for hun har brun "søppeldunk" for matrester (og planterester, etc). Men sånnt har jeg ikke her jeg bor. Skal imidlertid bo hos mor hele sommeren, og skal da være like flink som jeg var da jeg fortsatt bodde der.

5) Lyset er som regel alltid av her hjemme. Liker meg i mørket, spesielt når jeg ser tv (hvilket er ofte)

6) Skrudde av vannet mens jeg pusset tenner før da jeg var yngre, husker jeg. Er vel ikke noe problem å begynne med det igjen.

resten.... ja det får bare være. Har vært medlem i blekkulfklubben (da jeg var liten) og norges naturvernforbund da jeg var litt eldre. Men måtte slutte for jeg hadde ikke lenger råd til det da jeg flyttet for meg selv. Så jeg har god samvittighet.

Gjest Uglemor
Skrevet

Miljøvennlig det og :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...