Gjest Fattiglusmoren Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Jeg jobber todelt, dvs. formaet har ansatt meg i to ulike stillinger. Den ene 100%, den andre på timesbasis etter behov. Nå bor jeg en halv time unna bedriften, så det går masse bensin... Noen mente at det finnes regler, for at når je gmå hjem mellom to arbidsøkter, dvs; ikke i arbeid, får ikke betalt for f.eks to timer mellom 100% stillingen, og at jeg er tilkallet på timesbasis, skal jeg ha dekt den siste turen min? Og at den andre kjøringen går på det sedvanlige trekket i selvangivelsen. Noen som vet? Eller bør dette avtales individuelt, at det ikke er noen grunnregel? Håper noen kan svare. På forhånd takk. Mvh 0 Siter
Gjest regnskapsfører Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Hei, det finnes ikke slike regler etter det jeg vet. Hvis du kjører hjemmerfa til ditt faste arbeidssted/kontor, så har du ikke krav på kjøregodtgjørelse, men hvis du blir sendt til å utføre et oppdrag hos en annen bedrift (kunde), da kan du kjøre dit direkte hjemmefra og få dekket km.godtgjøring. Jeg ville ha diskutert dette problemet med ledelsen og be dem om å endre din avtale slik at du får dekket km.godtjørelse da det blir for dyrt for deg å kjøre til og fra jobben flere ganger om dagen, men det finnes ingen regler som sier at arbeidsgiver skal gjøre det. Du kan lese litt om disse reglene på http://www.dep.no/aad/norsk/regelverk/rutiner/002031-990092/index-dok000-b-n-a.html Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.