nolte Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Men 2000 for en kanal jeg ALDRI ser på er DYRT! Kan heller betale for de andre, tv2,tv3, tvn, +++ Men NRK står aldri på hos meg, og da må jeg si jeg ble provosert da jeg hørte at lisensen skal stige... Kan stappe hele NRK opp en viss plass for min del... Må si jeg sperrer øynene opp, når folk er villig til å betale for f eks TV3, men ikke for NRK... 0 Siter
Gjest Duste Norge Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Må si jeg sperrer øynene opp, når folk er villig til å betale for f eks TV3, men ikke for NRK... Hvorfor det?? Jeg ser som sakt IKKE på NRK! Jeg finner ikke noen progr på den kanalen som "fenger" for meg.. Derfor er jeg heller villig til å betale for de kanalene jeg ser på.. TV3 har mange bra filmer, selv om det er utrolig irriterende med reklame hvert 20 min.. men men... Heller det, enn å sitte å betale for en kanal som jeg ikke vet hvor er henn på tv`n min engang.. Men det er smak og behag.. 0 Siter
Lucretia Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Hvorfor det?? Jeg ser som sakt IKKE på NRK! Jeg finner ikke noen progr på den kanalen som "fenger" for meg.. Derfor er jeg heller villig til å betale for de kanalene jeg ser på.. TV3 har mange bra filmer, selv om det er utrolig irriterende med reklame hvert 20 min.. men men... Heller det, enn å sitte å betale for en kanal som jeg ikke vet hvor er henn på tv`n min engang.. Men det er smak og behag.. Ja ikke sant. Reklame kan vi leve med. Verre var det om vi hadde reklame like ofte som i USA. Jeg ser heller ikke på nrk. holder meg til tv2, tv3 og tvn jeg og. og ztv iblant 0 Siter
Sør Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Jeg betaler skatter/avgifter som går til barnehager, sykkelstier, osv. selv om jeg ikke bruker disse. NRK har en særdeles viktig funksjon i samfunnet (som en demokratisk nyhetskanal), og er selvsagt mer enn verd pengene. 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Jeg betaler skatter/avgifter som går til barnehager, sykkelstier, osv. selv om jeg ikke bruker disse. NRK har en særdeles viktig funksjon i samfunnet (som en demokratisk nyhetskanal), og er selvsagt mer enn verd pengene. Phø! NRK er stort sett bare dritt. 0 Siter
Sør Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Phø! NRK er stort sett bare dritt. NRK, BBC og andre demokratiske kanaler er faktisk en av de viktigste hjørnestenene i et demokrati. Har du fått med deg hva som har skjedd i Italia? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Duste Norge Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 NRK, BBC og andre demokratiske kanaler er faktisk en av de viktigste hjørnestenene i et demokrati. Har du fått med deg hva som har skjedd i Italia? Med vennlig hilsen Hva har skjedd i Italia?? 0 Siter
Sør Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Hva har skjedd i Italia?? Statsminister Berlusconi styrer (direkte eller indirekte) ca 90% det italienske fjernsynsmarkedet! Med andre ord, hvis ikke statsministeren vil du skal vite det, får du ikke vite det - fordi han eier nyhetskanalene. Han har til og med privatisert en del av det "italienske NRK", for så å kjøpe det også. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Hva gjør jeg da? Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Nå kom jeg på: jeg har jo ikke fått noen regning på lisensen enda. Flyttet til ny leilighet i januar, og først da kjøpte jeg en brukt TV (forrige TV sto på min eks-samboer). Men man må kanskje melde fra et sted at man har fått seg TV? Hvordan gjør jeg det? Jeg har bredbånd, så jeg trodde det ville gå av seg selv (Oppdager de ikke at man har TV hvis man ikke melder fra mon tro...?) 0 Siter
tiliti Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Nå kom jeg på: jeg har jo ikke fått noen regning på lisensen enda. Flyttet til ny leilighet i januar, og først da kjøpte jeg en brukt TV (forrige TV sto på min eks-samboer). Men man må kanskje melde fra et sted at man har fått seg TV? Hvordan gjør jeg det? Jeg har bredbånd, så jeg trodde det ville gå av seg selv (Oppdager de ikke at man har TV hvis man ikke melder fra mon tro...?) De brukte 8 år på å oppdage meg, iallefall. (hva har bredbånd med tv'en din å gjøre?) 0 Siter
