Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, trener mye. Hvor er feilen??

Gjest Haifa

Anbefalte innlegg

Gjest Haifa

Hei, er en jente på 30, som er 173 høy og veier 73 kg.

Min idealvekt(der jeg trives) er på 68 kg. Jeg må altså ned 5 kg.

Men hva gjør jeg feil her?

Spiser alltid frokost: En skive, en youghurt+ frukt eller et par knekkebrød.

Lunsj på jobb er alltid to skiver med brunost e.l

Middag har den siste tiden vært salat uten dressing, med skinke eller kylling oppi.

Kvelds er evt to knekkebrød. Og kanskje en express-kakao for å stilne søtsuget...

Jeg går jo ikke ned. Trener tre ganger i uken (kondisjon) så svetten renner...men likevel.

Hva bør endres her, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gikk ned 10 kg....

Dette er ikke helt svar på det du spurte om da, men her er det jeg gjorde:

Spis 5 måltid om dagen, ca. hver 3. time, ikke mye, ei brødskive med pålegg på f.eks. Ene måltidet er middag.

Og drikk massevis med vann. Hele dagen. Siste måltid senest kl. 19 om kvelden.

Litt frukt innimellom går greit.

Det der funka iallfall på meg...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gikk ned 10 kg....

Spis 5 måltid om dagen, ca. hver 3. time, ikke mye, ei brødskive med pålegg på f.eks. Ene måltidet er middag.

....selvfølgelig trente jeg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Hvor lenge har du holdt på med det? Om du begynner å trene så bygger du jo muskler (selv om det er kondisjon) og dette vier jo mer enn fettet du forbrenner. Prøv å legge til ett måltid til og spis evt. litt mindre til de andre måltidene. Spis mye grønnsaker og drikke mye vann.

Jeg er ca. 160 cm høy og veide over 60 kg, og gikk ned 5 kg på dette.

Hopp over den kakaoen, og drikk te uten sukker istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haifa

Hvor lenge har du holdt på med det? Om du begynner å trene så bygger du jo muskler (selv om det er kondisjon) og dette vier jo mer enn fettet du forbrenner. Prøv å legge til ett måltid til og spis evt. litt mindre til de andre måltidene. Spis mye grønnsaker og drikke mye vann.

Jeg er ca. 160 cm høy og veide over 60 kg, og gikk ned 5 kg på dette.

Hopp over den kakaoen, og drikk te uten sukker istedet.

Hvor fort gikk du ned 5 kilo? Jeg vil nemlig ned litt raskt!

Jeg kan godt legge til et lite måltid, og det med treningen forstår jeg.

Har holdt det gående ca en mnd nå, og det begynner gå meg på nervene at jeg ikke går ned.

Kakaoen jeg drikker er smartere enn å stappe i meg snop. Den inneholder bare 68 kalorier, da...så det er ikke så galt.

Telte du kalorier, eller spiste du bare veldig sunt?

Kan du være så snill å fortelle mer nøyaktig hva du spiste til middag f-eks? Og spiste du hver tredje time, som personen under her foreslår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haifa

Hva spiste du til middag, da?

Og hvor mye trente du?

På hvor lang tid gikk du ned de 10 kiloene?

Tusen takk for tips. Tror det er lurt som du sier å spise hver tredje time for å holde forbrenningen i gang. Men en brødskive hver gang er kanskje litt mye? Hva med en frukt f.eks eller en liten yoplait youghurt?

Er litt redd kroppen min faktisk får i seg for lite om dagen....

Vil gjerne ha enda mer nøyaktig tips :-)

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gikk ned 10 kg...

Hva spiste du til middag, da?

Og hvor mye trente du?

På hvor lang tid gikk du ned de 10 kiloene?

Tusen takk for tips. Tror det er lurt som du sier å spise hver tredje time for å holde forbrenningen i gang. Men en brødskive hver gang er kanskje litt mye? Hva med en frukt f.eks eller en liten yoplait youghurt?

Er litt redd kroppen min faktisk får i seg for lite om dagen....

Vil gjerne ha enda mer nøyaktig tips :-)

Takker!

Til middag spiste jeg mye mager fisk og kylling og massevis med grønnsaker eller salat. Spiste ganske stor porsjon, men unngikk mye poteter/ris osv...

Jeg trente to-tre dager i uka, aerobic/styrke litt variert + at jeg gikk raske turer på en knapp time de dagene jeg ikke trente aerobic/styrke.

