Gå til innhold

Pøh! Ari og Hemingway

Anbefalte innlegg

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Hehe.. tror denne mannen kan samenligne seg med hvemsomhelst, bare de har hatt en storhetstid!

Har ikke sansen for Ari, ikke etter at han kallte meg "hore" bare fordi jeg spurte om stolen var opptatt (skulle låne, den da han satt alene med den eneste stolen i lokale, spurte fint, om jeg kunne ta den, da fikk jeg slengt i trynet at det kunne jeg ikke min lille hore)(dette va før han traff martha, så kansje han har myknet litt)

Uansett så har jeg ikke sansen for ham i det hele tatt!

Monstertruck
Skrevet

Jeg har lest begge "vet ikke helt hva jeg skal kalle det" av Ari, men ikke noe av Hemingway. Er H like dårlig tviler jeg på han hadde vunnet priser og vært berømt i det hele tatt.

Bakgård er et makkverk, og Trist som Faen var bare helt tom. Ga meg INGENTING.

Greit at mannen i TSF hadde gode skildringer av miljø etc, men det var vel kanskje det eneste også.

Synes han burde dette ned på jorden snart.

Gjest Daisy
Skrevet

Hehe.. tror denne mannen kan samenligne seg med hvemsomhelst, bare de har hatt en storhetstid!

Har ikke sansen for Ari, ikke etter at han kallte meg "hore" bare fordi jeg spurte om stolen var opptatt (skulle låne, den da han satt alene med den eneste stolen i lokale, spurte fint, om jeg kunne ta den, da fikk jeg slengt i trynet at det kunne jeg ikke min lille hore)(dette va før han traff martha, så kansje han har myknet litt)

Uansett så har jeg ikke sansen for ham i det hele tatt!

Hva?! Sa han virkelig det?

Jeg har heller ikke så mye til overs for herr Behn, men har ingen sånne historier å vise til.

Hemingway var en stor mann som skrev stort og opplevde verden på en måte Ari Behn bare kan drømme om. Marokko i år 2000 er slett ikke det samme som safari i 30/40-åra. Og å vinke fra slottsbalkongen er noe mer pysete enn den spanske borgerkrigen.

Et hån mot Hemingway at Ari Behn signerte novellesamlingen hans.

Skrevet

Jeg har heller ikke så mye til overs for herr Behn, men har ingen sånne historier å vise til.

Hemingway var en stor mann som skrev stort og opplevde verden på en måte Ari Behn bare kan drømme om. Marokko i år 2000 er slett ikke det samme som safari i 30/40-åra. Og å vinke fra slottsbalkongen er noe mer pysete enn den spanske borgerkrigen.

Var på tur til oslo, på cafen paleet eller no, der var stapp fullt... det var rett etter den dokumentaren på tv`n om ham...

Han hadde den eneste ledige stolen og satt der alene... kansje han trodde jeg skulle spørr om autografen, men så spurte jeg om jeg kunne ta stolen.... sure j.....

Får bare håpe han ikke er så oppstoppa nå:) hehe....

Monstertruck
Skrevet

At Ari skrev et slags etterord og signerer (gjør han det ?) er i tilfelle bare et reklamestunt fra forlaget. Respektløst ! Og en grunn til å ikke kjøpe den boken heller. Lånte begge Ari-bøkene på biblioteket, heldigvis, de kommer nok ikke til å bli lest igjen.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg har lest begge "vet ikke helt hva jeg skal kalle det" av Ari, men ikke noe av Hemingway. Er H like dårlig tviler jeg på han hadde vunnet priser og vært berømt i det hele tatt.

Bakgård er et makkverk, og Trist som Faen var bare helt tom. Ga meg INGENTING.

Greit at mannen i TSF hadde gode skildringer av miljø etc, men det var vel kanskje det eneste også.

Synes han burde dette ned på jorden snart.

Kan aldri tenke meg at Ari Behn er i nærheten av den forfatter Hemingway var. Tror jammen jeg må lese Trist som Faen og Bakgård nå bare for å få bekreftet det.

Gjest Daisy
Skrevet

At Ari skrev et slags etterord og signerer (gjør han det ?) er i tilfelle bare et reklamestunt fra forlaget. Respektløst ! Og en grunn til å ikke kjøpe den boken heller. Lånte begge Ari-bøkene på biblioteket, heldigvis, de kommer nok ikke til å bli lest igjen.

Ja, hvem er Ari i forhold til Hemingway? Skulle heller ha vært en større forfatter som kanskje hadde møtt mannen?

Gjest Daisy
Skrevet

Var på tur til oslo, på cafen paleet eller no, der var stapp fullt... det var rett etter den dokumentaren på tv`n om ham...

Han hadde den eneste ledige stolen og satt der alene... kansje han trodde jeg skulle spørr om autografen, men så spurte jeg om jeg kunne ta stolen.... sure j.....

Får bare håpe han ikke er så oppstoppa nå:) hehe....

Tror nok ikke "prinsessa og halve kongeriket" gjør han mindre høy på pæra...

Skrevet

Tror nok ikke "prinsessa og halve kongeriket" gjør han mindre høy på pæra...

Nei sant:) han er ikke bare høy på prinsessa;) hehehe...

Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke takler trynet på mannen, åssen han har fått en sånn fin jente som Martha (syntes hun er søt jeg) skjønner jeg ikke, men litt vind der opp må det jo være;)

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Nei sant:) han er ikke bare høy på prinsessa;) hehehe...

Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke takler trynet på mannen, åssen han har fått en sånn fin jente som Martha (syntes hun er søt jeg) skjønner jeg ikke, men litt vind der opp må det jo være;)

Joda, Ari er joe vår tids mest fantastiske forfatter! :)

Skrevet

Joda, Ari er joe vår tids mest fantastiske forfatter! :)

:)

Gjest Grumpy
Skrevet

Poenget i artikkelen var vel at Behn har Hemingway som litterær "helt" eller forbilde, står ingenting om at hans bøker kan måle seg med eller er like bra som Hemingways!?

Gjest Daisy
Skrevet

Poenget i artikkelen var vel at Behn har Hemingway som litterær "helt" eller forbilde, står ingenting om at hans bøker kan måle seg med eller er like bra som Hemingways!?

Nei, ikke direkte. Men jeg synes det er latterlig at han har skrevet etterord til denne samlingen og signerer den. Dessuten prøver journalisten å vinkle det som om Ari Behn er Hemingways like:

"- Sett utenfra kan det av og til se ut som om du etterstreber noe av den samme myteomspunnetheten?

- Hahaha! Det er dine ord. Hemingway dro tidlig til Paris for å møte kunstnerne som inspirerte ham. Det er på en måte noe av det jeg gjorde da jeg dro til Tanger og møtte beatforfatteren Paul Bowles. Hemingway hadde en genuin nysgjerrighet og var levende opptatt av andre folk og kulturer. Det er noe jeg kjenner meg igjen i."

Og Ari er ikke heeelt motvillig til den sammenligningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...