Gå til innhold

Når trygdekontoret....

Anbefalte innlegg

Gjest det lurer jeg på!
Skrevet

mener at noen ikke har krav på sykepenger fordi de er student, men sier at dersom legen har skrevet på sykemeldingene mine (evt. bare på en) at jeg er student, vil det gå på dem, betyr det da at det ikke blir noen sak når det står på den første sykemeldingen min at jeg er student og jobber 40% i tillegg?

Har nemlig ikke hørt fra dem på flere måneder.....og pengene de skulle stoppe, har de ikke stoppet.

Gjest mener jeg, da
Skrevet

Hvis du ikke har hørt noe fra dem på flere måneder (og fortsatt får pengene), tror jeg ikke de kan komme nå og kreve at du allikevel skal tilbakebetale pengene. Men jeg vet ikke..

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Sikkreste sikrest, og kansje dummest er å være ærlig... da dette er en instans som kan gjøre livet surt for deg om du ikke er ærlig med dem ( retten til trygd videre i livet osv)

Jeg mottok penger jeg ikke skulle ha, men det hele var en glipp som ikke skulle skje, jeg var ærlig etter første utbetaling (har en søster som jobber på trygdekontoret så jeg vet hvro strenge de kan være) og fikk da vite at jeg måtte søke om å slippe og betale pengene (det var bare EN utbetaling), dette slapp jeg fordi jeg hadde vært ærlig og jeg fikk gjennom søknaden om å slippe å betale tilbake... så om jeg hadde holdt kjeft og de hadde oppdaget det så hadde det vært værst for meg sa de!(vet ikke om dette var for å skremme)

uansett så varer vel ærlighet lengst, selv om pengene kan komme godt med:)

Lykke til

Skrevet

Du har ikke krav på sykepenger for studiene dine fra trygdekontoret, men for din 40 % stilling har du krav på sykepenger når du er sykmeldt. Hvis du er langvarig syk må du få to sykmeldinger, en til arbeidsgiver/trygdekontor og en til lånekassen, da kan du få lånet omgjort til stipend de mnd du er sykmeldt

Gjest det lurer jeg på!
Skrevet