Jeg brukte nok en 5-6 mnd på å gå ned de kiloene. De første 5-6 raste av på noen uker, mens de siste gikk seinere. Det er ikke bra å ta av for fort...da kommer de lettere på igjen også...

En brødskive hvert måltid er ikke for mye nei. Unngå margarin/smør og ha på noe magert pålegg.

At du spiser så ofte og lite øker forbrenningen, noe som igjen begynner å tære på fettreservene.

Yoghurt har en del sukker i seg, jeg unngikk helt det.

Frukt spiste jeg innimellom, tre-fire frukt om dagen (eple, pære e.l.)

Prøv å få i deg masse vann. Drikk hele dagen.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pippi strømpe

hei. det er anbefalt mosjon 30min per dag om man skal ned i vekt. ta deg en tur ut og trim. spis heller flere små måltid enn få store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du går ned når det gjelder fett, men når man trener øker man muskelmassen, slik at man kan gå opp likevel. Men poenget er vel en sunn stram kropp?. Unngå minst mulig eksplosiv trening, og tunge vekter hvis du ikke vil øke muskelmassen noe særlig.

For øvrig er det så enkelt som at det du spiser som du ikke forbrenner gjennom bevegelse, vil lagres som fett på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidi1983_965

Hvor fort gikk du ned 5 kilo? Jeg vil nemlig ned litt raskt!

Jeg kan godt legge til et lite måltid, og det med treningen forstår jeg.

Har holdt det gående ca en mnd nå, og det begynner gå meg på nervene at jeg ikke går ned.

Kakaoen jeg drikker er smartere enn å stappe i meg snop. Den inneholder bare 68 kalorier, da...så det er ikke så galt.

Telte du kalorier, eller spiste du bare veldig sunt?

Kan du være så snill å fortelle mer nøyaktig hva du spiste til middag f-eks? Og spiste du hver tredje time, som personen under her foreslår?

Hei Haifa.

Jeg er 175 høy og veide 68 kg, men har gått ned 10 kg på å spise sundt!hver tredje time, uten unntak. Spiste litt godt, men sjeldent. Jeg trente/trener 5 dager i uken. Og husk du forbrenner ikke før det har gått 20-30 minutter med jogging/sykling. Si at du jogger i en time, så forbrenner du bare halve tiden ca. Dette har jeg hørt fra min personlige trener. Og det er det samme om du jogger fort eller sakte, om du går raskt fem kilometer eller om du spurter fem kilometer (i følge min personlige trener), så forbrenner du det samme.

Det beste er definitivt å gå ned sakte! Da er det større sjanse for å holde vekten.

Jeg gikk ned de 10 kiloene over ganske lang tid, tror det var 6 mnd eller noe.

Det som er lurt er å gå til legen for å sjekke stoffskiftet ditt.. Se hva slags mat det er lurt å holde seg unna osv. En venninne av meg gjorde nettopp det, og hun holdt seg unna det hun skulle og hun spiste det hun skulle. Da gikk hun ned ca 20 kilo på 2 mnd. Jeg vet ikke om det er helt sunt, men hun gjorde det via legen sin.

Men dette er ikke for alle, og det aldri lett å gå ned i vekt. Det krever en fast innstilling og endringer av livsstil. Håper jeg har vært til litt hjelp J Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haifa

Hei Haifa.

Jeg er 175 høy og veide 68 kg, men har gått ned 10 kg på å spise sundt!hver tredje time, uten unntak. Spiste litt godt, men sjeldent. Jeg trente/trener 5 dager i uken. Og husk du forbrenner ikke før det har gått 20-30 minutter med jogging/sykling. Si at du jogger i en time, så forbrenner du bare halve tiden ca. Dette har jeg hørt fra min personlige trener. Og det er det samme om du jogger fort eller sakte, om du går raskt fem kilometer eller om du spurter fem kilometer (i følge min personlige trener), så forbrenner du det samme.

Det beste er definitivt å gå ned sakte! Da er det større sjanse for å holde vekten.

Jeg gikk ned de 10 kiloene over ganske lang tid, tror det var 6 mnd eller noe.

Det som er lurt er å gå til legen for å sjekke stoffskiftet ditt.. Se hva slags mat det er lurt å holde seg unna osv. En venninne av meg gjorde nettopp det, og hun holdt seg unna det hun skulle og hun spiste det hun skulle. Da gikk hun ned ca 20 kilo på 2 mnd. Jeg vet ikke om det er helt sunt, men hun gjorde det via legen sin.

