Gjest ensom2 Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 FU: Hva gjøre dere når dere er ensom? 0 Siter
Gjest Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ser på TV, ringer noen eller tar en tur på nett 0 Siter
Prozak Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Går på byen, plukker opp et kvinnfolk eller to, og feier over dem. "............................." 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Jeg er vel aldri ensom, men det hender en skjelden gang (alt for skjelden) at jeg er alene. Da nyyyter jeg det. Leser bøker, det er stort sett det jeg gjør,hvis jeg ikke må gjøre noe fornuftig. Nå skal jeg foresten snart slå av pc`en å finne frem boka mi.(Ingeborg Olavsdatter) Jeg holder på med 4 serier samtidig, og kjeder meg aldri. 0 Siter
Gjest maiklive Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ser på TV, ringer noen eller tar en tur på nett Er aldri ensom:O) trives veldig godt i mitt eget selskap... Er man ensom burde man prøve å blir kjent med seg selv... da blir man aldri ensom:O) 0 Siter
Gjest pudderkvast Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Jeg er vel aldri ensom, men det hender en skjelden gang (alt for skjelden) at jeg er alene. Da nyyyter jeg det. Leser bøker, det er stort sett det jeg gjør,hvis jeg ikke må gjøre noe fornuftig. Nå skal jeg foresten snart slå av pc`en å finne frem boka mi.(Ingeborg Olavsdatter) Jeg holder på med 4 serier samtidig, og kjeder meg aldri. Så fint for deg. 0 Siter
Gjest pudderkvast Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Er aldri ensom:O) trives veldig godt i mitt eget selskap... Er man ensom burde man prøve å blir kjent med seg selv... da blir man aldri ensom:O) Eller så kan man bruke litt tid på å utvikle ens empatiske ferdigheter 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Ser på TV, ringer noen eller tar en tur på nett Gjør noe skapende arbeid med hendene, setter igang et prosjekt, tenker, skriver. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Eller så kan man bruke litt tid på å utvikle ens empatiske ferdigheter Eller man kan bruke tid på å lære seg å unne andre i å ha det bra. Man kan godt ha empatiske evner,selv om man har det bra meg seg selv. Det må være lov å si høyt at man føler man har et bra liv,uten at andre skal bli snurt av den grunn. 0 Siter
Gjest Uglemor Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Leser en bok, surfer på internett, ser på tv eller ringer noen. En gang gikk jeg alene på kino, det var ingen suksess... 0 Siter
Gjest ooo09 Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Leser en bok, surfer på internett, ser på tv eller ringer noen. En gang gikk jeg alene på kino, det var ingen suksess... hehe...det skal jeg nå.. :-) Se Harry Potter 0 Siter
Gjest sussilo Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Eller man kan bruke tid på å lære seg å unne andre i å ha det bra. Man kan godt ha empatiske evner,selv om man har det bra meg seg selv. Det må være lov å si høyt at man føler man har et bra liv,uten at andre skal bli snurt av den grunn. Men det er kanskje ikke noen vits i å forkynne hvor utrolig bra man har det, akkurat når noen som sannsynligvis ikke har det så bra spør om hva vi andre gjør når vi er ensomme ? Og det er kanskje for mye forlangt at den som er ensom og kanskje er trist for det, skal benytte akkurat den anledningen til å lære seg å være glade på andres vegne ? Det er noe med tid & sted... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Leser ei god bok (fks."lasso rundt fru luna" av Agnar Mykle), hører på musikk (fks. Sgt.Cecilia Messen av Gounod, med Barbara Hendriks) eller ser en god DVD. Kjøpte "Stalker" av Andrei Tarkowsky i går og gleder meg som en unge til å se den aleine... Eller så er det bra å gå seg en lengre tur, eller drikke øl eller vin ! :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Men det er kanskje ikke noen vits i å forkynne hvor utrolig bra man har det, akkurat når noen som sannsynligvis ikke har det så bra spør om hva vi andre gjør når vi er ensomme ? Og det er kanskje for mye forlangt at den som er ensom og kanskje er trist for det, skal benytte akkurat den anledningen til å lære seg å være glade på andres vegne ? Det er noe med tid & sted... Innsenderen spurte hva vi gjør når vi er ensomme. Jeg regnet med at hun ville ha noe positive tips på hva hun/han kunne gjøre. Skal vi bare sitte og snakke om triste og leie ting. Noe så nedbrytende. Dessuten var det ikke noe i innlegget som sa meg at den som skrev innlegget var så trist og lei, selv om hun var ensom nå.Ensomhetsfølelsen har vi vel alle kjent en eller annen gang. Jeg kjente også til den da jeg var yngre å bodde alene på hybel f.eks Men hadde ihvertfall ikke hjulpet meg det kvekk å høre bare sutring og huffa meg så fælt vi har det. Selvfølgelig er det også lov. Men at det ikke skulle være lov å fortelle at man trives i sitt eget selskap er bortimot noe av det dummeste jeg har hørt. 0 Siter
Gjest sussilo Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Innsenderen spurte hva vi gjør når vi er ensomme. Jeg regnet med at hun ville ha noe positive tips på hva hun/han kunne gjøre. Skal vi bare sitte og snakke om triste og leie ting. Noe så nedbrytende. Dessuten var det ikke noe i innlegget som sa meg at den som skrev innlegget var så trist og lei, selv om hun var ensom nå.Ensomhetsfølelsen har vi vel alle kjent en eller annen gang. Jeg kjente også til den da jeg var yngre å bodde alene på hybel f.eks Men hadde ihvertfall ikke hjulpet meg det kvekk å høre bare sutring og huffa meg så fælt vi har det. Selvfølgelig er det også lov. Men at det ikke skulle være lov å fortelle at man trives i sitt eget selskap er bortimot noe av det dummeste jeg har hørt. Har aldri sagt at det ikke er lov å si at man trives i sitt eget selskap, men sier igjen at det er noe med "tid & sted".... Ensom er forresten pr. def et negativt ladet ord - man har det ikke bra når man er ensom, derimot kan man ha det veldig bra når man er alene. 0 Siter
Anki Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Eller så kan man bruke litt tid på å utvikle ens empatiske ferdigheter eh... Og noen burde bruke tid på å jobbe med og ikke bli så jævlig misunnelig på andre som har det bra... 0 Siter
Gjest pudderkvast Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 eh... Og noen burde bruke tid på å jobbe med og ikke bli så jævlig misunnelig på andre som har det bra... Så hvis noen spør om hva andre gjør når de har smerter, så er det passende å svare at man ikke har dem? Forfatteren av hovedinnlegget oppfatter jeg som en som forsøker å lære av andre for å gjøre noe konstruktivt. Svaret var ikke til hjelp. Og at jeg skulle være misunnelig er bare vås. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.