Ihne Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Hva er vitsen med å være 95 år og ha hundretusenvis av penger på kontoen? Hvis man hadde brukt de på seg selv, unnet seg det man hadde lyst på og levd et bra liv, så sin sak. Men hva om man lever fattslig og har masse penger på kontoen? Uansett: hva er vitsen med å ha så mye penger når man allikevel skal ta kvelden snart. Synes heller man kan gi bort til barnebarn som virkelig trenger det, der og da, isteden for å vente til man er død, for at så arvingene krangler om hvem som skal ha pengene. 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 KAN jo hende man får bruk for dem;) 0 Siter
Soria Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Sånn var besteforeldrene mine på den ene siden. På den andre delte de ut arven på forskudd. Mest til barna og litt til alle barnebarna. De først nevnte har alltid spart og handlet bare på salg og loppemarked. Det er bare bestemoren min igjen nå da og arveoppgjøret etter henne blir enkelt. Jeg regner med at faren min arver alt, og om vi skulle få noe så er det opp til ham. Jeg regner ikke med å få noe da siden jeg ikke har kontakt med noen av dem. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Ja, hvorfor kan han ikke dø med en gang så arvingene får pengene med en gang, i stedet for å vente i x antall år? *rister på hodet* Uansett hvor gammel man er, så har man fortsatt rett til å bestemme over sitt eget liv, og sine egne penger. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Jo, det kan være en god idè å gi en del av pengene som forskudd på arv. Mange gamle folk er ikke vant med å bruke penger på mange og ofte unødvendige ting. De har ofte måttet spinke og spare det meste av livet. Så det er ikke bare å snu om...... 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Hva er vitsen med å irritere seg over andres forvaltning av egne penger, medmindre en har lyst på de pengene? 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Mora mi hadde heller sett meg sulte ihjel enn å gi ungene og meg penger. Dattera mi grein på 18 års dagen sin da hun fikk 200 kr i presang fra besteforeldrene. Hum hadde nok ventet litt mer. Det er greit, det er ikke mine penger de har på konto men de kunne gitt noe til barnebarna sine. 0 Siter
Gjest ikke pengesterk men rik allikevel Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Mora mi hadde heller sett meg sulte ihjel enn å gi ungene og meg penger. Dattera mi grein på 18 års dagen sin da hun fikk 200 kr i presang fra besteforeldrene. Hum hadde nok ventet litt mer. Det er greit, det er ikke mine penger de har på konto men de kunne gitt noe til barnebarna sine. Uff jeg får helt vondt når jeg hører sånt. Har alltid hatt rause foreldre som har bidratt når vi har trengt noe. Vi fikk ofte "forskudd" på arv når vi hadde behov for det. Jeg sitter trangt i det til vanlig så det kom ofte godt med. Men nå var de i den heldige situasjon at de hadde anledning pga høy inntekt. Nå er de døde og vi arvet en god slump penger. Mesteparten skal brukes til oppussing av hus og andre "fornuftige" ting. (og litt kos) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Hva er vitsen med å irritere seg over andres forvaltning av egne penger, medmindre en har lyst på de pengene? Kunne ikke sagt det bedre sjøl. 0 Siter
monsina Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Det kan for eksempel være slik at "gamlingene" ikke har helt sans for disse arvingene sine som surrer som fluer rundt hestelorten. At de tenker at de får jammen bare tåle å vente! Nei - å kalkulere seg berettiget til arv og andres penger er utrolig griskt - man må da prøve å klare seg sjøl her på jorda. Så får en eventuell arv komme som et hyggelig pluss i regnestykket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.