Gå til innhold

smerter i kne

Anbefalte innlegg

cecilie1365380351
Skrevet

I ca en måned har jeg hatt smerter i kneet. Smerten er ikke konstant. Når jeg setter meg på huk, er smerten intens når jeg skal reise meg opp igjen. Det gjør også veldig vondt og gå trapper, og lengre tid på hardt underlag. Trenger jeg gå til legen med dette, eller vil det gå over av seg selv?

puzzi1365380629
Skrevet

Det kan jo være minisk skade...syns du bør gå til lege med det.

Er selv plaget med kneene , var til undersøkelse...men det var visst ikke noe gjøre.

Syns du bør få det sjekket!

Skrevet

Jeg har kneproblemer som minner om dine. Det er verst å gå ned trapper og å gå oppi/oppav badekaret. Jeg hadde vondt en periode for noen år siden; da forsvant det av seg selv. Nå har jeg hatt det ca 2 år, selv om alle dager ikke er like vonde. Jeg har gått noen ganger til en alternativ terapeut (kinesisk legekunst, Ki-Chi), som mener det er det er en skade i menisken, men han regner med å få den på plass igjen. Jeg er alt mye bedre.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Plagen høres ikke farlig ut, så du behøver ikke ta kontakt med lege dersom du ikke er plaget i hverdagen. De fleste leddplager går over av seg selv med litt avlastning en periode; unngå det som gjør vondt. Dersom kneet er hovent kan det tyde på en indre skade, f.eks menisk eller korsbånd. Dette kan legen finne ut av, enten ved klinisk undersøkelse eller ved røntgen-bilde. Elastisk bind kan lindre. Ibux kan også hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...