Men dette er ikke for alle, og det aldri lett å gå ned i vekt. Det krever en fast innstilling og endringer av livsstil. Håper jeg har vært til litt hjelp J Lykke til!

Hei Heidi,

Tusen takk for alle råd. ser det er flere som foreslår å spise hver tredje time, uten unntak. Det er tydlihgvis lurt,det. Visste ikke det :-) Så takk.

Du trente fem ganger i uken? det var mye...jeg kan klare tre kanskje...Trner ca to nå, har ikke tid til mer.

Hva spiste du til middag da? Tenkte du kalorier, eller spiste du normale sunne middager uten å tenke på kalorier, i og med at du trente så mye?

Godteri er det vanskelig å slutte med. Som å slutte å røyke tror jeg...men jeg prøver.

Har aldri hørt det din personlige trener sier, men det er sikkert sant. Har hørt noe om at det ikke er noe vits i bare en ti minutters tur liksom...

Tusen takk for råd.

Hilsen Haifa.

ps. Så flink du har vært! :-) Vær stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidi1983_965

Hei Heidi,

Tusen takk for alle råd. ser det er flere som foreslår å spise hver tredje time, uten unntak. Det er tydlihgvis lurt,det. Visste ikke det :-) Så takk.

Du trente fem ganger i uken? det var mye...jeg kan klare tre kanskje...Trner ca to nå, har ikke tid til mer.

Hva spiste du til middag da? Tenkte du kalorier, eller spiste du normale sunne middager uten å tenke på kalorier, i og med at du trente så mye?

Godteri er det vanskelig å slutte med. Som å slutte å røyke tror jeg...men jeg prøver.

Har aldri hørt det din personlige trener sier, men det er sikkert sant. Har hørt noe om at det ikke er noe vits i bare en ti minutters tur liksom...

Tusen takk for råd.

Hilsen Haifa.

ps. Så flink du har vært! :-) Vær stolt!

Hei.

Bare hyggelig om jeg er til hjelp! :)

Jeg telte ikke kalorier i maten, jeg bare spiste normal og sunn mat. Men jeg passet på å spise ekstra med grønnsaker og frukt.

Jeg trener ofte ja, men det er ikke så nødvendig å trene akkurat fem dager i uken. Tre er jo det ekspertene sier at alle burde gjøre. Men det er jo slik at jo mer aktiv du er, jo mer forbrenner du. Og du som ville fort ned, vil desverre kanskje (?) ikke klare det når du ikke får trent mye. Men det spørs jo hvor aktiv du er ellers... Om du har en krevende jobb, om du går til og fra jobben osv.

Jeg trener 1-2 timer om gangen.

Litt styrketrening er viktig ved siden av jogging eller hva du gjør. Det er fordi at når du slanker deg, så mister du også musklene dine, og du må jo ha litt av de også, hehe.

Så jeg jogger eller sykler som kondisjon, også trener jeg biceps og trieceps, magen og lårene/rumpe i styrke.

Men det som er viktig da du trener styrke for å ikke få store muskler, så ikke tren hardt. Tren heller med lite! vekter og mange repetisjoner. Da får du lange og smale muskler, som er fint på jenter, hehe. Det er fint å definere musklene, men ikke å få eksplosive muskler.

Samboeren min trener for å vedlikeholde sine store muskler, og da har han masse vekter på og tar ikke så mange repitisjoner som meg. Han tar styrke til han ikke klarer mer, mens jeg tar lite på og er ikke utslitt da jeg slutter. Jeg kjenner at det strammer, mens han kjenner at det gjør "vondt". Det er det som er forskjellen på det du kjenner etter treningen, med tanke på om du vil ha eksplosive eller utholdne muskler.

Jeg trente styrketrening feil tidligere og fikk større muskler enn jeg ville, men nå som jeg har lært meg dette så har jeg fått resultater i lange og smale muskler. Jeg er ikke glad i å trene, noenganger er det er eneste ork. Det er synd at trening som forbrenner er den type trening som krever lang tid og tolmodghet. Det skal ikke være lett, hehe. Men etterhvert når man kommer inn i treningsrutiner, så blir det mye enklere å trene.

Håper du klarer det du vil :) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...