Gjest Duste Norge Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Nå kom jeg på: jeg har jo ikke fått noen regning på lisensen enda. Flyttet til ny leilighet i januar, og først da kjøpte jeg en brukt TV (forrige TV sto på min eks-samboer). Men man må kanskje melde fra et sted at man har fått seg TV? Hvordan gjør jeg det? Jeg har bredbånd, så jeg trodde det ville gå av seg selv (Oppdager de ikke at man har TV hvis man ikke melder fra mon tro...?) Tror du må melde fra selv når du flytter. Bare "snylt" så lenge du kan du..... Men pass deg for lisenskontrollen, de kan plutselig dukke opp på døra hos deg.. 0 Siter
tiliti Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Tror du må melde fra selv når du flytter. Bare "snylt" så lenge du kan du..... Men pass deg for lisenskontrollen, de kan plutselig dukke opp på døra hos deg.. De biter jo ikke da, de spør hvor lenge du har hatt tv, du svarer at du shoppet den brukt for 2 uker siden, så får du lisens-regning og så går de. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Nå kom jeg på: jeg har jo ikke fått noen regning på lisensen enda. Flyttet til ny leilighet i januar, og først da kjøpte jeg en brukt TV (forrige TV sto på min eks-samboer). Men man må kanskje melde fra et sted at man har fått seg TV? Hvordan gjør jeg det? Jeg har bredbånd, så jeg trodde det ville gå av seg selv (Oppdager de ikke at man har TV hvis man ikke melder fra mon tro...?) Hadde jeg ikke fått lisens-regning, hadde jeg bare kost meg og levd _livet_ før NRK etterretningen hadde innhentet meg igjen. 0 Siter
nolte Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Hvorfor det?? Jeg ser som sakt IKKE på NRK! Jeg finner ikke noen progr på den kanalen som "fenger" for meg.. Derfor er jeg heller villig til å betale for de kanalene jeg ser på.. TV3 har mange bra filmer, selv om det er utrolig irriterende med reklame hvert 20 min.. men men... Heller det, enn å sitte å betale for en kanal som jeg ikke vet hvor er henn på tv`n min engang.. Men det er smak og behag.. Jeg finner det bare litt merkverdig at noen rangerer søppelkanalen TV3 høyere enn NRK. Men vi er vel totalt ulike. 0 Siter
Gjest Duste Norge Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Jeg finner det bare litt merkverdig at noen rangerer søppelkanalen TV3 høyere enn NRK. Men vi er vel totalt ulike. I mine øyne er NRK SØPPELKANAL.... Og jeg kan ikke forstå at du prioriterer den høyere enn tv3.. 0 Siter
nolte Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 I mine øyne er NRK SØPPELKANAL.... Og jeg kan ikke forstå at du prioriterer den høyere enn tv3.. Her er det bare en ting å si: Jøss... Har du ingen KVALITETSKRAV til en TV-kanal? 0 Siter
Vincent Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Uansett hva Bernander ønsker seg er det Stortinget som fastsetter avgiften for å ha fjernsynsmottaker. Kringkastingsavgiften er en offentlig avgift forbundet med det å ha fjernsynsmottaker i bruk. 0 Siter
Goliath Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Nå kom jeg på: jeg har jo ikke fått noen regning på lisensen enda. Flyttet til ny leilighet i januar, og først da kjøpte jeg en brukt TV (forrige TV sto på min eks-samboer). Men man må kanskje melde fra et sted at man har fått seg TV? Hvordan gjør jeg det? Jeg har bredbånd, så jeg trodde det ville gå av seg selv (Oppdager de ikke at man har TV hvis man ikke melder fra mon tro...?) Hvis du har levert flyttemelding til det offentlige, så vil det "fanges opp" av NRK etterhvert som de kjører noen ulike rapporter. Tipper at du hører fra dem da. Ønsker du å gjøre noe med det selv, så kan du ta kontakt med NRKs lisenskontor i Mo i Rana. 0 Siter
Goliath Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Statsminister Berlusconi styrer (direkte eller indirekte) ca 90% det italienske fjernsynsmarkedet! Med andre ord, hvis ikke statsministeren vil du skal vite det, får du ikke vite det - fordi han eier nyhetskanalene. Han har til og med privatisert en del av det "italienske NRK", for så å kjøpe det også. Med vennlig hilsen Her er vi hjertens enige Sør:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Men 2000 for en kanal jeg ALDRI ser på er DYRT! Kan heller betale for de andre, tv2,tv3, tvn, +++ Men NRK står aldri på hos meg, og da må jeg si jeg ble provosert da jeg hørte at lisensen skal stige... Kan stappe hele NRK opp en viss plass for min del... Du betaler indirekte for alle de reklamefinansierte TV og radiokanalene hver gang du kjøper noe fra firmaer som reklamerer i disse mediene. I prisen du betaler for disse produktene er det bakt inn dekning for de ulike reklamekostnadene. Har du tenkt på det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.