Gå til innhold

FU: Hva gjøre dere når dere er ensom?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Går på byen, plukker opp et kvinnfolk eller to, og feier over dem.

"............................."

Skrevet

Jeg er vel aldri ensom, men det hender en skjelden gang (alt for skjelden) at jeg er alene.

Da nyyyter jeg det. Leser bøker, det er stort sett det jeg gjør,hvis jeg ikke må gjøre noe fornuftig.

Nå skal jeg foresten snart slå av pc`en å finne frem boka mi.(Ingeborg Olavsdatter)

Jeg holder på med 4 serier samtidig, og kjeder meg aldri.

Gjest maiklive
Skrevet

Ser på TV, ringer noen eller tar en tur på nett

Er aldri ensom:O) trives veldig godt i mitt eget selskap... Er man ensom burde man prøve å blir kjent med seg selv... da blir man aldri ensom:O)

Annonse

Gjest pudderkvast
Skrevet

Jeg er vel aldri ensom, men det hender en skjelden gang (alt for skjelden) at jeg er alene.

Da nyyyter jeg det. Leser bøker, det er stort sett det jeg gjør,hvis jeg ikke må gjøre noe fornuftig.

Nå skal jeg foresten snart slå av pc`en å finne frem boka mi.(Ingeborg Olavsdatter)

Jeg holder på med 4 serier samtidig, og kjeder meg aldri.

Så fint for deg.

Gjest pudderkvast
Skrevet

Er aldri ensom:O) trives veldig godt i mitt eget selskap... Er man ensom burde man prøve å blir kjent med seg selv... da blir man aldri ensom:O)

Eller så kan man bruke litt tid på å utvikle ens empatiske ferdigheter

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Ser på TV, ringer noen eller tar en tur på nett

Gjør noe skapende arbeid med hendene, setter igang et prosjekt, tenker, skriver.

Skrevet

Eller man kan bruke tid på å lære seg å unne andre i å ha det bra.

Man kan godt ha empatiske evner,selv om man har det bra meg seg selv.

Det må være lov å si høyt at man føler man har et bra liv,uten at andre skal bli snurt av den grunn.

Gjest Uglemor
Skrevet

Leser en bok, surfer på internett, ser på tv eller ringer noen. En gang gikk jeg alene på kino, det var ingen suksess...

Gjest ooo09
Skrevet

Leser en bok, surfer på internett, ser på tv eller ringer noen. En gang gikk jeg alene på kino, det var ingen suksess...

hehe...det skal jeg nå.. :-)

Se Harry Potter

Annonse

Gjest sussilo
Skrevet

Eller man kan bruke tid på å lære seg å unne andre i å ha det bra.

Man kan godt ha empatiske evner,selv om man har det bra meg seg selv.

Det må være lov å si høyt at man føler man har et bra liv,uten at andre skal bli snurt av den grunn.

Men det er kanskje ikke noen vits i å forkynne hvor utrolig bra man har det, akkurat når noen som sannsynligvis ikke har det så bra spør om hva vi andre gjør når vi er ensomme ? Og det er kanskje for mye forlangt at den som er ensom og kanskje er trist for det, skal benytte akkurat den anledningen til å lære seg å være glade på andres vegne ?

Det er noe med tid & sted...

Skrevet

Leser ei god bok (fks."lasso rundt fru luna" av Agnar Mykle), hører på musikk (fks. Sgt.Cecilia Messen av Gounod, med Barbara Hendriks) eller ser en god DVD.

Kjøpte "Stalker" av Andrei Tarkowsky i går og gleder meg som en unge til å se den aleine...

Eller så er det bra å gå seg en lengre tur, eller drikke øl eller vin ! :-)

Skrevet

Men det er kanskje ikke noen vits i å forkynne hvor utrolig bra man har det, akkurat når noen som sannsynligvis ikke har det så bra spør om hva vi andre gjør når vi er ensomme ? Og det er kanskje for mye forlangt at den som er ensom og kanskje er trist for det, skal benytte akkurat den anledningen til å lære seg å være glade på andres vegne ?

Det er noe med tid & sted...

Innsenderen spurte hva vi gjør når vi er ensomme.

Jeg regnet med at hun ville ha noe positive tips på hva hun/han kunne gjøre.

Skal vi bare sitte og snakke om triste og leie ting. Noe så nedbrytende.

Dessuten var det ikke noe i innlegget som sa meg at den som skrev innlegget var så trist og lei, selv om hun var ensom nå.Ensomhetsfølelsen har vi vel alle kjent en eller annen gang.

Jeg kjente også til den da jeg var yngre å bodde alene på hybel f.eks

Men hadde ihvertfall ikke hjulpet meg det kvekk å høre bare sutring og huffa meg så fælt vi har det.

Selvfølgelig er det også lov.

Men at det ikke skulle være lov å fortelle at man trives i sitt eget selskap er bortimot noe av det dummeste jeg har hørt.

Gjest sussilo
Skrevet

Innsenderen spurte hva vi gjør når vi er ensomme.

Jeg regnet med at hun ville ha noe positive tips på hva hun/han kunne gjøre.

Skal vi bare sitte og snakke om triste og leie ting. Noe så nedbrytende.

Dessuten var det ikke noe i innlegget som sa meg at den som skrev innlegget var så trist og lei, selv om hun var ensom nå.Ensomhetsfølelsen har vi vel alle kjent en eller annen gang.

Jeg kjente også til den da jeg var yngre å bodde alene på hybel f.eks

Men hadde ihvertfall ikke hjulpet meg det kvekk å høre bare sutring og huffa meg så fælt vi har det.

Selvfølgelig er det også lov.

Men at det ikke skulle være lov å fortelle at man trives i sitt eget selskap er bortimot noe av det dummeste jeg har hørt.

Har aldri sagt at det ikke er lov å si at man trives i sitt eget selskap, men sier igjen at det er noe med "tid & sted"....

Ensom er forresten pr. def et negativt ladet ord - man har det ikke bra når man er ensom, derimot kan man ha det veldig bra når man er alene.

Skrevet

eh... Og noen burde bruke tid på å jobbe med og ikke bli så jævlig misunnelig på andre som har det bra...

Gjest pudderkvast
Skrevet

eh... Og noen burde bruke tid på å jobbe med og ikke bli så jævlig misunnelig på andre som har det bra...

Så hvis noen spør om hva andre gjør når de har smerter, så er det passende å svare at man ikke har dem?

Forfatteren av hovedinnlegget oppfatter jeg som en som forsøker å lære av andre for å gjøre noe konstruktivt. Svaret var ikke til hjelp.

Og at jeg skulle være misunnelig er bare vås.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...