Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4 år har etterhvert fått mange blemme/vorte-lignende utslett på begge bena. De klør ikke er fargeløse og myke å ta på. Hun har også fått en i armhulen. Har prøvd å smøre på en salve som jeg ble anbefalt av en nabo: Mildison, lipid 1% krem. Har brukt kremen en ukes tid, men den har ingen virkning.

Hva gjør jeg med dette?

Skrevet

Jeg tror du må få dem brent bort, dersom de skal være borte for alltid. Det fikk i hvert fall vi beskjed om, da sønnen vår fikk dette for noen år siden. Vi valgte å la det gå over av seg selv, og det gjorde det jo etter ca 18 mnd. Bare vær klar over at det er svært smittsomt, datteren vår fikk det gjennom badevannet..

mvh

Skrevet

De forsvinner ofte av seg selv, men mollusker er virus, og det kan derfor være en langdrøy affære. De gjør ingen skade, men de er uappetittelige å se på og det kan blø om man skraper borti dem med neglene e.l.

Sønnen min på fire, har også EN mollusk, så jeg spurte legen vår om det. Da forklarte hun følgende:

Mollusker oppdages ikke av kroppen, fordi vorten sitter UTENPÅ huden. Molluskene "lurer" kroppen på den måten, slik at de ikke blir oppdaget av kroppens forsvarssystem. Legen sa at det eneste de gjør med det, var å pirke og dra litt i molluskene med en nål, eventuelt skrape de vekk. DA "våknet" immunforsvaret og oppdaget vorten, og tok seg av de på egenhånd.

Så prøv dette da vel? Skrap litt på de, dekk evt med plaster om det pipler ut en dråpe blod, og se hva som skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...