Gå til innhold

Sykling og kondisjon

Gjest lillepus

Anbefalte innlegg

Gjest lillepus

Hei! Jeg er litt overvektig (tenker å gå ned ca 10 kg) og har begynt å sykle for å trene kondisjon og forbrenning. (Kondisen er utrolig dårlig) Jeg sykler nå hver dag, men føler at jeg liksom er tom i beina, og orker ikke ta i skikkelig. Bør jeg ikke sykle hver dag, eller kanskje ta i skikkelig annenhver dag, og sykle rolig de andre. Jeg har også med meg min sønn på 2 år bakpå sykkelen som ekstra belastning. Hva mener dere jeg bør gjøre? Er takknemlig for alle former for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reven1365380455

Hei!

Så flott du begynner å trene, ikke slutt når du har nådd målvekten.

Hvis du har veldig dårlig kondis nå vil jeg anbefale lange turer i ca 2-3 timer, gjerne lengre hvis du har tid. Dette gjør at kroppen lager flere bittesmå blodårer slik at oksygenet kan transporteres. Det som er hyggelig er at kondisen forbedrer seg raskt.

Når du merker at at syklingen går lettere kan du begynne med intervall trening, det er altså viktig å få et treningsgrunnlag før man begynner med hardere trening.

Hvor lenge du skal vente er selvfølgelig avhengig av den formen du nå besitter.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reven1365380455

Hei!

Så flott du begynner å trene, ikke slutt når du har nådd målvekten.

Hvis du har veldig dårlig kondis nå vil jeg anbefale lange turer i ca 2-3 timer, gjerne lengre hvis du har tid. Dette gjør at kroppen lager flere bittesmå blodårer slik at oksygenet kan transporteres. Det som er hyggelig er at kondisen forbedrer seg raskt.

Når du merker at at syklingen går lettere kan du begynne med intervall trening, det er altså viktig å få et treningsgrunnlag før man begynner med hardere trening.

Hvor lenge du skal vente er selvfølgelig avhengig av den formen du nå besitter.

Lykke til !

Mente å skrive " slik at mer oksygen kan transporteres"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...